استفاده از موبایل در طول پرواز | خداحافظ Flight Mode!

استفاده از موبایل در طول پرواز | خداحافظ Flight Mode!

استفاده از موبایل در طول پرواز | خداحافظ Flight Mode!

استفاده از موبایل در طول پرواز به زودی برای مسافران شرکت‌های هواپیمایی در اتحادیه اروپا امکانپذیر می‌شود. کمیسیون اروپا اعلام کرده است، ایرلاین‌ها [در آینده] می‌توانند از خدمات نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G) و داده‌های موبایل در هواپیما استفاده کنند. با این تصمیم، مسافران می‌توانند در طول پرواز مکالمه تلفنی داشته باشند، پیامک ارسال کنند و تماس تصویری بگیرند!

به گزارش مجله گردشگری سفر724، تیری برتون (Thierry Breton)، یکی از مقامات اتحادیه اروپا در این باره گفت: «این طرح بستری برای ارائه خدمات نوآورانه به مردم فراهم می‌کند و بر رشد شرکت‌های اروپایی موثر است.» وی افزود: «وقتی صحبت از امکاناتی نظیر اتصال فوق سریع و با ظرفیت بالا به میان می‌آید، آسمان دیگر محدودیت نخواهد بود.»

استفاده از موبایل در طول پرواز برای مسافران در اتحادیه اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۸ در تلاش بود تا با تعبیه باندهای فرکانسی خاصی در هواپیماها، امکان دسترسی به اینترنت در زمان پرواز را فراهم کند. اما با توجه به تجهیزات مورد نیاز برای اتصال تلفن همراه افراد از طریق ماهواره به زمین، ارائه چنین خدماتی، پیشرفت بسیار کندی داشت. سیستم جدید می‌تواند از سرعت بالای فناوری ۵G بهره ببرد و امکان دانلود فیلم در عرض چند دقیقه و با سرعت بیش از ۱۰۰ مگابایت در ثانیه را فراهم کند.

دای ویتینگهام (Dai Whittingham)، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز بریتانیا در این رابطه گفت: «با توجه به اینکه در گذشته دانش کافی درباره چگونگی تاثیر فرکانس های تلفن همراه بر هواپیما وجود نداشت، قرار دادن موبایل روی حالت پرواز بسیار حائز اهمیت بود. قبلا احتمال می‌رفت که استفاده از تلفن همراه در طول پرواز می‌توانند با سیستم‌های کنترل خودکار پرواز تداخل داشته باشد. اگر چه همیشه توصیه می‌شد که در حین پرواز تلفن همراه در حالت پرواز قرار بگیرد، اما بعدها تجربه ثابت کرد که احتمال تداخل بسیار ناچیز است. با این وجود همچنان در ایالات متحده، این نگرانی وجود دارد که فرکانس‌های ۵G با پرواز تداخل داشته باشند و حتی به‌طور بالقوه ارتفاع را بیشتر اندازه‌گیری کنند. اما در بریتانیا و اتحادیه اروپا، این موضوع دیگر مطرح نیست.»

گلن بردلی (Glenn Bradley)، رئیس عملیات پرواز در سازمان هواپیمایی بریتانیا، گفت: «استفاده از تلفن همراه برای برقراری تماس در خطوط هوایی بریتانیا ممنوع است، مگر اینکه هواپیما به یک سیستم کنترل موبایل مورد تایید مجهز شوند. همچنین، برنامه‌های فعالسازی اینترنت ۵G حین پرواز در باندهایی با فرکانس بالاتر اجرا خواهند شد تا تداخلی در سیستم‌های هواپیما ایجاد نکند.»

مسافران از چه زمانی می توانند از تلفن همراه در پرواز استفاده کنند؟

اگر چه جزئیات نحوه اجرای این حکم هنوز مشخص نیست، اما از ظواهر امر پیداست که دیگر در آینده مجبور نخواهید بود که حین سفر با هواپیما، تلفن همراه خود را در حالت پرواز قرار دهید!  آخرین مهلت کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای ارائه و در دسترس قرار دادن خدمات نسل پنجم تلفن همراه در هواپیماها، ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ است. در صورت اجرایی‌شدن این طرح، مسافران در طول پرواز می‌توانند از تمامی قابلیت‌های گوشی خود استفاده کنند و برقراری تماس و استفاده از داده‌های تلفن همراه برای پخش موسیقی و ویدئو امکان‌پذیر خواهد بود.

نظر شما درباره امکان استفاده از موبایل در طول پرواز چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست