برای دیدن طبیعت بهاری در اطراف تهران کجا برویم؟

برای دیدن طبیعت بهاری در اطراف تهران کجا برویم؟

برای دیدن طبیعت بهاری در اطراف تهران کجا برویم؟

اوقاتی خوش در مکان های دنج و کاملا طبیعی در اطراف تهران

طراوت بخش، با شکوه و آرام! طبیعت گردی در میان زیبایی های طبیعت در بهار نه تنها شادی و آرامش را به همراه دارد، بلکه به ما این فرصت ارزشمند را می دهد تا زمانی را هم با خانواده و دوستان سپری کنیم. تهران دارای باغ‌ ها و پارک ‌های تفریحی استثنایی زیادی دارد اما گردش در طبیعت بهاری در اطراف تهران زیبا هم خالی از لطف نیست.

گزیده ای از طبیعت بهاری در اطراف تهران

در تهران، پایتخت ایران، می توانید انواع مکان های تفریحی را با توجه به روحیه خودتان پیدا کنید. از موزه ها و ساختمان های باستانی گرفته تا پارک های مختلف. شاید برای برهی عجیب به نظر برسد، اما اطراف و در نزدیکی شهر شلوغ تهران، مکان های دنج و کاملا طبیعی هم وجود دارد. جاذبه های طبیعت بهاری در اطراف تهران شامل روستاها، آبشارها و کوه ‌هایی برای اسکی و پیاده‌ گردی مانند دربند، دیزین و بسیاری مکان های دیگر است.

  • لواسان

لواسان که ۷۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، مناظر کوهستانی خیره کننده، جاده های روستایی زیبا، هوای تازه و عمارت های مجلل را در خود جای داده است. خانواده‌ های مرفه متعددی در این منطقه زندگی می ‌کنند که شیوه زندگی آرام ‌تری نسبت به تهران انتخاب کرده اند.

برخی لواسان را بورلی هیلز یا سوئیس تهران می نامند. تعداد زیادی از خانواده های موسس این دهکده، استادان باغبانی هستند که از باغ ها و میوه های بی نظیرشان لذت می برند. گردش در کوچه باغ های لواسان یکی از بهترین فرصت های بازدید از طبیعت زیبای اطراف تهران در فصل بهار است.

نام لواسان واژه ای پارسی میانه (پهلوی) است که به معنی «تیغه کوه طلوع خورشید» یا «قله کوه طلوع خورشید» است. منظور کوه دماوند است که در رشته کوه البرز میانی در شرق دهستان لواسانات قرار دارد. این دهستان از دو بخش لواسان بزرگ و لواسان کوچک تشکیل شده است. در این دو منطقه با پارک ملی لار، منطقه حفاظت شده ورجین، روستاهای افجه، نیکنام ده، برگ جهان، کند علیا و سد معروف لتیان مواجه خواهید شد. سد لتیان در جنوب لواسان و بر روی رودخانه جاجرود با مساحتی حدود ۷۰۰۰۰ کیلومتر مربع قرار دارد. این سازه بتنی برای تامین آب آشامیدنی اضافی شهر تهران و همچنین آبیاری ۳۰ هزار هکتار از زمین‌ های کشاورزی ساخته شده است.

لواسان - الی گشت

  • کوه دماوند

بلندترین کوه ایران، کوه دماوند، دارای یک منطقه اسکی ساده و بدون بالابر و ارتفاع شگفت انگیز ۱۵۲۴ متری است. چشمه های آب گرم لاریجان، اسک و ونه در دماوند قرار دارند. در منطقه جنوبی کوه، یک آبشار یخ زده وجود دارد که در سایر نقاط جهان بی نظیر است، قطر آن ۳ متر و ارتفاع آن ۷ متر است. یخ این آبشار هرگز آب نمی شود.

نام دماوند در اساطیر ایرانی به چشم می‌ خورد که بیشتر در نتیجه حصار ضحاک حاکم بی ‌رحم به داخل کوه شهرت یافت. این اساطیر به طور خاص و همچنین کوه دماوند به طور کلی در ادبیات فارسی به کرات مورد استناد قرار گرفته اند.

طبیعت بهاری اطراف تهران - الی گشت

  • برغان

بسیاری از اهالی تهران در مواقعی که قصد سفر و استراحت در طبیعت را دارند، برغان را در لیست خود قرار می‌دهند. برغان یکی از مناطق دیدنی و خوش آب و هوای تهران است که در محدوده استان البرز قرار گرفته. روستای برغان را می‌توان یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی و گردشگری در پایتخت به حساب آورد. برای تجربه طبیعت بهاری اطراف تهران و بازدید از روستای برغان می‌توانید به کیلومتر ۲۰ بزرگراه کرج ـ قزوین بروید و پس از آن وارد خروجی کردان شوید.

خوب است بدانید که روستای برغان بخشی از شهرستان ساوجبلاغ است و در آن باغ‌های میوه وسیع و ویلاهایی بسیار لوکس و بزرگ وجود دارند. آدرس دقیق این روستای خوش آب و هوا عبارت است از: ۱۳ کیلومتری شمال غربی شهر کرج، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار. همچنین عبور دو رودخانه شاهرود و سنج از میان برغان جلوه و زیبایی خاصی به آن هدیه کرده‌اند.

برغان

علاوه بر طبیعت زیبا، برغان از دیدنی‌های بسیاری نیز برخوردار است و اماکن مذهبی و سنتی مانند مسجد و حسینیه تاریخی، درخت چنار با قدمت بیش از هزار سال، تپه باستانی کش کلاً، پل تاریخی با قدمت صفوی و حمام قدیمی در آن به چشم می‌خورد. از طرفی بازار برغان را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای موجود در تهران و همچنین استان البرز شناخت که در قدیم به‌عنوان مرکز تجارت محصولات کشاورزی در بین بومیان شناخته می‌شده است.

  • دریاچه شورمست

طبیعت بهاری اطراف تهران را در کنار دریاچه شورمست تجربه کنید و از لحظات خود لذت ببرید. طبیعت و فضایی که این دریاچه در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد، بسیار بکر و تماشایی است. اگر‌چه دریاچه شورمست داخل استان مازندران قرار دارد؛ اما با این حال، می‌توانید در کمتر از ۲ ساعت خودتان را از تهران به این دریاچه برسانید و اوقاتی خوش را در کنار آن سپری کنید. شورمست در فاصله ۶ کیلومتری از پل سفید قرار دارد.

آدرس دقیق دریاچه شورمست عبارت است از جنوب غربی شهرستان سوادکوه، ۶ کیلومتری غرب شهر پل سفید. شورمست به عنوان یک دریاچه طبیعی و تماشایی شناخته می‌شود که در میان درختان سرسبز و بلند قامت توسکا جای گرفته است. محل قرارگیری این دریاچه در فضایی با آب و هوای دلپذیر و فرح‌بخش، گردشگران و مسافران بسیاری را در فصل بهار به خود جذب می‌کند. شورمست بین پنج تا ۱۵ متر وسعت دارد و یک‌سوم آن کم‌عمق، پوشیده از خزه و جلبک است.

از جمله فعالیت‌های هیجان انگیزی که می‌توانید در این دریاچه انجام دهید، ماهی ‌گیری، قایق سواری و اسکی روی آب، تاب‌بازی، اسب‌سواری و دوچرخه سواری می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که شنا کردن در دریاچه شورمست به دلیل داشتن خطرات جانی ممنوع است.

دریاچه شورمست

  • آبشار کلوگان

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای اطراف تهران است که به دلیل امکان دسترسی به کوه های معروفی مانند مهرچال و کلوگان و همچنین روستای امامه و … فضای دلنشینی را برای کوهنوردان و طبیعت گردان فراهم می کند.

این آبشار با ارتفاع ۳۰-۴۰ متر دارای ساختاری دو پله ای می باشد. در وسط آبشار سکویی و در پایین آن حوضچه های کوچکی وجود دارد که برای حمام در طبیعت در فصول گرم سال بسیار مناسب است.

این آبشار برای علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی گزینه جذابی است، اما ممکن است بازدید از طبیعت بهاری در اطراف تهران در این منطقه برای افراد مسن و کودکان کمی دشوار سخت باشد.

آبشار کلوگان در انتهای دره ای بسیار زیبا در مسیر روستایی به همین نام واقع شده است. پس از عبور از دشت های سرسبز و پر گل به آبشار کلوگان می رسید که به خصوص در فصل بهار بسیار زیبا است. بهترین زمان برای آمدن به این منطقه بکر و دیدنی بهار و تابستان است.

این آبشار در ارتفاعات استان تهران با آب و هوای خنک و مطبوع و همچنین گزینه مناسبی برای فرار از گرمای تابستان است. البته پاییز اینجا هم فوق العاده است، اما باید لباس گرم همراه داشته باشید. و در تابستان بدون تجهیزات لازم به اینجا سفر نکنید.

طبیعت بهاری اطراف تهران - الی گشت

  • افجه

روستای افجه که به طور دقیق در پنج کیلومتری شمال شرق شهر لواسان قرار گرفته است، یکی از بهترین مقاصد برای تجربه طبیعت بهاری اطراف تهران و روستاگردی و طبیعت ‌گردی به‌ یاد ماندنی و تکرار نشدنی در فصل بهار به‌شمار می‌رود. روستای افجه به عنوان یکی از دیدنی‌های اطراف تهران و تنها روستای هدف گردشگری شمیران محسوب می‌شود که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد.

اگر قصد بازدید از روستای افجه را دارید، خوب است بدانید که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این روستا، دشت زیبا و تماشایی هویج است. از طرفی قله‌های چون آتشکده، ساکا، یخچال و مهرچال در اطراف افجه موجب شده است این روستا یکی از بهترین مقاصد برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوهنوردی باشد. دشت‌ها و آبشارهای خروشان و زیبا، باغ‌های گیلاس انبوه، حمام تاریخی، کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی، سقاخانه، درخت چنار ۴۰۰ ساله و قلعه ساکا از جمله دیدنی‌های افجه هستند.

  • دشت لار

دشـت لار یکی از مناطق طبیعی اطراف شهر تهران به‌شمار می‌آید و در واقع می‌توان گفت که در نزدیکی استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان قرار گرفته است. دشت لار، یکی از مناطق طبیعی شهر تهران است که منظره بی‌نظیری از طبیعت بهاری اطراف تهران را به نمایش می‌گذارد. این دشت از مقاصد تماشایی برای طبیعت گردان و گردشگران به شمار می‌آید و در دامنه قله دماوند واقع شده است. دشت لار به‌عنوان پارک ملی نیز شناخته می‌شود و منطقه‌ای حفاظت شده و شکار ممنوع می‌باشد که به دلیل رویش شقایق‌های زیبا در اواخر فصل بهار، به طبیعت بکر بهاری اطراف تهران و دشت شقایق‌های وحشی نیز معروف است.

دشت لار

  • آبشار دارنو و دریاچه فراخین

از دیگر مناطقی که می‌توانید طبیعت بهاری اطراف تهران را در آن تماشا کنید و لذت ببرید، یک پدیده فوق العاده در نزدیکی شهر نوشهر و استان مازندران است. مجموعه آبشار دارنو و دریاچه زیبای فراخین یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده ترین مراکز دیدنی نوشهر به‌شمار می‌آید که هم بازدید‌کنندگان خارجی و هم گردشگران داخلی را همه ساله به خود جذب می‌کند. آبشار دارنو و دریاچه فراخین در اطراف تهران و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. فراخین در واقع نام مردابی است که در داخل انبوهی از پوشش گیاهی و طبیعت قرار گرفته است.

آبشار دارنو و دریاچه فراخین در طبیعتی بکر جای گرفته‌اند و با بازدید از آن می‌توانید سکوت و آرامش را به حد زیادی تجربه نمایید و لذت بسیاری را از سفر خود به طبیعت بهاری اطراف تهران ببرید. با این که در این منطقه آفتاب در برخی روزها سوزان است، اما درختان به‌طوری در آن قرار گرفته‌‌اند که اجازه ندهند تا آفتاب سوزان پوست شما را بسوزاند و سایه‌ای دل انگیز بر روی زمین انداخته ‌اند. به همین خاطر، آب دریاچه به رنگ سبز درختان در‌آمده است.

  • سد لتیان

یکی دیگر از مناطق طبیعی که بازدید از آن خالی از لطف نیست و همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، سد لتیان است. سد لتیان در پنج کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان قرار گرفته است و از دیدنی‌های حومه تهران و همچنین از مراکز تفریحی و استراحتی اطراف پایتخت به‌شمار می‌آید. از آنجا که سد لتیان به شهر تهران نزدیک است، برای یک گردش چند ساعته و سریع، مقصدی بسیار مناسب به حساب می‌آید. سد لتیان در سال ۱۳۴۶ به‌منظور تأمین آب شیرین پایتخت به بهره‌برداری رسید و خوب است بدانید که پیش از انقلاب اسلامی سد فرحناز نام داشت.

سد لتیان

از جمله فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی که می‌توانید در کنار سد لتیان انجام دهید، پیک نیک، ماهیگیری، قایق سواری و اسکی روی آب می‌باشد. همچنین علاوه‌بر طبیعت گردی و استراحت در کنار این سد، این فرصت را دارید تا از دیدنی‌های اطراف آن بازدید کنید و همچنین از جنگل نوردی در جنگل‌های لتیان و تلو لذت ببرید.

  • آبشار ترز

برای کسب یک تجربه کامل از طبیعت بهاری اطراف تهران پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آبشار ترز، یکی از دیدنی‌ترین مناطق اطراف تهران در تابستان، بیندازید و مناظری رویایی را در انبوهی از گیاهان سبز و زیبا تجربه نمایید. می‌توان گفت که آبشار ترز جزو آبشارهای کمتر شناخته ‌شده است. اما با این حال خبر خوب این است که بخش عمده طبیعت اطراف تهران بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. بنابراین اگر علاقه‌مند به کسب آرامش و تجربه یک سفر منحصر‌به‌فرد و فوق العاده هستید، می‌توانید با بازدید از آبشار ترز از یک طبیعت‌گردی جانانه لذت ببرید. همچنین، این آبشار در طبیعت بکر سوادکوه شمالی و لفور قرار دارد.

  • دشت آزو

بازدید از دشت و طبیعت بکر، یکی از فعالیت‌هایی است که باید در بهار آن را تجربه کرد. دشت آزو نیز یکی از این مکان‌هایی است که می‌توانید تجربه‌ای باور نکردی و لذت بخش را در آن کسب کنید. این دشت از یکی از زیباترین گل‌هایی که می‌توانید در فصل بهار شاهد آن باشید، یعنی گل لاله پوشیده شده است. نکته جالب اینجاست که عمر گل لاله بسیار کوتاه است و فقط در اردیبهشت ماه و تنها در مناطق نیمه کوهستانی می‌توانید آن را بیابید. آزو، عروس دشت‌های البرز است که در ارتفاعات روستای نوا مازندران قرار دارد و می‌توانید مناظر بی‌نظیری را از این قله آتش‌فشانی تماشا کنید.

دماوند-ایران

دشت آزو یکی از بهترین دیدنی‌های اطراف تهران به‌شمار می‌رود که با گل‌های وحشی و رنگارنگ پوشیده می‌شود. این دشت در دامنه‌های البرز و استان مازندران واقع شده است و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به بام ایران یعنی دماوند دارد. دشت آزو تا تهران حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و همچنین به قله پاشوره چشم انداز بسیار حیرت انگیزی دارد. آدرس دقیق این دشت در ۸۵ کیلومتری آمل، روستای نوا می‌باشد و البته می‌توان گفت که یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد ستارگان است.

  • آبشار هریجان

به عنوان آخرین گزینه می‌رسیم به گردنه هزار چم، جاده تهران- چالوس، جایی که در آن آبشار زیبا و خروشان هریجان قرار گرفته است. در واقع از جمله مناطق طبیعی و دیدنی اطراف تهران می‌تواند به آبشار هریجان اشاره کرد که در منطقه بکر و دست‌نخورده هریجان و حوالی جاده چالوس قرار دارد. علاقه‌مندان و گردشگران باید برای دیدن این آبشار و ورود به این منطقه باید از سازمان محیط‌ زیست چالوس مجوز مربوطه را اخذ کرده و به تماشای این آبشار زیبا و به یاد ماندنی بروند. آبشار زیبای هریجان در غرب روستای هریجان جای گرفته است و برای رسیدن به آن شما نیاز دارید تا از یک مسیر پر پیچ و خمی و فراز و نشیب عبور کنید. این روستا طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای تماشایی دارد. آبشار هریجان از ارتفاع ۹ متری و از بلندای صخره‌ها به پایین سرریز می‌شود و منظره خیره کننده‌ای را ایجاد می‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌شود بعد از آبشار گردی و تماشای آبشار هریجان، دیدن روستاگردی در هریجان از دست ندهید. در داخل روستا نیز امامزاده شاهزاده محمود قرار دارد که هنگام ورود به روستا می‌توانید گنبد آن را مشاهده نمایید.

طبیعت بهاری اطراف تهران - الی گشت

  • توچال

توچال یکی دیگر از مقاصد گردشگری برای دیدن طبیعت بهاری در اطراف تهران است. توچال یکی از بلندترین قله های تهران یا بام تهران با ارتفاع (۳۹۶۲ متر) است که بخشی از رشته کوه البرز است. ساکنان تهران برای تفریح به این منطقه رفت و آمد می کنند. مجموعه توچال که شامل هتل توچال و پیست اسکی توچال است، از تهران از طریق تله کابین توچال قابل دسترسی است.

مجموعه توچال فرصت گردش و اوقات فراغت آرام در بام تهران را برای گردشگران فراهم می کند. همچنین می توانید ار فعالیت هایی مانند پینت بال، بانجی جامپینگ و تله کابین هم لذت ببرید. گردشگاهی فوق العاده با آبشاری زیبا و پله های شیب دار منتهی به غار کنار آبشار در این منطقه هم ساخته شده است. اگر عاشق کوهنوردی هستید، مجموعه توچال یک انتخاب فوق العاده برای طبیعت گردی در اطراف تهران خواهد بود.

قسمت ابتدایی تله کابین توچال با توجه به مناظر کوهستانی و چشم انداز چشمگیر مرتفع ترین نقطه تهران و طبیعت برجسته آن مسیر بسیار مناسبی برای پیاده روی است. در طول مسیر رستوران ها، چایخانه های سنتی و همچنین باشگاه های پینت بال، میدان تیراندازی، تنیس، اسکیت و بدنسازی هم راه اندازی شده است.

توچال - الی گشت

  • دریاچه های تار و هویر

این دریاچه ها از دیگر مکان های زیبای تهران در شهرستان دماوند هستند که طعم خوش بهار و تابستان را برای مسافران به ارمغان می آورند.

دریاچه تار در داخل کوه در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و از شمال غربی به جنوب شرقی امتداد دارد. دریاچه هویر از شرق دریاچه تار نیم ساعت پیاده روی دارد و این دو با کوه دوبرار از یکدیگر جدا شده اند.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه های تار و هویر دماوند اوایل اردیبهشت تا پایان شهریور است. در بیشتر فصول سال، آب دریاچه ها به اندازه ای سرد می ماند که گرما را خنثی کرده و سفری خوش را برای مسافران ایجاد کند. با این حال زمستان زمان مناسبی برای سفر بیشتر مردم به این منطقه نیست.

ماهیگیری یکی از تفریحات رایج در این دریاچه است و با داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست می توانید اینجا ب ماهیگیری کنید. قایق سواری، شنا و حمام طبیعی نیز از جمله فعالیت های لذت بخشی هستند که در فصول گرم سال در این دریاچه ها توصیه می شود.

دریاچه های تار و هویر - الی گشت

  • پیست اسکی دیزین

منطقه اسکی دیزین در رشته کوه البرز در حدود ۷۰ کیلومتری تهران واقع شده است. شمشک و دربندسر، دو منطقه اسکی مهم دیگر در ایران، در همین نزدیکی هستند.  در این منطقه اطراف تهران ۱۸ کیلومتر پیست اسکی و اسنوبرد قابل دسترسی است. بازدیدکنندگان با استفاده از ۱۸ آسانسور جابجا می شوند. دیزین تنها پیست اسکی و ورزش ‌های زمستانی در ایران است که توسط فدراسیون بین ‌المللی اسکی به رسمیت شناخته شده است.

این منطقه در ارتفاع ۳۸۰۰ متری از سطح دریا در جاده چالوس، علاوه بر زمین تنیس، زمین والیبال، پارک کودک، پیست اسکی روی چمن، چندین ارتفاع برای کوهنوردی، پیاده ‌روی و دوچرخ ه‌سواری و مسیرهای دوچرخه ‌سواری دارای امکانات آموزشی را نیز به گردشگران ارائه می دهد.

نکته جالب در مورد این پیست اسکی این است که نیازی نیست تمام وقت خود را صرف بازی در زمین های برف و تنیس کنید. می توانید دوچرخه سواری در کوهستان، کایت سواری، پاراگلایدر و تیراندازی با کمان را هم امتحان کنید و از دیگر تجربیات سرگرم کننده ای که اینجا فراهم شده اند هم استفاده کنید.

در پیست اسکی دیزین پنج رستوران مختلف وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. رستوران شیل در ارتفاع ۲۹۰۰ متری و رستوران چمن در ارتفاع ۲۶۰۰ متری واقع شده است.

از ابتدای آذر تا اردیبهشت می توانید در پیست اسکی دیزین که دارای یکی از زیباترین اشکال طبیعت بهاری در اطراف تهران است دیدن کنید.

طبیعت بهاری اطراف تهران - الی گشت

  • تنگه واشی

تنگه واشی گذرگاهی بین رشته کوه های البرز با آب و هوای بسیار خنک در نزدیکی تهران است. این مکان زیبا در نزدیکی تهران برای فرار از گرمای تابستان و پیاده روی در رودخانه های کم عمق و لذت بردن از حمام های طبیعت و بازی های آبی بسیاری از طبیعت گردان و مسافران را به خود جذب کرده است.

واشی دو تنگه دارد که اولی «واشی» و دومی «سا» نام دارد. بین این دو تنگه دشت وسیعی به نام ساواشی قرار دارد. پس از پارک خودرو در پارکینگ ابتدای مسیر، باید حدود ۸۰۰ متر پیاده روی کنید تا به تنگه اول برسید و سپس از تنگه ۲۵۰ متری واشی عبور کنید. و در فاصله ۱۵۰ متری به سنگ نگاره ۱۸۵ ساله فتحعلی شاه قاجار سوار بر اسب و نیزه و کمان بر روی زمینی شکارچی می رسید.

در ادامه به دشتی به طول ۱۷۰۰ متر می رسید که فضای مناسبی برای گرفتن عکس و سلفی است.  در نهایت به تنگه سا با ۸۰۰ متر طول می رسید و در انتهای آن می توانید از آبشار واشی دیدن کنید تا سفری باورنکرنی را در یکی از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز تهران به پایان برسانید. اگرچه به دلیل هوای خنک و آب سرد این تنگه اکثر گردشگران تابستان را برای بازدید از این منطقه انتخاب می کنند، بازدید از طبیعت بهاری در اطراف تهران در این منطقه فوق العاده هم با پوشش و تجهیزات مناسب خالی از لطف نخواهد بود.

سؤالات متداول

  • چه مکان‌های طبیعی در اطراف تهران وجود دارد؟

اطراف شهر تهران نیز مانند بسیاری از شهرهای ایران دارای طبیعتی بکر و زیبا است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نمی‌باشد. این طبیعت بکر برای یک سفر یک روزه انتخاب بسیار مناسبی خواهند بود. از جمله این مناطق طبیعی عبارت‌اند از:

  • دشت لار
  • برغان
  • دریاچه شورمست
  • افجه
  • آبشار دارنو و دریاچه فراخین
  • سد لتیان
  • آبشار ترز
  • دشت آزو
  • آبشار هریجان
  • برای طبیعت گردی در تهران به کدام مناطق می‌توان رفت؟

در واقع شاید بسیاری از ما تهران را با هوای آلوده و جمعیت شلوغ آن بشناسیم و از طبیعت بهاری اطراف تهران که می‌تواند بسیار خیره کننده و شگفت انگیز باشد، اطلاعی نداشته باشیم. شهر تهران با وجود همه شلوغی‌ها و آلودگی‌هایش، دارای مناطقی بکر و زیبا است که فضایی پر از پوشش گیاهی دیدنی و لذت بخش را فراهم آورده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین مناطق و طبیعت بهاری اطراف تهران بپردازیم تا علاقه‌مندانی که ساکن تهران هستند نیز بتوانند از طبیعت بهاری لذت ببرند.

  • برغان کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؟

بسیاری از اهالی تهران در مواقعی که قصد سفر و استراحت در طبیعت را دارند، برغان را در لیست خود قرار می‌دهند. برغان یکی از مناطق دیدنی و خوش آب و هوای تهران است که در محدوده استان البرز قرار گرفته. روستای برغان را می‌توان یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی و گردشگری در پایتخت به حساب آورد. برای تجربه طبیعت بهاری اطراف تهران و بازدید از روستای برغان می‌توانید به کیلومتر ۲۰ بزرگراه کرج ـ قزوین بروید و پس از آن وارد خروجی کردان شوید.

  •  کدام آبشارها در اطراف تهران قرار گرفته‌اند؟

از جمله مناطقی که می‌توانید در آن به آبشارها و دریاچه‌ها در اطراف تهران دسترسی داشته باشید عبارت‌اند از: آبشار دارنو و دریاچه فراخین، آبشار هریجان، سد لتیان، دریاچه شورمست

جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست