تشخیص نوع ایرلاین از روی شماره پرواز

تشخیص نوع ایرلاین از روی شماره پرواز

تشخیص نوع ایرلاین از روی شماره پرواز

اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما سفر کنید و شناخت کافی از اطلاعات روی بلیط ندارید؛ با ما در این مطلب همراه باشید تا با اطلاعات روی بلیط و همچنین تشخیص نوع ایرلاین با استفاده از شماره پرواز آشنا شوید.

از آنجایی که امروزه زمان رسیدن به مقصد برای افراد بسیار مهم است؛ سفر با هواپیما تا حدودی این مشکل را برای مسافران حل کرده است. به این صورت که با خرید بلیط هواپیما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر برسید. تا به حال برای شما پیش آمده است که اطلاعات روی بلیط هواپیما را بخوانید و برخی مفاهیم را متوجه نشوید؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با اطلاعات روی بلیط هواپیما و چگونگی تشخیص نوع هواپیما از شماره پرواز آشنا شوید.

اطلاعات بلیط هواپیما

در این راهنمای کوتاه می‌خواهیم به طور مختصر به اطلاعات روی بلیط هواپیما و همچنین تشخیص نوع هواپیما از شماره پرواز بپردازیم. اطلاعاتی که روی بلیط هواپیما نوشته شده است شامل موارد زیر است:

نام مسافر (PASSENGER NAME): نام مسافر در قالب موارد زیر نوشته شده است:

  • Mr: معرف مسافر آقای بزرگسال
  • Mrs: معرف مسافر خانم بزرگسال
  • CHD: معرف مسافر کودک
  • INF: معرف مسافر نوزاد

رفرنس (Booking Ref): رفرنس رزرو شما در اینجا نوشته شده است. هر رفرنس برای مجموعه مسافرانی که همزمان در یک مسیر پروازی بلیط هواپیما خود را رزرو کرده باشند؛ یکسان است. رفرنس از 5 کاراکتر حرف و عددی تشکیل شده است.

کوپن پرواز (PASSENGER COUPON): این شماره صفحه دفتر بلیط شماست.

شماره بلیت (No): برای هر مسافر است و به ترتیب نوشته می‌شود.

بار مجاز: مقدار باری که می‌توانید به چک-این فرودگاه تحویل دهید که به کیلوگرم است.

ایرلاین: اسم خط هواپیمایی که شما یا شرکت گردشگری، خرید بلیط هواپیما ارزان را آنجا خریداری کرده‌اید.

شماره پرواز ( Flight No): در این قسمت شماره پرواز وارد شده است. کد دو حرفی اول شماره پرواز معرف شرکت هواپیمایی است.

کلاس پرواز: در این قسمت رده پروازی که خریداری کرده‌اید؛ نوشته شده است. تفاوت رده‌ها در کیفیت مکان صندلی (اکونومی یا فرست کلاس بودن)، میزان نرخ جریمه‌های کنسلی (بر اساس جدول نرخ جریمه‌های کنسلی) و قیمت بلیط است.

سایر اطلاعات روی بلیط هواپیما عبارتند از:

  • کرایه  (Booking Ref)
  • مبدا و مقصد
  • شماره ترمینال (یا فرودگاه)
  • تاریخ پرواز(Date)
  • ساعت شروع و رسیدن پرواز
  • مدل هواپیما

اطلاعات روی بلیط پرواز

اطلاعات روی بلیط پرواز

چگونه نوع هواپیما را از روی شماره پرواز تشخیص دهیم؟

معمولا لوگویی روی بلیط شما است که نوع ایرلاین پرواز شما را نشان می‌دهد و البته این ایرلاین‌ها هستند که شماره پرواز را مشخص می‌کنند. کدی که زیر لوگو نوشته شده است؛ همان شماره پرواز است. به طور کلی شرکت‌های هواپیمایی معرفی خود را با علائم اختصاری در شماره پرواز معرفی می‌کنند تا حتی اگر شما یادتان رفت که چه شرکتی را انتخاب کرده‌اید؛ با نگاه کردن به بلیط هواپیما خود متوجه شوید.

کد ایرلاین در ابتدای شماره پرواز، نشان‌دهنده نوع ایرلاینی است که با آن سفر می‌کنید.

خواندن اطلاعات شماره پرواز

هر شماره پرواز از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول نشان‌دهنده کد ایرلاین‌های مختلف بوده و بخش دوم نیز یک عدد 3 یا 4 رقمی است که کد پروازتان را نشان می‌دهد. مثلا (EK923، این پرواز مربوط به خط هوایی امارات است.) اگر شماره 4 رقمی بعد از کد ایرلاین باشد؛ این عدد به معنی این است که از پروازهای “Codeshare agreement” یا قرارداد نماد مشترک است. در این پروازها چند شرکت هواپیمایی توافق می‌کنند که یک پرواز مشخص را هر کدام به نام خود بفروشند؛ ولی پرواز فقط به نام یکی از آنها انجام می‌شود.

کد ایرلاین‌های مختلف در شماره پرواز

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم خواندن اطلاعات پرواز از روی بلیط را بررسی کنیم و تشخیص نوع پرواز از روی شماره بلیط هواپیما را شرح دهیم. اگر شما هم قصد سفر با هواپیما دارید؛ می‌توانید با خرید بلیط هواپیما چارتر از تراولینگ 24 و همچنین استفاده از سایر خدمات گردشگری این سایت، سفر خوبی را تجربه کنید.

سوالات متداول در مورد تشخیص نوع بلیط هواپیما از شماره پرواز

  1. چگونه از روی شماره پرواز نوع ایرلاین را تشخیص دهیم؟ با کد مخصوص به هر ایرلاین، که در ابتدای شماره پرواز نوشته شده است؛ می‌توان ایرلاینی که با آن پرواز داریم را تشخیص داد.
  2. شماره پرواز از چند قسمت تشکیل شده است؟ از دو قسمت. قسمت اول کد مربوط به ایرلانی که با آن پرواز دارید و قسمت دوم یک شماره سه یا چهار رقمی که نشان دهنده قرارداد نماد مشترک بین ایرلاین‌ها است.
  3. چگونه نوع ایرلاین را از روی بلیط تشخیص دهیم؟ معمولا لوگویی روی بلیط شما است که نوع ایرلاین پرواز شما را نشان می‌دهد.
  4. کد اختصاری ایرلاین ماهان در شماره پرواز چیست؟ w5  کد اختصاری ماهان است که در ابتدای شماره پرواز بلیط ماهان دیده می‌شود.

جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست