بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

راهنمای جامع نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی که برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود با یک سال تاخیر، امسال (۲۰۲۱) برگزار می‌شود و به همین دلیل برخی آن را نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی می‌خوانند. راهنمای کامل نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ چیزی است که افراد برای بازدید از این نمایشگاه مهم به آن احتیاج دارند. اگر قصد بازدید از این نمایشگاه بزرگ را دارید حتما در این مطلب همراه ما باشید تا راهنمای کامل نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی شامل تاریخچه نمایشگاه اکسپو، معرفی اکسپو دبی ۲۰۲۰، راه های دسترسی به اکسپو ۲۰۲۰ دبی و هر اطلاعاتی که برای بازدید از این نمایشگاه نیز دارید را در اختیار شما بگذاریم.

تاریخچه اکسپو | نمایشگاه اکسپو چیست و چرا برگزار می‌شود؟

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

نمایشگاه جهانی (World’s Fair or Universal Expositions) که با نام اکسپو شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های جهان به شمار می‌آید. نمایشگاه اکسپو هر چند سال یک بار و تحت نظر موسسه‌ای در پاریس با نام دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و یکی از کشورها میزبانی آن را بر عهده می‌گیرد.

ماجرای برگزاری نمایشگاه‌های اکسپو به سال ۱۸۴۴ بازمی‌گردد؛ زمانی که نمایشگاه صنعتی فرانسه برگزار شد و ایده برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ را به وجود آورد. در نهایت پس از انقلاب صنعتی ۱۸۵۱، هنری کول و شاهزاده آلبرت نمایشگاهی را در هایدپارک لندن ترتیب دادند تا فرهنگ و صنعت ملل دنیا در آن به نمایش درآید. نام این مجموعه، نمایشگاه بزرگ بود و ۶ میلیون نفر در طول مدت برگزاری، از آن بازدید کردند.

سال ۱۸۵۵ نیز پاریس میزبانی این نمایشگاه بزرگ را برعهده گرفت و این روند ادامه یافت. امروزه به این نمایشگاه‌ها اکسپو می‌گویند و به عنوان سومین رویداد مهم دنیا پس از جام جهانی فوتبال و المپیک از آن یاد می‌کنند.

هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو تقویت روابط بین‌المللی است، تا بدین ترتیب تعامل و ارتباط رو در رو میان فرهنگ‌های مختلف را ممکن سازد و با رویکردی فرهنگی – اجتماعی موجب ایجاد درآمد برای کشورهای مشارکت کننده شود. از نظر بسیاری از کارشناسان می‌توان اکسپو را المپیک فرهنگ ملل دانست که فرصتی برای معرفی کشورها به آن‌ها می‌دهد.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی | پیوند افکار ، ساخت آینده

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

هر اکسپو با موضوع و شعاری خاص برگزار می‌شود و «پیوند افکار، ساخت آینده» شعار اکسپو ۲۰۲۰ دبی است. قرار بر این است که این نمایشگاه بستری برای ارائه و رشد ایده‌های خلاقانه فراهم آورد و نقطه‌ای برای شروع تحقق بسیاری از آن‌ها باشد. بنابراین انتظار می‌رود که پس از اکسپو ۲۰۲۰ شاهد اختراعات و نوآوری‌های زیادی در کشورهای مختلف باشیم.

لوگوی اکسپو ۲۰۲۰ دبی از یکی از اشیای مهم تاریخی این شهر الهام گرفته شده است؛ یک حلقه طلایی کشف شده در منطقه باستانی ساروق‌الحدید که به نگین حلقه کشفیات باستان‌شناسی دبی شهرت دارد. این لوگو را می‌توان نمادی از ارتباط میان دنیای شرق و غرب دانست که دبی قصد دارد، خود را به عنوان نماینده این ارتباط معرفی کند.

اسپانسرهای اکسپو ۲۰۲۰ شرکت‌ها و برندهایی همچون پپسی، نیسان، هواپیمایی امارات، یوپی‌اس، اتصالات امارات و … هستند و پیش‌بینی می‌شود دبی با جذب بیش از ۷۰ درصد بازدیدکننده و شرکت‌کننده از خارج کشور، رکورد بالاترین میزان مشارکت در نمایشگاه‌های اکسپو را بشکند!

بخش‌های مختلف نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

در اکسپو ۲۰۲۰ دبی سه بخش یا منطقه وجود دارد که عبارتند از:

  • Sustainability به معنای پایداری است که در آن می‌توانید پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان را مشاهده نمایید و با آنچه کشورها برای حمایت از پایداری منابع دنیا انجام می‌دهند، آشنا شوید. در این بخش شاهد این هستید که بشر چگونه می‌تواند از زندگی هماهنگ طبیعت با تکنولوژی بالا لذت ببرد.
  • Mobility به معنای پویایی است که در آن شاهد ایجاد ارتباطاتی برای پیشبرد جهان خواهید بود. این ارتباطات موجب از بین رفتن شکاف میان دنیای فیزیکی و دیجیتال می‌شوند و جامعه‌ای هماهنگ و جهانی را ایجاد می‌کنند که در آن اطلاعات‌، ایده‌ها و کالاها سریعتر از هر زمان دیگری مبادله می‌شوند.
  • Opportunity به معنای فرصت است که در آن فرصت بروز پتانسیل‌های بالقوه خود را دارید. در اینجا با افرادی از سرتاسر جهان ملاقات می‌کنید که رویاها و آرزوها را به واقعیت های فردا تبدیل می‌کنند و به نوعی سرمایه‌گذار روی ایده‌ها هستند.

پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

در نمایشگاه اکسپو دبی هر کشور دارای یک بخش است و فرصت این را دارد تا در آن بخش فرهنگ، سنت، تکنولوژی و هر چیز دیگر که به نوعی معرف آن کشور است را نمایش دهد. مانند اکسپوهای گذشته، ایران در اکسپو ۲۰۲۰ هم دارای یک پاویون است که در بخش Mobility قرار دارد.

ایران در این پاویون، تمدنی باستانی و پایدار با ملتی مهمان نواز تعریف شده است. قرار است ایران در این بخش از نمایشگاه، اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگ را در قالب تمدن و سنت‌های کهن ایران، آیین‌ها و مردم را به نمایش بگذارد و همزیستی مسالمت آمیز را برجسته کند.

یکی از جذاب‌ترین مواردی که در پاویون ایران وجود دارد این است که می‌توانید در آن، بافت فرش دستباف ایرانی را امتحان کنید و از این تجربه بی نظیر غرق در لذت شوید.

بد نیست بدانید که پاویون ایران در زمره ۸ پاویون برتر اکسپو ۲۰۲۰ دبی از نظر معماری و ساختار قرار دارد و تلاش زیادی برای آن شده است.

زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

اکسپو ۲۰۲۰ دبی قرار بود در سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تاریخ برگزاری آن به این صورت تغییر یافت:

۱ اکتبر ۲۰۲۱ – ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۹ مهر ۱۴۰۰ – ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

شنبه تا چهارشنبه از ۱۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰

پنج‌شنبه و جمعه از ۱۰:۰۰ تا ۰۲:۰۰

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ در جنوب منطقه جبل علی دبی برگزار می‌شود.

مسئولان برگزاری نمایشگاه اکسپو در دبی، ترتیبی اتخاذ کرده‌اند که بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان به راحتی بتوانند به نمایشگاه برسند.

راه های دسترسی به نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰

مترو | سریع ترین راه دسترسی به اکسپو دبی

خط قرمز مترو دبی شما را از شهر دبی، به ورودی اکسپو ۲۰۲۰ می‌رساند. اولین حرکت مترو به سمت ایستگاه اکسپو ۲۰۲۰ در روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۰۶:۱۵ و روزهای جمعه ساعت ۰۹:۱۵ است. آخرین حرکت مترو از ایستگاه اکسپو دبی در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۴:۰۰ و در روزهای پنجشنبه تا جمعه ساعت ۰۱:۰۰ صورت می‌گیرد.

از طریق سایت اداره راه و ترابری دبی می‌توانید، به راحتی سفر خود را با مترو برنامه‌ریزی کنید.

اتوبوس‌های اکسپو رایدر | راه دسترسی رایگان به اکسپو ۲۰۲۰

اکسپو رایدرها (Expo Rider) اتوبوس‌های اختصاصی هستند که برای انتقال رایگان بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان به محل برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده‌اند. می‌توانید در نقاط مختلف شهر سوار این اتوبوس‌ها شوید و خود را به اکسپو ۲۰۲۰ برسانید. فقط به یاد داشته باشید که در کدام ورودی نمایشگاه از اتوبوس پیاده شده‌اید، زیرا باید از همان جا برای برگشت، سوار اتوبوس شوید.

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

تاکسی | ساده ترین راه دسترسی به اکسپو ۲۰۲۰

تاکسی ساده‌ترین اما گران‌ترین راه برای رسیدن به محل برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ است. می‌توانید از تاکسی تلفنی استفاده کنید اما راه بهتری هم وجود دارد و آن استفاده از برنامه کریم (Careem) یا اوبر (Uber) است. تاکسی‌هایی که از اکسپو شما را سوار می‌کنند، ۲۰ درهم هزینه اولیه از شما دریافت خواهند کرد.

اطلاعات تاکسی دبی را در سایت اداره راه و ترابری دبی به دست آورید و از طریق لینک‌های زیر اپلیکیشن‌های اوبر و کریم را دانلود کنید:

دانلود Careem

دانلود Uber

خودروی شخصی

می‌توانید از تمام جاده‌های اصلی دبی به پارکینگ‌های مختلف اکسپو برسید:

  • پارکینگ بخش Opportunity: از E77 Expo Road
  • پارکینگ بخش Sustainability: از E77 Expo Road و D54 جاده زاهد بن حمدان نهیان
  • پارکینگ بخش Mobility: از جاده شیخ محمد بن زاید E311
  • منطقه پارکینگ مرکز نمایشگاه دبی: از جاده شیخ محمد بن زاید E311

پارکینگ نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ رایگان است و از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۰۰:۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه و ۰۸:۳۰ تا ۰۲:۳۰ روزهای پنجشنبه و جمعه می‌توانید از آن استفاده کنید.

سرویس پارک ماشین توسط خدمه نیز در دسترس است که ۹۵ درهم هزینه دارد. این سرویس در ۳ پارکینگ اول لیست ارائه می‌شود.

حمل و نقل در نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ فضای بسیار وسیعی دارد و تردد در تمام قسمت‌های آن با پای پیاده کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. بنابراین مسئولان برگزاری برای تردد در سطح نمایشگاه، تسهیلاتی را پیش‌بینی کرده‌اند.

شاتل‌های پارکینگ

شاتل‌های نمایشگاه اکسپو دبی در همه پارکینگ‌ها در دسترس بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان هستند و آن‌ها را تا ورودی اصلی نمایشگاه می‌رسانند. تعداد زیادی شاتل‌ برای این مسیر در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود هیچ فردی نیاز به بیش از ۶۰۰ متر پیاده‌روی از وسیله نقلیه تا ورودی ندارد.

اتوبوس‌ها

اتوبوس‌های ویژه جابه‌جایی مردم در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ در نقاط کلیدی محل برگزاری نمایشگاه به صورت رایگان در دسترس همه خواهند بود. این اتوبوس‌ها حتی قادر به سرویس‌دهی به خانواده‌های دارای کالسکه و معلولان هستند.

کارت (ماشین) گلف

تعدادی ماشین گلف در سطح نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت که هر یک ظرفیت حداقل یک خانواده را دارند. افراد می‌توانند به راحتی با این ماشین‌ها در سطح نمایشگاه جابه‌جا شوند.

اکسپو اکسپلورر (Expo Explorer)

اکسپو اکسپلورر قطاری است که به گشت و گذار در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ اختصاص دارد و بازدیدکنندگان را به گردشی در تمام قسمت‌های این نمایشگاه می‌برد.

هزینه بلیط اکسپو ۲۰۲۰ دبی

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

هزینه بلیط  بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ برای بزرگسالان (۱۸ تا ۵۹ سال)

  • بلیط ۶ ماهه با ورود نامحدود به اکسپو ۲۰۲۰: ۴۹۵ درهم
  • بلیط مولتی دی اکسپو ۲۰۲۰ (معتبر برای ۳۰ بار ورود در ۳۰ روز متوالی از اولین بار استفاده): ۱۹۵ درهم
  • بلیط یک روزه اکسپو ۲۰۲۰ (معتبر برای ۱ بار ورود): ۹۵ درهم

ورود برای افراد ۶ تا ۱۷ سال، افراد ۶۰ سال به بالا و معلولان رایگان است.

بلیط پریمیوم برای افراد بالای ۱۸ سال: ۱۷۵۰ درهم (با امکانات ویژه همچون تخفیف غذا و نوشیدنی و بلیط رویدادهای نمایشگاه)

برای شرکت در رویدادهای مختلف این نمایشگاه نیز باید بلیط بخرید. برای آشنایی با این رویدادها می‌توانید به صفحه رویدادهای اکسپو ۲۰۲۰ دبی مراجعه نمایید.

همچنین برای آشنایی با فروشندگان مجاز بلیط، به صفحه فهرست فروشندگان بلیط اکسپو ۲۰۲۰ بروید.

هفته‌های موضوعی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

۱۰ هفته موضوعی در طول شش ماه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی پیش‌بینی شده است تا در طی آن‌ها در برنامه‌ای تحت عنوان اکسپو تالکس (Expo Talks) مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های مردم جهان از نگاهی فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی بررسی شود. این هفته‌ها عبارتند از:

آب و هوا و تنوع زیستی | ۳ تا ۹ اکتبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۱ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۰

«چگونه برای مدیریت بهتر تغییرات آب و هوایی و حفاظت از تنوع زیستی با هم همکاری کنیم؟»

فضا | ۱۷ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۱ برابر با ۲۵ مهر تا ۱ آبان ۱۴۰۰

«چگونه می‌توانیم با خیالی راحت و مولد مرزهای جدید را کشف کنیم؟»

توسعه شهری و روستایی | ۳۱ اکتبر تا ۶ نوامبر ۲۰۲۱ برابر با ۹ تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰

«چگونه به صورت هماهنگ با سیاره خود، زندگی و رشد کنیم؟»

هفته مدارا و فراگیری | ۱۴ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ برابر با ۲۳ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۰

«چگونه می‌توانیم درک مشترک بیشتری را تقویت کنیم تا جوامع مدارا و فراگیر داشته باشیم؟»

دانش و یادگیری | ۱۲ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ برابر با ۲۱ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۰

«چگونه می‌توانیم دانش امروز خود را به منظور آمادگی برای آینده به چالش بکشیم؟»

سفر و ارتباط | ۹ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۱۹ تا ۲۵ دی ۱۴۰۰

«چگونه تاثیر گسترش دنیای دیجیتال را با واقعیت فیزیکی خود متعادل کنیم؟»

اهداف جهانی | ۱۶ تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۲۶ دی تا ۲ بهمن ۱۴۰۰

«برای یک جهان بهتر در ۲۰۳۰ باید با هم چه کنیم؟»

سلامتی و تندرستی | ۲۷ ژانویه تا ۲ فوریه ۲۰۲۲ برابر با ۷ تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

«چگونه می‌توانیم دنیایی سالم و شاد ایجاد کنیم؟»

غذا، کشاورزی و معیشت | ۱۷ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ برابر با ۲۸ بهمن تا ۴ اسفند ۱۴۰۰

«چگونه برای پاسخگویی به تقاضای آینده، غذا را به روشی پایدار تهیه کنیم؟»

آب | ۲۰ – ۲۶ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ۱۴۰۱

«چگونه از ارزشمندترین منابع امروز خود برای فردا محافظت خواهیم کرد؟»

رویدادهایی که نباید در اکسپو ۲۰۲۰ از دست بدهید

  • مراسم افتتاحیه
  • مراسم روز ملی کشورها
  • هفته‌های موضوعی و مباحث تخصصی
  • رویدادهای اختصاصی پاویون‌ها
  • مراسم اختتامیه

سخن آخر …

اگر برنامه‌ای برای شرکت در اکسپو ۲۰۲۰ دبی دارید، می‌توانید بلیط هواپیما دبی را از سفر24 بخرید ورزرو هتل دبیرا به راحتی و از طریق همین سایت انجام دهید.

پیشنهاد ما برای سفر به امارات و شرکت در نمایشگاه اکسپو دبی استفاده از پروازهای هواپیمایی امارات است زیرا کسانی که بلیط هواپیما دبی خود را برای روزهای ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (۶ مهر ۱۴۰۰) تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) از این ایرلاین و زودتر از موعد رزرو کنند، از ۲۰درصد تخفیف برخوردار خواهند شد. بنابراین اگر از تاریخ ۲۸ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ (۶ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰) بلیط هواپیما دبی خود را برای پروازها‌ی بین ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۱ (۶ مهر ۱۴۰۰) تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) رزرو کنید، فرصت استفاده از این تخفیف را دارید. رزرو‌های زودهنگام‌ هواپیمایی امارات با نام «ارلی‌برد اکسپو ۲۰۲۰ دبی» (Early Bird Expo 2020 Dubai) به افراد ارائه می‌شوند.

همچنین اگر با خرید بلیط هواپیما از هواپیمایی امارات به دبی سفر کنید، بلیط رایگان یک‌روزه اکسپو ۲۰۲۰ را از این ایرلاین هدیه می‌گیرید.

در پایان از شما می‌خواهیم تا اگر تجربه‌ای از شرکت در اکسپو داشته‌اید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

Tags: , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست