راهنمای سفر به برزیل | اخذ ویزا، مسیرهای پرواز، هتل‌ها و هزینه سفر

راهنمای سفر به برزیل | اخذ ویزا، مسیرهای پرواز، هتل‌ها و هزینه سفر

راهنمای سفر به برزیل | اخذ ویزا، مسیرهای پرواز، هتل‌ها و هزینه سفر

به برزیل خوش آمدید، کشوری با طبیعت بی‌نظیر و شاداب که در امریکای جنوبی واقع شده است. برزیل از مناظر دیدنی متنوعی مثل سواحل بکر ریودوژانیرو تا جنگل‌های آمازون و آبشارهای شگفت‌انگیز ایگواسو تشکیل شده است. میراث فرهنگی غنی، آواهای سامبا و فستیوال‌های رنگارنگ، برزیل را به ترکیب جذابی از عجایب طبیعی و تجربیات فرهنگی تبدیل کرده است. چه دنبال سفر به یک جای گرم، ماجراجویی در طبیعت یا حضور در فضای زنده شهری باشید، برزیل ناامیدتان نمی‌کند. با ما بمانید تا نگاهی به عجایب این کشور فوق‌العاده بیاندازیم و ببینیم که چرا سفر به این کشور برای هر گردشگری ضروری است.

اخذ ویزای توریستی برزیل

اخذ ویزای توریستی برزیل

مدارک مورد نیاز ویزای برزیل باید یا به انگلیسی، یا پرتغالی و یا اسپانیایی ترجمه شود. نیازی به تائیدیه دادگستری و امورخارجه برای مدارک ویزای برزیل نیست و فقط مهر دارالترجمه کفایت می‌کند. چک لیست مدارک ویزای برزیل به شرح زیر می‌باشد:

  • اصل گذرنامه امضاء شده متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • کلیه گذرنامه‌‌های قبلی متقاضی تا ۱۰ سال گذشته
  • ۱ قطعه عکس رنگی ۳*۴ (عکس باید دارای پس‌‌زمینه سفید باشد و نباید برای بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد)
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل و یا پروانه کسب
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما (حداقل برای ۲۰ روز پس از تاریخ ارائه درخواست ویزا)
  • واچر هتل (برای کسانی که دعوت‌‌نامه دارند، باید در متن دعوتنامه آدرس محل اقامت شما ذکر شود)
  • گردش حساب ۶ ماه اخیر به همراه تمکن مالی
  • اصل و ترجمه کلیه صفحات شناسنامه
  • اجازه محضری والدین (برای افراد زیر ۱۸ سال که بدون والدین و یا به همراه یکی از والدین سفر می‌کنند)

توجه داشته باشید که گواهی اشتغال به کار، سند مالکیت و شناسنامه حتما باید ترجمه رسمی انگلیسی شود و با مهر و تاییدیه دارالترجمه باشد. همچنین اصل مدارک بعد از مطابقت توسط سفارت عودت خواهد شد. درصورت تقاضای سفارت برزیل، مسافرین موظف هستند در زمان تعیین شده توسط سفارت برای مصاحبه حاضر شوند.

اگر این پروسه پر دردسر و کمی پیچیده به نظر می‌رسد باید بدانید که این تنها کلیات پروسه ی اخذ ویزا است. اما نگران نباشید. در آبرنگ سفر کارشناسان ما این روند را برای شما ساده کرده و از گام اول تا آخر اخذ ویزای توریستی با شما همراه خواهند بود. برای مشاوره با کارشناسان مهاجرتی آبرنگ سفر با شماره‌های ما در تماس باشید.

بلیط هواپیما و مسیرهای پرواز به برزیل

بلیط هواپیما و مسیرهای پرواز به برزیل

متاسفانه در کشور ایران امکان پرواز مستقیم به کشور برزیل وجود ندارد و فرد برای سفر به این کشور باید ابتدا به کشوری سفر کند که فرودگاه آن پرواز مستقیم به یکی از شهرهای کشور برزیل را داشته باشد. در جدول زیر به طور خلاصه نگاهی بر هزینه‌های پرواز به برزیل از چند مسیر رایج داشته‌ایم. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها حدودی است و بسته به زمان سفر و شرکت هواپیمایی ممکن است متفاوت باشد. همچنین تمام قیمت‌ها مربوط به تیر ماه 1402 و به مقصد ریو دوژانیرو در نظر گرفته شده است.

  قیمت حدودی پرواز اول قیمت حدودی پرواز دوم
تهران  دبی  ریو 75 یورو 650 یورو
تهران  استانبول – ریو 75 یورو 1100 یورو
تهران  دوحه – ریو 185 یورو 1700 یورو
تهران  فرانکفورت – ریو 185 یورو 1000 یورو

پرواز امارات

کشور امارات از کشورهایی است که به صورت مستقیم به کشور برزیل پرواز دارد. در حال حاضر، می‌توان از دو شهر مشهد و تهران به کشور امارات سفر کرد. در این صورت، پس از یک توقف در دبی فرد می‌تواند از فرودگاه این شهر بلیط مستقیم کشور برزیل را دریافت کرده و به این کشور سفر کند.

پرواز ترکیش

شما می‌توانید با سفر به ترکیه و تهیه بلیط از این کشور به صورت مستقیم به برزیل سفر کنید. در حال حاضر، می‌توان از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز، به صورت مستقیم به استانبول ترکیه سفر کرد. پس از توقف در این شهر، می‌توانید بلیط کشور برزیل را تهیه کرده و به صورت مستقیم به این کشور پرواز داشته باشید.

پرواز قطر

قطر از کشورهایی است که فرودگاه پایتخت آن بلیط مستقیم به کشور برزیل را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، شما می‌توانید از شهرهای تهران، مشهد و شیراز به قطر سفر کنید. در این صورت، پس از توقف در دوحه قطر می‌توانید بلیط مستقیم پرواز برزیل را تهیه کرده و به این کشور سفر کنید.

پرواز آلمان

شما می‌توانید با پرواز به آلمان بلیط کشور برزیل را تهیه کرده و به این کشور سفر کنید. در حال حاضر، شما می‌توانید از شهر تهران بلیط آلمان را تهیه کرده و پس از توقف در شهر فرانکفورت آلمان به صورت مستقیم به برزیل سفر کنید.

تبدیل ارز در برزیل

تبدیل ارز در برزیل

می‌توانید پولتان را در بانک‌ها یا صرافی‌های برزیل چنج کنید. هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی هم پولتان را چنج می‌کنند، اما احتمالا هزینه آن در مقایسه با بانک‌های شهرهای بزرگ، بالاتر است. خیلی‌ها از دستگاه‌های خودپرداز استفاده می‌کنند، اما برای این کار باید یکی از کارت‌های اعتباری Cirrus/MasterCard یا Plus/Visa card را داشته باشید. خودپردازها در سراسر کشور هستند و هزینه چنج پول با استفاده از آن هم قابل‌قبول است. اما شاید در ایام شلوغی مثل کارناوال‌ها، با محدودیت روزانه برداشت از خودپرداز مواجه شوید و پول دستگاه تمام شود.

اگر پول خود را به صورت دلار به برزیل میبرید، برای چنج کردن آن مشکلی نخواهید داشت. اما اگر قصد بردن ریال ایران را داشته باشید ممکن است با مشکل مواجه شوید. پیشنهاد ما این است که مقدار هزینه سفر خود را پیش‌بینی کرده و در صرافی‌های ایران آن را به رئال برزیل چنج کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

بهترین هتل‌های برزیل

در اینجا فهرستی از چند تا از بهترین هتل‌های برزیل را آورده‌ایم.

هتل فرمونت ریودوژانیرو، منطقه Copacabana

هتل فرمونت ریودوژانیرو، منطقه Copacabana

هتل فرمونت که دقیقا در ساحل معروف Copacabana و به فاصله 1969 فوت از ساحل Ipanema قرار دارد، دید فوق‌العاده‌ای از کوه شوگر لوف (کله قندی) و یک استخر وسیع را به مسافرانش هدیه می‌کند. وایفای و پارکینگ هم برای تمامی مسافران در دسترس است. اتاق‌های 5 ستاره، بزرگ و مدرن آن دارای ال‌سی‌دی‌های مجهز به تلویزیون کابلی، شارژر iPod و یک مینی‌بار است. همه اتاق‌ها دارای تهویه مطبوع و بالکنی با چشم انداز شهر یا دریا هستند. امکان دسترسی بعضی مهمانان به طبقه VIP هتل هم فراهم است. مهمانان هتل فرمونت ریودوژانیرو کوپاکابانا می‌توانند از امکاناتی مثل مرکز فیتنس، باشگاه، خدمات عروسی، سالن زیبایی و اسپا نیز استفاده کنند. قلعه کوپاکابانا در ارتفاع 1804 فوتی بالاتر از سطح هتل، استادیوم لاگوا در فاصله 2.5 مایلی، فرودگاه Santos Dumont در 7.3 مایلی و فرودگاه بین‌المللی گالیائو در فاصله 15 مایلی هتل قرار گرفته‌اند.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، کوپاکابانا، خیابان Atlantica، پلاک 4240

شماره تماس: 1232-2525-21(0055)

مجتمع Summerville

مجتمع Summerville

مجتمع چندمنظوره و تفریحی سامرویل، واقع در ساحل موروآلتو – یکی از زیباترین سواحل جنوبی پرنامبوکو و برزیل – و بهترین گزینه برای گذراندن چند روز زیبا و به یاد ماندنی است. این مجتمع، کاملا پایدار، رو به دریا و غرق در مناظری از جنگل اتلانتیک، درختان همیشه سبز و نارگیل، و یک استخر طبیعی در جلوی آن است. سامرویل از یک محوطه تفریحی کامل، برنامه‌های سرگرمی برای تمامی سنین، یک مرکز گردهمایی شیک و اتاق‌های راحت تشکیل شده است. بنگله‌ها علاوه بر خدمات اختصاصی، حریم خصوصی فوق‌العاده‌ای هم در اختیار ساکنین قرار می‌دهد. در کنار همه این امکانات می‌توانید از ویژگی‌های این هتل یعنی فروشگاه 24 ساعته، سالن زیبایی، وای‌فای رایگان، درمانگاه و سالن اسپایی استفاده کنید که امکان رایحه‌درمانی و ماساژ نیز در آن فراهم است. هر اتاق، یک نمایشگر مجهز به تلویزیون کابلی و تهویه مطبوع دارد. در حمام شخصی، لوازم آرایش رایگان و یک سشوار قرار دارد. تجهیزات ورزشی مجتمع سامرویل شامل زمین تنیس و فوتبال، فوتبال و والیبال ساحلی، و مسیرهای پیاده روی می‌شود. مهمانان می‌توانند از خدمات ماساژ مجتمع لذت ببرند.

آدرس: برزیل، پرنامبوکو، ایپوجوکا، ساحل موروآلتو در Porto de Galinhas، Gleba 6-A, Propriedade Merepe-C

شماره تماس: 1825-3264-81(0055)

هتل بلموند داس کاتاراتاس

هتل بلموند داس کاتاراتاس

هتل 5 ستاره داس کاتاراتاس، رو به آبشارهای شگفت‌انگیز ایگوآسو و داخل پارک ملی ایگوآسو قرار دارد. هتل بلموند امکان خوردن کوکتل در کنار استخر، بازی در زمین تنیس و وایفای رایگان را برای ساکنینش فراهم می‌کند. در هتل بلموند می‌توانید اتاق‌هایی به سبک پرتغالی، تلویزیون‌های ال‌سی‌دی، مبلمان چوبی تیره رنگ و رنگ‌های طبیعی گرم را ببینید. بعضی اتاق‌ها بالکن و فضای نشستن دارند. ویوی رستوران Ipê Grill به سمت استخر و ویوی رستوران Itaipu به سمت آبشارها است. منتخبی از غذاهای بین‌المللی و آشپزی بومی برزیل در این رستوران‌ها سرو می‌شود. غروب‌ها می‌توانید از موسیقی زنده در کافه پایین پله‌ها لذت ببرید. آبشار ایگواسو در حد فاصل بین ایالت پارانای برزیل و آرژانتین قرار دارد که ویوی سمت برزیل، به شکل پانوراما و کارت پستالی، و ویوی سمت آرژانتین از بالا و نزدیک به آبشار است.

آدرس: برزیل، پارانا، فوز دو ایگواسو، پارک ملی ایگوآسو، کیلومتر 32، Rodovia Br 469

شماره تماس: 7000-2102-45(0055)

هتل ویلا گال مارز (Vila Gale Mares)

هتل ویلا گال مارز (Vila Gale Mares)

ویلا گال مارز یک استراحتگاه بسیار بزرگ در کنار دریا و ساحل Guarajuba است که کلبه‌های 5 ستاره دارای تلویزیون کابلی، یک ایوان شخصی و یک هموک (ننو) دارد؛ در این کلبه‌ها به وایفای رایگان نیز دسترسی خواهید داشت. این استراحتگاه، گزینه‌های تفریحی و استراحتی مختلفی برای کل اعضای خانواده دارد و در دل طبیعت قرار دارد. یک استخر بسیار بزرگ در فضای آزاد، فضای بازی کودکان، چند رستوران و غذاخوری و خدمات ارائه شده در سالن اسپای Satsanga تنها بخشی از دلایل انتخاب ویلا گال مارز برای سفرتان به برزیل است. می‌توانید در باشگاه به بدنتان برسید، به دوچرخه سواری یا ورزش‌های آبی بپردازید و یا مشغول تنیس و ورزش‌های دیگر شوید. فرودگاه بین‌المللی در فاصل 29 مایلی این استراحتگاه قرار دارد.

آدرس: برزیل، باهیا، کاماکاری، ساحل گواراجوبا، Rua da Alegria

شماره تماس: 8300-3674-71(0055)

استراحتگاه و بنگله‌های ساحلی Ocean Palace

استراحتگاه و بنگله‌های ساحلی Ocean Palace

هتل Ocean Palace که بر روی شن‌های سفید ساحل Ponta Negra شهر ناتال ساخته شده، یک مرکز چندمنظوره شامل 14 استخر، 5 رستوران، یک سالن اسپا و سالن ورزشی مدرن است. اتاق‌های بزرگ و پرنور، با بالکنی مزین شده که رنگ‌های شاد و هنر محلی را به نمایش می‌گذارند. همه اتاق‌ها به تهویه هوا، نمایشگر متصل به تلویزیون کابلی و یک مینی‌بار مجهز هستند. بعضی از اتاق‌ها به سمت دریا و ویوی بعضی دیگر به سمت تپه‌های شنی است. مهمانان هتل و استراحتگاه Ocean Palace می‌توانند در وان آب داغ ریلکس کنند و یا از سونا و ماساژ لذت ببرند. فعالیت‌های ورزشی برای انجام تمرین تعبیه شده و کودکان هم به زمین بازی تحت نظر، دسترسی خواهند داشت. می‌توانید به بوفه کافی شاپ Sunrise رفته و از گزینه‌های متنوع صبحانه آن لذت ببرید. رستوران Le Solei مخصوص غذاهای فرانسوی، Sukiyaki برای غذاهای آسیایی و La Luna رستورانی است که پیتزا سرو می‌کند. این هتل، روبروی مرکز گردهمایی ناتال، در فاصله 1.9 مایلی تپه Morro do Careca و 24 مایلی فرودگا بین‌المللی São Gonçalo do Amarante قرار دارد.

آدرس: برزیل، ریو گرانده دو نورت، ناتال، 11 کیلومتری Costeira Senador Dinarte Medeiros Mariz

شماره تماس: 4144-3220-84(0055)

خرید سیمکارت در برزیل

خرید سیمکارت در برزیل

اگر قصد سفر به برزیل را دارید، ما استفاده از سیمکارت‌های برندهای Claro, Vivo, Correios Celular یا Airalo را پیشنهاد می‌کنیم. اما با این اوصاف، اگر قصد سفر به کشورهای دیگر امریکای جنوبی را هم داشته باشید، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که در کشورهای دیگر امریکای جنوبی نیز فعال باشد.

می‌توانید سیمکارت‌های اعتباری برزیل را به صورت حضوری از فرودگاه‌های بین‌المللی، مراکز خدمات تلفن همراه، فروشگاه‌ها و یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

معمولا سیمکارت‌هایی که در فرودگاه‌ها عرضه می‌شوند، از قیمت بالاتر و حجم داده کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل هم خرید سیمکارت از فرودگاه را پیشنهاد نمی‌کنیم. البته این را هم باید بگوییم که الزاما، همه فرودگاه‌ها فروشگاه فروش سیمکارت ندارند و این را باید یادتان باشد. بعلاوه، در صورت وجود فروشگاه هم احتمالا با گزینه‌های محدودی مواجه خواهید شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که خرید سیمکارت را مستقیما از مراکز خدمات موبایلی انجام دهید. یادتان باشد که احتمالا برای خرید سیمکارت، به پاسپورتتان نیاز خواهید داشت. البته این بدان معناست که بلافاصله بعد از ورود به کشور، سیمکارت و اینترنت نخواهید داشت.

بسته‌های اینترنت

حال بیایید نگاهی به بسته‌های اینترنت سیمکارت‌های Claro, Vivo و Correios Celular بیاندازیم.

سیمکارت Claro

برند Claro دو بسته اینترنتی برای توریست‌ها در نظر گرفته:

  • 2 گیگابایت، 7 روزه، 9.99 رئال برزیل (1.88 دلار)
  • 6 گیگابایت، 30 روزه، 29.99 رئال برزیل (5.65 دلار)

سیمکارت‌های Vivo

سیمکارت‌های Vivo سه طرح مختلف را به گردشگران ارائه می‌کند:

  • 3 گیگابایت، 7 روزه، 11.99 رئال برزیل (2.26 دلار)
  • 4 گیگابایت، 15 روزه، 14.99 رئال برزیل (2.82 دلار)
  • 5 گیگابایت، 15 روزه، 19.99 رئال برزیل (3.77 دلار)

سیمکارت‌های Correios Celular

برند Correios Celular ، پنج بسته مختلف را به گردشگران ارائه می‌کند:

  • 4 گیگابایت، 30 روزه، 25 رئال برزیل (4.71 دلار)
  • 8 گیگابایت، 30 روزه، 30 رئال برزیل (5.65 دلار)
  • 28 گیگابایت، 30 روزه، 40 رئال برزیل (7.54 دلار)
  • 40 گیگابایت، 30 روزه، 50 رئال برزیل (9.42 دلار)
  • 60 گیگابایت، 30 روزه، 75 رئال برزیل (14.13 دلار)

همه این بسته‌های پیشنهادی Correios Celular، گزینه تعداد پیام‌های نامحدود در برنامه Whatsapp را نیز به همراه خود دارد.

به طور کلی، اگر قصد سفر به برزیل و خرید سیمکارت برای این مدت را دارید، توصیه ما خرید حضوری سیمکارت Correios Celular است.

حمل‌ونقل در برزیل

حمل‌ونقل در برزیل

جغرافیای گسترده برزیل باعث می‌شود که جابجایی در آن خیلی هم ساده نباشد. جایی که هستید و می‌خواهید بروید، تاثیر بسزایی روی گزینه‌های حمل‌ونقلی در دسترستان می‌گذارد. شهرهای بزرگی مثل سائوپائولو و ریودوژانیرو علاوه بر فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی، سیستم اتوبوسرانی، مترور و تاکسی هم دارند. اما گزینه‌های حمل‌ونقلی شهرهای کوچکتر، کمی محدود هستند و برای سفر بین شهرها، شاید لازم باشد که از هواپیما، اتوبوس یا قایق استفاده کنید.

اتوبوس

اتوبوس‌ها را می‌توان رایج‌ترین و منعطف‌ترین شکل حمل‌ونقل مگانی در برزیل دانست. همه شهرهای بزرگ برزیل به سیستم اتوبوس‌های همگانی و همچنین ایستگاه اتوبوس مرکزی مجهز هستند و امکان سفر به شهرهای دیگر را فراهم می‌کنند. هزینه و ایمنی اتوبوس‌ها با توجه به موقعیت آن متفاوت است، اما معمولا هزینه بلیط اتوبوس زیاد نیست. بلیط اتوبوس‌های بین شهری بیشتر است، اما قابل اعتماد هستند و هزینه آن هم در مقایسه با پرواز، کمتر است – اگرچه به دلیل جغرافیای گسترده برزیل، سفر با اتوبوس به تمام نقاط ممکن نیست.

مترو

بعضی از شهرهای برزیل به سیستم مترو مجهز هستند اما عملکرد آن‌ها با هم متفاوت است. برای مثال، متروی ریودوژانیرو تمیز و امن است؛ متروی سائوپائولو هم می‌تواند گزینه خوبی باشد، اما معمولا شلوغ است. شهرهای کوچکتر هم به‌تدریج در حال کار برای راه‌اندازی مترو و استفاده از آن برای ساکنین و گردشگران هستند.

قطار

علیرغم وجود چند مسیر جذاب برای گردشگران، اما تعداد قطارهای مسافری برزیل، کم و سرفاصله زمانی آن‌ها بسیار زیاد است؛ اکثر خطوط آهن، تنها استفاده باری دارند.

تاکسی

شهرهای بزرگ برزیل از ناوگان‌های بزرگ تاکسی برخوردار است و هزینه آن نیز بر حسب کیلومتراژ محاسبه می‌شود. تاکسی‌ها معمولا در pontosهای تعیین‌شده در سراسر شهر جمع می‌شود. کرایه تاکسی‌ها خیلی گران نیستند، اما خارجی‌ها باید مراقب رفتن به جاهای ناآشنا باشند. استفاده از تاکسی‌های تلفنی در شهرهای جدید (و پیش‌پرداخت کرایه) می‌تواند گزینه مناسبی باشد. راننده تاکسی‌ها معمولا کارت و شماره تماس خودشان را به خارجی‌هایی می‌دهند که ماشین ندارند و از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند. داشتن یک مسافر همیشگی برای آن‌ها خوشایند است و حتی برای مسیرهای طولانی‌تر، تخفیف‌هایی را نیز در نظر می‌گیرند.

نرم‌افزارهایی مثل اوبر یا Taxi.Rio (که توسط دولت ریودوژانیرو برای برقراری ارتباط میان مسافران و رانندگان تاکسی شهری توسعه داده شده) نیز در اکثر شهرهای بزرگ برزیل، کاربردی هستند.

قایق

تنها راه دسترسی به بعضی بخش‌های برزیل، به خصوص اطراف آمازون، استفاده از قایق و سفرهای آبی است. اگرچه شاید سرعت قایق سواری در رودخانه آمازون پایین باشد، اما مطمئن باشید که تجربه ارزشمندی خواهد بود. بعضی قایق‌های بزرگتر از بخش‌های دارای سطح راحتی متفاوت برخوردار هستند. افراد خارجی باید بدانند با توجه به آنکه بعضی از سفرها ممکن است از 4 تا 6 روز طول بکشند، بسته به این که از کجا به کجا بروید، آذوقه آب و غذای کافی را به همراه خود داشته باشند.

سفر هوایی در برزیل

بهترین گزینه برای سفرهای داخلی افراد، به‌غیر از کسانی که زمان زیادی دارند و می‌توانند روزها را صرف سفر با اتوبوس کنند، سفرهای هوایی است. شاید هزینه سفر هوایی کمی بیشتر باشد، اما پیش‌خرید بلیط هواپیما می‌تواند این اختلاف قیمت را تا حدی جبران کند. هر شهر بزرگ برزیل، حداقل یک فرودگاه دارد و گردشگران باید انتظار صفوف طولانی در فرودگاه را داشته باشند. بیماران، زنان باردار و شهروندان سالمند در اولویت دسترسی قرار دارند و بنابراین نباید نگران این صفوف باشید.

اماکن دیدنی برزیل

در اینجا می‌خواهیم به بعضی از معروفترین اماکن دیدنی برزیل اشاره کنیم.

مجسمه مسیح

مجسمه مسیح

یکی از شاخص‌ترین نمادهای برزیل و پربازدیدترین جاذبه گردشگری ریو، مجسمه مسیح است که در سال 1931 تکمیل شد؛ بلندی این مجسمه، 98 فوت و عرض دستان باز شده مسیح، 92 فوت است. مجسمه مسیح، ساخت دستان مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی یعنی پاول لاندوفسکی و مهندس برزیلی، هیتور داسیلوا کوستا است که از جنس بتن مسلح ساخته شده و روی آن نیز با موزاییک‌های مثلثی از جنس سنگ صابون پوشانده شده است. این مجسمه بر روی یک سنگ مکعبی به ارتفاع 26 فوت و هر دوی آن‌ها روی نوک یک قله قرار گرفته‌اند. یک کلیسای کوچک در پایه مجسمه قرار دارد که مقصد محبوبی برای عروسی‌ها به شمار می‌رود. مجسمه مسیح به نمادی برای ریودوژانیرو، برزیل و همچنین سبک آرت-دکوی مجسمه‌سازی دنیا تبدیل شده است.

آبشارهای ایگواسو

آبشارهای ایگواسو

آبشارهای ایگواسو در محل تلاقی برزیل، پاراگوئه و آرژانتین و 10 مایل قبل از ریختن به رودخانه پارانا، از روی زمین ناهموار و خشنی پایین ریخته و راه خود را از بین جنگل‌های انبود پیدا می‌کند و یک زنجیره نیم دایره‌ای از 247 آبشار را تشکیل می‌دهد که همگی به آبراه زیر آن می‌ریزد. عرض کمتر رودخانه بالادست (تقریبا یک چهارم عرضی که در پایین دست دارد)، قدرت آب را بسیار بالاتر می‌برد. ارتفاع بعضی از آبشارها به بیش از 330 فوت می‌رسد و گستردگی آن‌ها به حدی است که نمی‌توان همه آن‌ها را به صورت همزمان دید؛ بهترین دید از آبشارها متعلق به چشم انداز برزیل است.

کوپاکابانا، ریودوژانیرو

کوپاکابانا، ریودوژانیرو

کوپاکابانا، نوار ساحلی باریکی بین کوهستان و دریا – شیک‌ترین منطقه مرکز شهر ریو – در طول خیابان Avenida Nossa Senhora است و برای ساحل دو و نیم مایلی منحنی شکل و شگفت‌انگیزش معروف شده است. هتل‌های آسمانخراش، آپارتمان‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، کلاب‌های شبانه، رستوران‌ها، تئاتر و سینما، کافه‌های دارای موسیقی زنده، بازارهای خیابانی و میکده‌ها خط ساحلی را تشکیل می‌دهند. همسایگی این منطقه، ترکیبی از روح برزیلی را در خود دارد؛ این منطقه جمعیت زیادی دارد، پر جنب و جوش و سنتی است. اما معروفترین ویژگی کوپاکابانا، منظره بی‌نظیر ساحل و شن‌های سفید آن است.

کارناوال، ریودوژانیرو

کارناوال، ریودوژانیرو

کارناوال ریودوژانیرو یکی از برترین جاذبه‌های توریستی برزیل(“مادر، قبله و شاه همه کارناوال ها”) است. هر ساله قبل از Lent یا چله‌روزه، ریودوژانیرو به بزرگترین جشن کره زمین تبدیل می‌شود و پنج میلیون نفر از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. شاید نمایش‌های بسیار اندکی را بتوان پیدا کرد که از لحاظ رنگ، صدا، حرکات و جمعیت به پای کارناوال ریودوژانیرو برسد. کارناوال فقط یک جشن خیابانی شلوغ و پر سروصدا نیست، بلکه یک شاهکار نمایشی برنامه‎ریزی‎شده است. یکی از جلوه‌های حضور در کارناوال ریو، مشاهده رژه سامبا به میزبانی استادیومی است که به همین منظور ساخته شده، یعنی Sambódromo. رقصنده‌ها و موسیقیدان‌های مدارس سامبا که در این رقابت حضور دارند، دور هم جمع می‌شوند تا هر آنچه در چنته دارند را به کمک طوفان نقش و رنگ لباس‌های طراحی شده، به نمایش دربیاورند.

ایپانما

ایپانما

ساحل ایپانما که در یک سمت به ساحل آرپادور و در سمت دیگر به ساحل لبلون محدود شده، یکی از مراکز اصلی فعالیت شهر ریو و یکی از گرانترین نقاط این شهر برای زندگی است. این نقطه که به آن “پاریس کوچولو” هم گفته می‌شود برای گالری‌های آوانگاردش، کتاب‌فروشی‌ها، سینما‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایش معروف است که آن را به یک مقصد محبوب برای کل سال تبدیل کرده است. طرح مشابه پیاده راه کوپاکابانا در اینجا هم اجرا شده و شن‌های ساحل را از منطقه مسکونی جدا می‌کند. یکشنبه‌ها معمولا شلوغ‌ترین ایام است و بازار آنتیک Praça de Quentaland و Feira de Artesanato de Ipanema در کنار موسیقی زنده، غذاهای خیابانی، هنر و فروشندگان صنایع دستی (از عروسک‌های چوبی گرفته تا چوب دستی‌های منقش به طوطی که سوغاتی جالبی برای خانواده‌های گردشگر به شمار می‌رود) آن را بیش از پیش شلوغ می‌کند.

موزه هنر سائوپائولو

موزه هنر سائوپائولو

سائوپائولو میزبان بعضی از بهترین کلکسیون‌های هنرهای زیبای امریکای لاتین است و ساختمان‌های میزان آن‌ها هم، خودشان به نوعی نماد معماری هستند. موزه هنر (Museu de Arte یا MASP) یکی از برترین موزه‌های هنر برزیل است که کامل‌ترین مجموعه هنرهای غربی قاره را در خود جای داده و در کنار آن هم کارهایی از دوره‌های کلاسیک، رنسانس، باروک و همچنین کارهای هنرمندان برزیلی و امریکای لاتین را به نمایش می‌گذارد. خود ساختمان هم اثر معمار برجسته ایتالیایی، لینا بوباردی است که بتن قرمز آن باعث شده تا این ساختمان از طبیعت و ساختمان‌های اطرافش متمایز باشد. 73 مجسمه برنزی از دگا و آثاری از رنوار، مانه، ونگوگ، ماتیس، پیکاسو و میرو تنها بخشی از آثار موجود در این موزه است.

بهترین رستوران‌های برزیل

برزیل غیر از غذاهای سنتی‌اش، میزبان بعضی از بهترین رستوران‌ها و سرآشپزهای دنیا است که آن را در دنیا متمایز می‌کند. جلوه دیگری از این رستوران‌های برزیلی، تنوع نوشیدنی‌های خاص و لذیذی است که احتمالا نمی‌توانید مشابه آن را در بیرون از برزیل پیدا کنید.

در اینجا می‌خواهیم از بین هزاران گزینه غذایی که در کشور خواهید داشت، به بعضی از بهترین رستوران‌های برزیل اشاره کنیم.

D.O.M

D.O.M

رستوران D.O.M متخصص آشپزی مدرن است و سرآشپز معروف آن یعنی الکس آتالا، متخصص طبخ غذاها با استفاده از محصولات جدید است. حضور در این رستوران می‌تواند یکی از دلایل سفر به برزیل باشد.

این رستوران با دو ستاره میشلن، برای هر غذایش در بین محبوب‌ترین گزینه‌های برزیل است و بهترین فاین داینینگ آن یک وعده 12 بخشی لذیذ است که در یک سالن با سقف بلند، دیوارهای به رنگ بژ روشن و لوستر فیلیپ استارک سرو می‌شود. این رستوران برای عجایب آشپزی‌اش که توسط سرآشپز نوآورش، الکس آتالا طراحی می‌شود، و همچنین غذاهای برزیلی مختلف و یک منوی منحصربفرد از نوشیدنی های برزیلی کمیاب معروف است.

آدرس: برزیل؛ سائوپائولو، جاردینز، Barão de Capanema، 549

شماره تماس: 9947-96918 (11)

Mani

Mani

رستوران مانی، یک مرکز فاین داینینگ در سائوپائولو تحت مدیریت سرآشپز برنده جایزه، هلنا ریتزو است و غذاهای طبخ شده با سبک‌های برزیلی، آسیایی و اروپایی را سرو می‌کند.

مانی که یک ستاره میشلن دارد، یکی از بهترین غذاخوری‌های برزیل است و اگر به دنبال یک غذای لوکس در یک محیط تجملاتی هستید که سقف سرسبزی هم دارد، مانی یک انتخاب مناسب است.

رستوران مانی با غذاهای نوآورانه‌ای که ترکیبی از محصولات محلی است، تجربه یک شام جذاب را به تمام مراجعین هدیه می‌دهد. بعلاوه، دکوراسیون داخلی به سبک اروپایی با دیوار stucco مزین به آینه و آثار هنری، مبلمان روستیک، ترکیب رنگی بین سفید، کبالتی و زرد، موسیقی پس‌زمینه، نورپردازی ملایم و خدمات برتر چیزی است که مانی را شکل می‌دهد.

آدرس: برزیل، سائوپائولو، جاردیم پولیستانو، R. Joaquim Antunes، شماره 210

شماره تماس: 8994-97473 (11)

Olympe

Olympe

رستوران الیمپ، درهای خود را در 1983 به روی مراجعین باز کرد و سرآشپزهای معروف فرانسوی یعنی برادران Troisgros، غذاهای نوآورانه و مزه‌های جذابی را با ترکیب تکنیک فرانسوی و مواد غذایی برزیلی به وجود می‌آورند.

این رستوران فرانسوی گران و شیک با مدیریت سرآشپز معروف Claude Troisgros، از خانواده چندستاره خانواده فرانسوی Troisgras، قطعا یکی از برترین رستوران‌های برزیل است. دیوار آجری، قفسه بزرگ نوشیدنی آن و دکوراسیون داخلی آن نشان دهنده پیچیدگی معاصر رستوران است.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، لابوگا، Custódio Serrão، 62

شماره تماس: 0173-98081 (21)

A Figueira Rubaiyat

A Figueira Rubaiyat

رستوران A Figueira Rubaiyat (رباعیات یک درخت انجیر معابد) در زیر یک درخت بزرگ 200 ساله، یک فضای زیبا و مسقف را در اختیار مراجعان می‌گذارد و غذاهای کبابی و دریایی سرو می‌کند. شاید جذاب‌ترین نکته‌ای که شما را مشتاق به حضور در این رستوران می‌کند، دکور آن است.

این رستوران که حول یک درخت غول پیکر و قدیمی انجیر ساخته شده و سقف و مبلمان آن، حس زنده حضور در فضای جنگلی را القا می‌کند.

البته که این دکور جنگلی زیبا، حواستان را از رایحه رستوران که چیزی بین عطر فیجوآدا، استیک و غذای دریایی تازه است، پرت نمی‌کند.

آدرس: برزیل، سائوپائولو، جاردیم پائولیستا، خیابان Rua Haddock Lobo، 1738

شماره تماس: 1399-3087 (11)

Fogo de Chão

Fogo de Chão

Fogo de Chão (فوگو د چائو) یک کسب‌وکار برزیلی موفق است که در آن، انتخاب از بین غذاهای گوشتی و سالاهای مختلف به صورت سلف سرویس است و در سال 1979 در جنوب برزیل راه افتاد.

فوگو د چائو، باربیکیو به سبک سنتی برزیل را وارد منوی خود کرده و تجربه متفاوتی از طعم گوشت برزیلی را به شما هدیه می‌کند.

رستوران فوگو د چائو یکی از بالاترین نمرات از بین رستوران‌های برزیل را دارد و در آن، پیش‌خدمت‌ها از کنار میزها عبور می‌کنند و اگر بخواهید، کنارتان می‌ایستد تا بتوانید از گوشت‌های مزه دارشده و سالادهای مختلف بچشید.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، بوتافوگو، خیابان Reporter Nestor Moreira

شماره تماس:1545-2542 (21)

Aprazível

Aprazível

فضایی روستایی، باغ‌هایی که رو به ریو قرار دارند، غذاهای برزیلی و کاچاچا ترکیب برنده این رستوران است. Aprazivel با گوشه و کنارهای دنجش برای زوج‌ها و نقاطی با ویوی بینظیر برای جمع‌های بزرگ، به فضای رومانتیک و جذابش معروف شده است.

بالکن روستایی و مرتفع آن روی تپه Santa Teresa باعث می‌شود تا شهر زیر پایتان باشد و یکی از زیباترین ویوها از شهر ریو را ببینید.

غذاهای آن هم خانگی و با استفاده از محصولات محلی تهیه می‌شود که گاهی هم سورپرایزهای خوشمزه‌ای مثل گوشت اردک، بز یا بره را سرو می‌کنند.

آدرس: برزیل، ریودوژانیرو، سانتا ترزا، شماره 62، R. Aprazível

شماره تماس: 9174-2508(21)

باید‌ها و نباید‌های فرهنگی در برزیل

برزیل، یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین کشور‌های جهان است و جنگل‌های گسترده، سواحل، کارناوال‌ها، مردم خونگرم، شهرهای فوق‌العاده‌ای که هم زاغه در خود دارد و هم فناوری‌های بسیار مدرن و ترکیبی از فرهنگ و نژادهای مختلف، برزیل را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل می‌کند. اما جرایم کوچک، بخشی از ذات کلان‌شهرها است و ریو هم به طور خاص، یکی از بالاترین نرخ‌های جرم و بزهکاری را در دنیا دارد.

قبل از آنکه چمدانتان را برای سفر به برزیل ببینید، درباره آن اطلاعات جمع آوری کنید و درباره ایمنی سفر به نقاط مختلف شهر و کشور مطمئن شوید. برزیل هم مثل هر کشور دیگری، قوانین خودش را دارد و با رعایت بایدها و نبایدهای فرهنگی در برزیل، می‌توانید از دردسر دور بمانید و اوقات خوشی را در این کشور تجربه کنید. به خاطر خودتان و مردم محلی هم که شده، یادتان باشد که رعایت بایدها و نبایدها در برزیل برای داشتن یک ماجراجویی امن‌تر و فراموش نشدنی، ضروری است.

باید‌ها در برزیل

  • لباس‌های راحت بپوشید، دوربین را مخفی کنید، و از پوشیدن جواهرات و ساعت گران‌قیمت خودداری کنید.
  • یک صندوق امانات از هتل خود بخواهید و وسایل ارزشمندتان را در این صندوق قرار دهید.
  • مراقب تاکسی‌های غیررسمی، به خصوص آن‌هایی که شیشه دودی دارند، باشید: در استفاده از حمل‌ونقل عمومی، به خصوص شب‌ها، حواستان را جمع کنید.
  • حتما یک بیمه سفر تهیه کنید: احتیاط شرط عقل است.
  • تا جاییکه می‌توانید، چند لغت پرتغالی یاد بگیرید: با این‌کار می‌توانید تعطیلاتتان را خاطره انگیزتر کنید. اگرچه در شهرهای بزرگ با انگلیسی هم کارتان راه می‌افتد، اما اکثر جمعیت روستایی زبان انگلیسی را متوجه نمی‌شوند.
  • با مردان دست بدهید، اما زنان معمولا در سلام و احوالپرسی‌ها همدیگر را می‌بوسند: سلام و احوالپرسی معمولا با دست دادن، لمس ساعد، آرنج و چند ضربه در پشت همراه می‌شود.
  • از حضور در اماکن تاریک و خلوت، به خصوص اگر تنها هستید، خودداری کنید: معمولا شب‌ها نمی‌توانید کسی را در جاهایی مثل پارک فلامنگو یا منطقه اقتصادی ببینید، پس بهتر است شما هم به آنجا نروید؛ بعلاوه از رفتن به ساحل در شب، آن هم تنها خودداری کنید. تنهایی جایی نروید و حتی الامکان از حضور در اطراف کوهستان و تپه‌ها خودداری کنید.
  • از حمل چیزهایی که چشم خلافکاران را بگیرد، خودداری کنید: هر شیء ارزشمند (پول، کارت اعتباری، پاسپورت و …) را داخل صندوق امانات خود نگه دارید.
  • حتما یک نقشه با خودتان داشته باشید: و اجازه ندهید که کسی از گم شدنتان باخبر شود.
  • کیفتان را نزدیک به خودتان نگه دارید: مراقب کودکان خیابانی باشید، شاید آن‌ها بامزه و بیگناه به نظر برسند، اما آن‌ها بعضی از زبل‌ترین کیف‌قاپ‌های ریو هستند.
  • برای در امان ماندن از نیش حشرات، با خودتان شلوار، پیرراهن آستین بلند، کلاه و عینک داشته باشید.
  • از کرم و اسپری دورکننده حشرات برای جلوگیری از ابتلا به تب استخوان شکن، سالک و مالاریا استفاده کنید: اگر قرار است که شب را بیرون سپری کنید، پشه بند، اسپری حشرات و داروهای لازم را فراموش نکنید.
  • در ساحل مثل برزیلی‌ها لباس بپوشید: لباس ساحلی برزیلی‌ها معمولا کم است اما آفتاب گرفتن برهنه معمولا کاری است که خارجی‌ها انجام می‌دهند. مردان برزیلی معمولا یک اسپیدو یا شلوارک‌های جذب می‌پوشند و اگر برایتان ممکن است، شما هم همین‌کار را بکنید.

نباید‌ها در برزیل

  • هرگز وسایل ارزشمند زیادی همراهتان نباشد: و آن را در معرض عموم قرار ندهید. گردنبند، حلقه، ساعت‌های گران، دستبند و جواهرات دیگرتان را در یک جای امن قرار دهید.
  • پول یا کارت اعتباری نداشته باشید تا از حمله جیب‌زن‌ها در امان باشید: تنها به اندازه خرج روز با خودتان پول و کارت اعتباری داشته باشید و سعی کنید آن‌ها را در جیب جلویی خود بگذارید؛ باقی پول را در صندوق امانات هتل بگذارید.
  • غذاهای خیابانی نخورید و تنها نوشیدنی‌های پلمپ را مصرف کنید: به حیوانات دست نزنید.
  • هیچ غریبه‌ای را با خود به هتل محل اقامت نیاورید: با آوردن افراد غریبه به اتاق هتل، خود را در معرض دزدی یا خشونت قرار می‌دهید.
  • اگر از تاکسی استفاده می‌کنید، حتما از روشن بودن تاکسی متر مطمئن شوید: بسته پول را با بند به دور گردنتان بیاندازید و اگر رانندگی می‌کنید، حتما در ماشین را قفل کنید.
  • در زمان پیاده‌روی، دوربینتان را برای فیلمبرداری روشن نکنید و گوشیتان را در دست نگیرید: در صورت همراه داشتن گوشی یا دوربین قیمتی، آن را با بند به دور شانه خود بیاندازید و بیمه سفر نیز فراموش نشود.
  • کارهایی را که در کشور خود انجام نمی‌دهید، در برزیل امتحان نکنید: در صورت قانون شکنی، مماشاتی در کار نیست.
  • نوشیدنی خود را در بار رها نکنید و از غریبه‌ها نوشیدنی قبول نکنید.
  • نشانه موافقت با دست (ok) در برزیل، یک حرکت بسیار بی ادبانه است: اگر قصد عصبانی کردن کسی را ندارید، از انجام آن خودداری کنید.

هزینه‌ها در برزیل

عاقلانه‌ترین کار قبل از سفر توریسی به خارج از کشور، تخمین زدن هزینه‌ها ست. همیشه بهتر است یک تخمین کلی از هزینه‌ها و قیمت‌های هتل، غذا و فعالیت‌های توریستی داشته باشید تا بتوانید با خیالت راحت از تعطیلات خود لذت ببرید و مهم‌تر از همه پول کم نیاورید. در این بخش تعدادی از مهمترین هزینه‌ها معرفی شده است. در نظر داشته باشید که این قیمت‌ها حدودی بوده و بستگی به زمان سفر نیز دارد.

هتل و اسکان

برزیل کشور بسیار بزرگی است و هزینه اسکان در شهرها و فصول مختلف بسیار متفاوت است (بالاترین میزان هزینه‌ها در زمان کارناوال است). هزینه‌های جاهایی مثل ریودوژانیرو و سالوادور معمولا بسیار ثابت هستند، اما این موضوع درباره مقاصد ساحلی مثل فلوریانوپلیس اینطور نیست و در فصول مختلف شاهد تغییرات قابل توجهی خواهند بود.

هزینه یک اتاق دونفره در یک هاستل در حدود 225 تا 300 رئال برزیل است، اما شاید بتوانید حتی اتاقی با هزینه 150 رئال برای یک شب نیز پیدا کنید.

هزینه یک اتاق در هتل دوستاره در مرکز شهر (با سیستم تهویه و صبحانه)، چیزی بین 200 تا 300 رئال برزیل است. اگر نخواهید در مرکز شهر باشید، شاید بتوانید این هزینه‌ها را تا 150 رئال در شب نیز کاهش دهید.

غذا

هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان – بسته به اینکه در کدام نقطه شهر باشد – می‌تواند از 20 تا 40 رئال باشد. یک وعده نسبتا کامل (به عنوان مثال شامل پیش غذا یا دسر) در یک رستوران معمولی از 60 رئال شروع می‌شود و هزینه صرف غذا در رستوران‌های ساحلی، بسیار بالاتر است و معمولا از 80 رئال شروع می‌شود.

اگر دنبال بریز و بپاش هستید، هزینه یک وعده غذایی کامل در یک رستوران متوسط می‌تواند از 150 تا 180 رئال باشد اما همین هزینه در شهرهایی مثل ریودوژانیرو و سائوپائولو تقریبا دو برابر است.

هزینه غذا در رستوران‌های دریایی درجه یک، می‌تواند بالاتر از 150 تا 225 رئال باشد. سینی غذاهای (معمولا یک ماهی کامل) اکثر رستوران‌های دریایی مناطق ساحلی، معمولا به حدی زیادی است که برای دو نفر سرو می‌شود.

فعالیت‌ها

هزینه ورودی برای دیدن آبشارهای ایگواسو، 72 رئال است و در طرف دیگر، بلیط مشاهده یک فوتبال می‌تواند تنها 20 رئال باشد. بلیط اماکن دیدنی محبوبی مثل قوله شوگرلوف و مجسمه مسیح، 150 رئال است. هزینه تورهای طبیعت گردی چندروزه در حدود 1325 رئال برای هر روز، هزینه یک جلسه کلاس سامبا، حدودا 105 رئال و کلاس کاپوئرا هم حدود 70 رئال است. بلیط ورودی موزه‌ها معمولا بین 10 تا 30 رئال است.

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه‌ها

برزیل یکی از گرانترین کشورهای امریکای جنوبی است اما هزینه سفر به برزیل، به این بستگی دارد که در کدام شهر باشید و به دنبال چه فعالیت‌هایی باشید. شهرهای اصلی برزیل، یعنی ریودوژانیرو و سائوپائولو، در مقایسه با نواحی روستایی ارزانتر هستند (مگر آنکه به دنبال حضور در نقاط کمتر توریستی مثل Fernando do Noronha باشید). در اینجا چند نکته برای صرفه جویی در هزینه‌ها آورده‌ایم:

  1. از اول روی هزینه تاکسی با راننده توافق کنید: توافق اولیه روی هزینه سفر با تاکسی، یک نکته مهم است. بسیاری از رانندگان، استفاده از تاکسی متر را رد کرده و سعی می‌کنند تا شما را سرکیسه کنند. بهتر است در صورت امکان، از اتوبوس استفاده کنید.
  2. در ایام آف‌سیزن به برزیل بروید: حضور ساکنین نیمکره شمالی در حد فاصل دسامبر تا مارس در برزیل و فرار از زمستان، باعث می‌شود تا این بخش از سال در برزیل بسیار شلوغ باشد. سعی کنید برای کاهش هزینه‌ها، در ایام دیگری از سال به برزیل بیایید.
  3. در زمان کارناوال به برزیل نیایید: شاید حضور در کارناوال تجربه جذابی باشد، اما هزینه‌ها در این ایام به صورت چشمگیری افزایش می‌یابند. اگر محدودیت بودجه دارید، از حضور در برزیل در ایام کارناوال خودداری کنید.
  4. Airpass بگیرید: اگر سفرهای داخلیتان را از قبل رزرو کرده‌اید، می‌توانید با گرفتن Airpass تا حد زیادی از هزینه‌هایتان بکاهید. این ارزانترین شکل سفرهای هوایی داخلی است.
  5. خودتان آشپزی کنید: صرف غذا در رستوران، هزینه زیادی به همراه می‌آورد؛ بنابراین سعی کنید در جایی اقامت داشته باشید که آشپزخانه داشته باشد و خودتان آشپزی کنید. شاید این حرکت خیلی زرق و برق نداشته باشد، اما اگر مثل محلی‌ها زندگی کنید، می‌توانید هزینه هایتان را کاهش دهید.
  6. یک بطری آب داشته باشید: آب آشامیدنی شهری اینجا برای نوشیدن امن نیست، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه‌ها و همچنین کاهش استفاده از پلاستیک، یک بطری آب فیلتردار همراهتان باشد.

کلام آخر

مناظر طبیعی بینظیر، شهرهای زنده و میراث فرهنگی غنی برزیل، هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد. برزیل با جاذبه‌های توریستی بیشمارش، از مجسمه مسیح گرفته تا جنگل‌های بارانی، تجربیات فوق‌العاده‌ای را برای هر گردشگر و هر سلیقه‌ای به همراه می‌آورد. فرقی نمی‌کند که به دنبال ماجراجویی، آرامش یا غرق شدن در جاذبه‌های فرهنگی باشید، چرا که برزیل شما را در بهت فرو خواهد برد. بنابراین چمدانتان را برای لذت بردن از زیبایی‌ها و تنوعی که در این کشور امریکای جنوبی منتظرتان است، ببندید.

سوالات متداول

بهترین فصل سفر به برزیل کدام است؟

بهترین زمان برای سفر به برزیل از نوامبر تا مارس است. این ایام، گرم‌ترین ماه‌های سال برای برزیل هستند که دما بین 27 تا 33 درجه سانتیگراد و برای لذت بردن از سال نو و کارناوال‌ها فوق‌العاده است.

معروف‌ترین جاذبه توریستی برزیل کدام است؟

انتخاب از بین مجسمه مسیح، فستیوال‌های ریو و آبشارهای ایگواسو به عنوان محبوب‌ترین و معروفترین جاذبه توریستی برزیل سخت است.

واحد پول برزیل چیست؟

واحد پول رسمی برزیل، رئال است که به 100 سنتاوو تقسیم می‌شود.

آیا برزیل برای یک توریست زن تنها امن است؟

برزیل با مشکلات فقر و جرم درگیر است و یک مسافر زن تنها به محافظ نیاز دارد. برزیل، مقصد مناسبی برای مسافران تنها نیست، مگر آنکه فرد در این زمینه باتجربه باشد.

چند روز برای دیدن برزیل کافی است؟

برای داشتن زمان کافی به منظور بازدید از اماکن دیدنی برزیل، حداقل یک سفر 7 روزه را در نظر بگیرید. اگر 5 روز یا کمتر زمان دارید، بهتر است برنامه ریزی هدفمندی برای سفرتان به برزیل داشته باشید، یک تور مشخص، یک سری فعالیت مشخص و منطقه‌ای را انتخاب کنید که زمان کمتری را صرف رفت و آمد کنید.

نوع جریان برق برزیل چیست؟

ولتاژ رایج در برزیل 127/220 V، فرکانس 60 هرتز و نوع پریزها از هم نوع N است.

آیا برای سفر به برزیل نیاز به اخذ ویزا هست؟

برای سفر به برزیل حتما نیاز به اخذ ویزای توریستی دارید.

در برزیل کجا پول خود را چنج کنم؟

یکی از راه‌های چنج پول در برزیل، بانک یا صرافی است. اگرچه این کار در هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی هم ممکن است، اما احتمالا هزینه چنج پول، بالاتر است. پیشنهاد می‌شود که پول خود را در ایران تبدیل کنید.

هزینه غذا در برزیل چقدر است؟

غذا در رستوران‌های ارزان‌تر حدود30 رئال برزیل و در رستوران‌های لوکس معمولا از 250 رئال بالاتر است.

هزینه هتل در برزیل چقدر است؟

هزینه یک شب در هتل‌های یک ستاره برزیل حدود 100 رئال، هتل دو ستاره 120 رئال، هتل سه ستاره 160 رئال، چهار ستاره 250 رئال، و هتل‌های پنج ستاره حدود 650 رئال است. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها حدودی است و ممکن است بسته به هتل و زمان سفر متفاوت باشد.

شماره‌های اضطراری برزیل چیست؟

اورژانس 192 – پلیس 190 – آتش نشانی 193

آیا امکان پیاده روی در شهرها و محله‌های برزیل وجود دارد؟

شب‌ها نباید تنهایی برای قدم زدن بروید. بزرگترین خطر برای توریست‌ها، وقوع جرم در هر سطحی است. جرایم کوچک مثل کیف‌قاپی، جیب بری و کلاهبرداری در همه نقاط برزیل رایج است. هیچ بخش امنی در برزیل وجود ندارد و دزدها در تمامی اماکن دیدنی کشور و مسیرهای پیاده‌روی حضور دارند.


جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست