برای کریسمس کجا بریم؟

برای کریسمس کجا بریم؟

برای کریسمس کجا بریم؟

برای کریسمس کجا بریم؟ شاید این سوال خیلی از کسانی باشد که به دنبال فرصتی برای سفر کردن هستند. اوایل دی ماه هرسال، شور و هیجان این جشن آغاز می‌شود و نشاط خاصی در بسیاری از کشورها به چشم می‌خورد. سردی زمستان با جشن‌های باشکوه کریسمس، حال و هوایی رویایی به مردم می‌دهد.

بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس

بسیاری از توریست‌ها زمستان را برای گشت و گذار در کشورهایی که این تعطیلات را جشن می‌گیرند، انتخاب می‌کنند. در واقع آنها علاوه بر بازدید از جاذبه‌های دیدنی، در خیابان‌های تزئین شده قدم می‌زنند. اگر می‌خواهید بدانید چه کشورهایی کریسمس را به زیبایی جشن می‌گیرند و به آنجا سفر کنید، با این مطلب از مجله گردشگری سفر724 همراه باشید.

ترکیه | آیین‌ های محلی قدیمی

درست است که تنها ۲ درصد از جمعیت کشور ترکیه مسیحی هستند، اما در شب کریسمس کوچه و خیابان‌ها چراغانی می‌شود. رسم است که در شب سال نو میلادی خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و باهم غذای محلی می‌خورند. هدیه دادن در شب کریسمس در ترکیه هم مرسوم است و همه اهالی خانه به یکدیگر هدیه می‌دهند. از رسم‌های دیگری که در ترکیه بین مردم رواج دارد، پاشیدن نمک در آستانه در، انداختن انار روی زمین و باز کردن قفل است. اگر می‌خواهید برای خرید بلیط هواپیما ترکیه اقدام کنید، تعطیلات کریسمس در ترکیه زمان مناسبی خواهد بود، چرا که با یک تیر دو نشان زده‌اید.

کریسمس کجا بریم

کریسمس در استانبول

در میان شهرهای اروپایی، استانبول بهترین شهر از نظر آب و هوایی در کریسمس را دارد. کریسمس در استانبول از حال و هوای دیگری برخوردار است. در بخش اروپایی استانبول کلیساهای بیشتری وجود دارند، به همین دلیل جشن‌های بیشتری نسبت به بخش آسیایی در آن برگزار می‌شود. در شب کریسمس می‌توانید زیباترین نورپردازی و آتش‌بازی‌ها را در تنگه بسفر تماشا کنید، مراسم عشای ربانی (آیین سپاسگزاری به یاد آخرین شام مسیح) در کلیسا سنت آنتونی آو پادوا برگزار می‌شود. می‌توانید از این مراسم بازدید کرده یا خود را به یک بوقلمون شکم پر در رستوان جهانگیر دعوت کنید. جشن‌های خیابانی و برگزاری کنسرت‌های ترکی از دیگر جشن های شب کریسمس به شمار می‌آید.

ارمنستان | بخشش‌ های کودکانه

ارمنی‌ها روز ششم ژانویه را روز غسل تعمید مسیح می‌دانند و کریسمس را در این روز جشن می‌گیرند. در واقع از ۳۱ دسامبر تا ۶ ژانویه در ارمنستان برنامه‌‎های شاد برگزار می‌شود. رسم است که ارمنی‌ها روز قبل کریسمس روزه بگیرند و غذاهای سبک برای افطار آماده کنند. اگر در روز کریسمس وارد خانه‌هایشان بشوید با شیرینی‌های تازه، دسرهای میوه‌ای، آجیل و میوه‌های خشک پذیرایی خواهید شد.

بسیاری از مردم برای خرید بلیط هواپیما ایروان اقدام می‌کنند تا در زمان کریسمس و جشن‌های ارمنی‌ها حضور پیدا کنند. جالب است بدانید در ارمنستان، کودکان برای بزرگتر‌ها هدیه، آبنبات، آجیل و شکلات می‌برند.

کریسمس در ارمنستان

کریسمس در ایروان

ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان، هرساله در شب سال نو شاهد برگزاری جشن‌های زیادی است و یکی از مقاصد محبوب در میان گردشگران سفر‌های ارزان برای تعطیلات کریسمس به شمار می‌آید. در میدان جمهوری ارمنستان می‌توانید بلندترین درخت کاج تزئین شده به ارتفاع ۴۰ متر را مشاهده کنید و از کنسرت خواننده‌های معروف و سرشناس ارمنی لذت ببرید.

امارات | گران ترین درخت کریسمس

بیشتر مسیحیان امارات متحده عربی، مهاجران هستند و به همین دلیل کریسمس در دبی جزو تعطیلات به حساب نمی‌آید؛ اما در هتل‌ها و خیابان‌های بزرگ شهر چراغانی‌ها و درخت‌های تزئین شده به چشم می‌خورد. در یکی از هتل‌های ۵ ستاره ابوظبی به نام قصر امارات یا امارات پالاس (Emirates Palace) گران‌ترین درخت کریسمس با تزئینات میلیون دلاری قرار داده می‌شود. با نزدیک شدن به کریسمس بسیاری از کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در دبی برگزار می‌شوند، پس برای خرید بلیط هواپیما دبی فرصت را از دست ندهید.

کریسمس در دبی

کریسمس در دبی

دبی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات کریسمس به حساب می‌آید. دبی در این فصل بهترین آب و هوا را دارد و بهترین زمان برای سفر به دبی محسوب می‌شود. با سفر به دبی می‌توانید در فستیوال های مختلف کریسمس در دبی شرکت کنید. گردشگران در شب سال نو در کنار برج العرب جمع می‌شوند و با آتش‌بازی و شمارش معکوس سال نو را جشن می‌گیرند. دهکده معروف ایرلندی‌ها و پارک آبی آکوا ونچر با برگزاری نمایشگاه بین المللی مد و تئاترهای خیابانی برنامه ویژه‌ کریسمس در دبی را دارند.

کافه‌ها و رستوران‌های دبی در شب سال نو، به صورت شبانه روزی باز هستند و برنامه‌های متنوعی دارند. با سفر به دبی در کریسمس این امکان را دارید تا در جشنواره خرید دبی که از ۱۵ دسامبر تا ۲۹ ژانویه (۲۴ آذر تا ۹ بهمن) برگزار می‌شود هم شرکت کنید و اجناس موردنیاز خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

آلمان | تزئین درخت کاج پنهانی

بازارهای رنگارنگ و چراغانی در شهرهای آلمان، چشم گردشگران را به خود خیره می‌کنند. در زمان کریسمس، آلمان یکی از زیباترین مقصدها برای سفر است. درختان تزئین شده در گوشه و کنار شهر و غرفه‌های ریسه‌بندی شده بازارها، نمایی حیرت انگیز پیش روی گردشگران می‌گذارند. رسم است که خانواده‌های آلمانی درختان کاج را به دور از چشم فرزندان خود به خانه می‌برند و تزئین می‌کنند. آلمانی‌ها شب کریسمس برایشان اهمیت بیشتری نسبت به روز دارد و هدیه‌های خود را به جای روز در شب باز می‌کنند.

آلمان 2

مراسم کریسمس در آلمان

آلمانی‌ها علاقه زیادی به کریسمس دارند، به همین دلیل مراسم کریسمس در آلمان به طور منحصر به فردی برگزار می‌شود. روز سنت نیکلاس (بیرون گذاشتن چکمه‌های تمیز در روز ششم ژانویه برای گرفتن آجیل و نبات)، سنت تاج گل ظهور، تقویم ظهور و مراسم عشای ربانی از مهم ترین مراسم های کریسمس در آلمان به شمار می‌آید. بازارهای کریسمس در آلمان یکی از جذاب ترین فستیوال های کریسمس است که در شهرهای نورنبرگ، برلین (بازار کریسمس لوسیا)، مونیخ (بازار کریسمس ماریان پلاتز)، درسدن (بازار کریسمس Striezelmarkt)، اشتوتگارت (مارکت پلاتز)، فرانکفورت (بازار رومربرگ) و دوسلدورف ( بازار Engelchen Market) برگزار می‌شود.

فرانسه | مقصد محبوب کریسمس

پاریس در روزهای عادی سال، شهری پر رمز و راز به شمار می‌رود. قدم زدن روی سنگفرش‌های این شهر در هر زمانی حال و هوایی شاعرانه می‌دهد و حالا با جشن رویایی کریسمس غوغایی در این شهر به پا می‌شود. خیابان‌ها غرق نور شده‌اند و از پنجره‌ هر شیرینی فروشی بوی داغ و مطبوعی به مشام می‌‌‌رسد. ویترین تمامی مغازه‌ها نشانی از کریسمس دارند و رنگ‌های سبز، قرمز و چراغ‌های طلایی در تمامی شهر دیده می‌شوند. اگر در خیابان‌های اصلی شهر پاریس قدم بگذارید، ریسه‌های رنگی را لا به لای ساختمان و درختان آن محله خواهید دید.

کریسمس در فرانسه

کریسمس در پاریس

آداب و رسوم کریسمس در فرانسه نیز شکل متفاوتی با سایر کشورها دارد. مردم فرانسه همانند ما ایرانی‌ها در شب سال نو ماهی می‌پزند. در شب کریسمس صدف (du foie gras) یا ماهی قزل آلا دودی ( du saumon fumé) را به عنوان پیش غذا، بوقلمون (une dinde) را برای غذا اصلی و کیک اسفنجی (به زبان فرانسه une génoise) را به عنوان دسر می‌خورند.

از دیگر سنت‌های زیبا مردم فرانسه می‌توان به CRÈCHE (بازسازی صحمه تولد حضرت مسیح)، تقویم ظهور (این تقویم روزشماری از اول ماه دسامبر تا ژانویه است که معمولا پشت آن شیرینی یا شکلاتی برای بچه‌ها قایم می‌کنند)، بازارهای محلی کریسمس (marchés de Noel) و برگزاری مراسم کریسمس در کلیساها اشاره کرد.

پاریس یکی از بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس محسوب می‌شود. ما در فلای تودی با برگزاری تورهای پاریس این امکان را به وجود آوردیم تا کریسمس را در هیاهوی پاریس جشن بگیرید. برای اطلاع از هزینه و شرایط سفر کافی است با بخش تور فلای تودی در ارتباط باشید.

لهستان | بازار داغ سفرهای زمستانی

میدان‌های رنگارنگ، چراغ‌های چشمک‌زن و مناره‌های نورانی کلیسا، لهستان را در کریسمس، دیدنی‌تر می‌کنند. لهستان یکی از بهترین مکان های گردشگری برای سفر در کریسمس محسوب می‌شود. تمامی خیابان‌ها با خوش‌سلیقگی تزئین شده‌اند و خانه‌های قدیمی در روزهای منتهی به کریسمس جلوه‌ای چشمگیر پیدا می‌کنند. در شب کریسمس، بازارهای زمستانی لهستان داغ می‌شوند و همه آنها پر از صنایع دستی، چوبی و غذاهای محلی هستند.

کریسمس در لهستان

در میان لهستانی‌ها رسم بر این است که در این موقع از سال ۱۲ نوع غذا روی میز داشته باشند و تا زمانی که ستاره‌ای در آسمان ظاهر نشود، دست به آنها نخواهند زد. ۱۲ نوع غذا نمادی از یاران مسیح هستند که خوش‌شانسی را با خود در سال پیش رو به همراه می‌آورند. تماشای فیلمی با موضوع کریسمس، تزئینات خانه و حیاط، پخت شیرینی زنجبیلی و هدیه دادن از دیگر سنت های کریسمس در میان مردم لهستان به شمار می‌آید.

اسپانیا | آوازها و نواهای خیابانی

در اسپانیا آداب و رسوم سنتی برای کریسمس وجود دارد و این شب با آداب خاصی برگزار می‌شود. اکثر مردم اسپانیا مراسمی برای عبادت در نیمه شب برگزار می‌کنند و بچه‌ها در اطراف همسایه‌هایشان آواز می‌خوانند، به امید اینکه پولی به آنها بدهند.

اسپانیا | آوازها و نواهای خیابانی

در اسپانیا آداب و رسوم سنتی برای کریسمس وجود دارد و این شب با آداب خاصی برگزار می‌شود. اکثر مردم اسپانیا مراسمی برای عبادت در نیمه شب برگزار می‌کنند و بچه‌ها در اطراف خانه همسایه‌ها آواز می‌خوانند، به امید اینکه پولی به آنها بدهند!

کریسمس اسپانیا

براساس سنتی قدیمی، مردم اسپانیا مشعل‌های روشنی‌ با خود حمل می‌کنند و در خیابان‌ها گیتار و طبل می‌زنند. آنها معتقد هستند که در این شب خوب نباید خوابید. خانواده‌های اسپانیایی شام سنتی خود را در شب کریسمس می‌خورند و غذاهای دریایی برای تعطیلات مورد علاقه اسپانیایی‌ها هستند. برپایی درخت کریسمس، قرعه کشی با جوایز زیاد و همراه داشتن ۱۲ انگور برای شمارش لحظات پایانی سال از دیگر سنت های کریسمس در اسپانیا محسوب می‌شود. برای شرکت در بزرگترین جشن پایان سال، مادرید یک مقصد رویایی خواهد بود.

انگلیس | درخت کریسمس با زیباترین چراغ های رنگارنگ

خانواده‌های انگلیسی، کریسمس را با هم جشن می‌گیرند و با همکاری هم درخت‌های سال نو را تزئین می‌کنند. بعضی از خانواده‌ها دو درخت تزئین شده در خانه قرار می‌دهند و ارزش زیادی برای این نماد کریسمس قائل هستند. در انگلیس می‌توانید در بازارهای کریسمس شرکت کنید، پودینگ مخصوص روز کریسمس را میل کنید و از خوردن بوقلمون خوشمزه برای ناهار، لذت ببرید.

کریسمس در انگلیس

بیشتر روستاها و شهرهای انگلیس با چراغ‌ها و ریسه‌های نورانی به استقبال کریسمس می‌روند و غالبا یکی از اهالی معروف شهر، اولین چراغ را روشن می‌کند. اگر می‌خواهید معروف‌ترین و زیباترین چراغ‌های رنگارنگ را در انگلستان ببینید، به خیابان آکسفورد لندن بروید. هزاران نفر برای تماشای لحظه روشن شدن چراغ‌ها به این خیابان می‌روند.

آمریکا | بزرگترین درخت کریسمس

کریسمس در آمریکا

آمریکا به دلیل فرهنگ و قومیت‌های مختلفی که دارد، جشن های کریسمس در آمریکا در هر ایالت به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شود. اما در بین آنها سنت‌های مشترکی هم وجود دارد. مسیحیان آمریکایی در جشن میلاد مسیح، بیرون و درون خانه‌هایشان را تزئین می‌کنند. آنها علاوه بر چراغانی و تزئین درخت‌های کاج، مجسمه‌های بابانوئل، آدم برفی و گوزن شمالی را در بیرون از خانه‌هایشان با طراحی خاصی می‌گذارند. آمریکایی‌ها در شب کریسمس در بیرون از خانه، شیر به همراه کوکی برای بابانوئل می‌گذارند. اگر به سطح شهر بروید، چراغانی خیابان‌ها به خوبی به چشم می‌آید اما نورانی‌ترین خیابان در کریسمس آمریکا، راکفلر نیویورک است که در آن درخت بزرگ تزئین شده‌ای را قرار می‌دهند.

کانادا | طولانی ترین رژه کودکان

چند ملیتی و فرهنگی بودن کانادا، باعث شده که در هر موقع از سال جشن و مراسمی در آن برگزار شود. میلاد مسیح برای کانادایی‌ها مانند سایر کشورهای غربی برگزار می‌شود. خیابان‌های رنگارنگ و فروشگاه‌هایی که برای خرید سال نو پر و خالی می‌شوند، همگی شور و هیجان کریسمس را نشان می‌دهند. کانادایی‌ها در جشن کریسمس، برای دوستان و خانواده خود کارت های کریسمس ارسال کرده و هدایای سال نو را در شب کریسمس باز می‌کنند و بوقلمون کبابی همراه با سبزی تازه را به عنوان غذای اصلی کریسمس می‌خورند.

کریسمس در کانادا

در شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو رژه‌های محلی برای جشن کریسمس دیده می‌شود. رژه بابانوئل، رکورد طولانی‌ترین رژه برای کودکان را دارد که بیش از یک قرن است که سراسر خیابان‌های شهر به مناسبت این جشن پیموده می‌شوند. در ایالت نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، شرق کانادا، از درخت کاج و صنوبر به عنوان درخت کریسمس استفاده و با چراغ‌های تزئینی آن را نورانی می‌کنند. در ایالت‌های شمالی کانادا، به یاد کاترین (قدیس حامی زنان مجرد) مهمانی برای آشنایی زنان و مردان مجرد با یکدیگر برگزار ‌می‌شود.

ایسلند | چراغانی قبرستان ها

مسیحیان ساکن ایسلند، کریسمس را به نام یول (Jól) می‌شناسند و مراسم و سنت‌های بسیاری برای این جشن دارند. فروشگاه‌های شهر در روزهای منتهی به کریسمس، تا نیمه شب باز هستند تا مردم هدایای خود را تهیه کنند. دو روز قبل از جشن مسیح، درخت کریسمس خریداری و تزئین می‌شود و هدایا در اطراف آن قرار می‌گیرند. هدایای کودکان بعد از خوردن شام در شب کریسمس باز می‌شود.

کریسمس در ایسلند

مردم ایسلند کریسمس را فرصتی مناسب برای دیدار با آشنایان و خانواده‌هایشان می‌دانند و غذاهای متنوع و زیادی را در این روز می‌خورند. آنها علاوه بر اینکه شهر را چراغانی می‌کنند به سراغ قبرستان هم می‌روند و ریسه‌های نورانی بسیاری بر سر مزار مردگان خود روشن می‌کنند. مردان و زنان جوان ایسلندی با پوشیدن لباس محلی از خانه‌ای به خانه دیگر می‌روند و با خواندن شعر و آواز این روز را جشن می‌گیرند. روز ۶ ژانویه در برخی شهرهای ایرلند (Nollaig na mBean) به کریسمس زنان شهرت دارد که زنان در این روز مرخصی می‌گیرند و انجام کارهای خانه به عهده آقایان است.

فنلاند | فانوس های روشن برای مردگان

بابانوئل از قطب شمال با سورتمه‌اش به فنلاند می‌آید اما فرصت ندارد که هدایای مردم را بدهد و آن را زیر درخت کریسمس می‌گذارد. به همین دلیل خانواده‌ها هدیه‌های کودکان خود را به دور از چشم آنان زیر درخت قرار می‌دهند. مردم فنلاند در شب میلاد مسیح به قبرستان‌هایشان می‌روند و با فانوس‌های روشن به مردگان خود سر می‌زنند. از سرگرمی‌های مردم این کشور در کریسمس اسکی کردن روی زمین مسطح یخ زده است.

بابانوئل

مردم فنلاند برای جشن سال نو خود را به خانه‌هایشان می‌رسانند تا برای سه روز مقدس، شب کریسمس، روز کریسمس و روز باکسینگ آماده شوند. فرنی برنج و آبمیوه آلو، صبحانه سنتی روز کریسمس هستند و در ظهر هم دکلمه «صلح کریسمس» توسط شهردار شهر تورکو (ایالت جنوبی فنلاند) از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.

هلند | هدیه های نیمه شب کریسمس

بعد از ظهر روز پنجم دسامبر که به شب سن نیکلاس معروف است، مهمانی‌هایی همراه با بازی برگزار می‌شود و شیرینی مخصوص این روز که معروف به بانکتلتتر (banketletter) را می‌خورند. روز اول کریسمس در هلندی‌ها به «Eerste Kerstdag» و روز دوم به «Tweede Kerstdag» شهرت دارد که اغلب مردم در روز دوم به دیدار خانواده‌های خود می‌روند.

کریسمس در هلند

۲۵ و ۲۶ دسامبر در هلند، تعطیلات کریسمس است و مردم برای این روزها کوکی کریسمسی، کیک طلایی، کوکی پنیری و… تهیه می‌کنند. در شب کریسمس، تمامی ناقوس‌های کلیساهای محلی در هلند به صدا در می‌آیند و شور خاصی را به این شب اضافه می‌کنند. کودکان هلندی در این شب با شور و شوقی مثال زدنی کفش‌های خود را زیر شومینه می‌گذارند تا هدایای آنها را بابانوئل در کفش‌هایشان بگذارد.

نروژ | رقص و پایکوبی خانواده ها

خانواده‌های نروژی در شب کریسمس دور هم جمع می‌شوند و باهم می‌رقصند. پس از رقصیدن نوبت به باز کردن هدیه‌های بچه‌ها می‌‌‌رسد. در نروژ خبری از بابانوئل نیست بلکه موجودی افسانه‌ای و کوتاه قد با کلاه قرمز به نام نیسه (Nisse) می‌آید و کادوهای بچه‌ها را می‌دهد. اگر در کریسمس به نروژ بروید، پرچم کشور را بر بالای خانه‌های مردم خواهید دید. بیشتر از اینکه کریسمس در خیابان‌های نروژ شور و شادی ایجاد کند، محفل خانواده‌ها را گرم می‌کند و اعضای خانواده‌ها شب کریسمس را باهم می‌گذرانند.

نروژ

معروف ترین رسم کریسمس در نروژ، هدیه درخت کریسمس به بریتانیا بابت حمایت مردم این کشور در جنگ جهانی دوم است. این درخت در میدان ترافالگار لندن نصب شده و هزاران نفر برای بازدید از آن می‌آیند. درخت های کریسمس در نروژ توسط کاغذهای کوچک قلب شکلی به نام «Julekurver» تزیین می‌شود. محبوب ترین شیرینی نروژی‌ها در کریسمس نان مخصوصی به نام جولکاک (کشمشی) و فرنی برنج است و گوشت خوک یا دنده گوسفندی را به عنوان غذای اصلی کریسمس می‌خورند.

ایران | جشن سال نو میلادی با ارامنه

شاید تعجب کنید که چرا ایران در این لیست قرار دارد، اما مسیحیان ارمنی بسیاری در ایران هستند که کریسمس را در ۶ ژانویه جشن می‌گیرند. خیابان‌های ارمنی نشین ایران شور و حال خاصی در ایام کریسمس دارند. دو محله در ایران وجود دارد که از شور جشن کریسمس در آنها دیده می‌شود.

خیابان میرزای شیرازی | مغازه‌ هایی با حال و هوای کریسمس

اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید در حال و هوای کریسمس قرار بگیرید، خیابان میرزای شیرازی بهترین مکان برای شما خواهد بود. مغازه‌ها و فروشگاه‌های این خیابان با عروسک‌های بابانوئل و درخت‌های کاج تزئین شده رنگارنگ‌تر از قبل جلوه می‌کنند. شور و اشتیاقی وصف ناشدنی در چهره‌های عابران پیاده به چشم می‌خورد و کلیسا برای مراسم نیایش آماده می‌شود.

میرازی شیرازی

جلفای اصفهان | آوازهای آیینی

کلیسای وانک که یکی از بزرگترین کلیساهای ایران است در محله جلفا در شهر اصفهان قرار دارد. ارمنیان بسیاری در این محله ساکن هستند و با نزدیک شدن به کریسمس برای این جشن آماده می‌شوند. تمامی کوچه و خیابان‌های این منطقه چراغانی شده و سرودها و آوازهای آیینی از کلیسا به گوش می‌رسد. مرسوم است که ارمنیان این منطقه از ۱۵ روز قبل از کریسمس، خانه‌های خود را با درخت‌های چراغانی شده و عروسک‌های فرشته کوچک تزئین می‌کنند.

جلفای اصفهان

دوست دارید کریسمس به کجا سفر کنید؟

در این مطلب کشورهایی که جشن کریسمس را برگزار می‌کنند و هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند را نام بردیم. همچنین نام دو محله معروف در ایران که در روزهای کریسمس حال و هوای متفاوتی دارند را برایتان معرفی کرده‌ایم. حالا شما بگویید چه کشوری را برای کریسمس دوست دارید ببینید. همچنین با خواندن مطلب کریسمس، تاریخچه و آداب و رسوم می‌توانید با این جشن بیشتر آشنا شوید.

آیا محله دیگری را در ایران می‌شناسید که حال و هوای کریسمس داشته باشد؟

سوالات متداول درباره کریسمس

کریسمس در چه روزی جشن گرفته می‌شود؟

تاریخ واقعی تولد مسیح مشخص نیست اما مردم سراسر جهان ۲۵ دسامبر را به طور نمادین جشن می‌گیرند.

کریسمس برای اولین بار در کجا جشن گرفته شد؟

اولین جشن کریسمس در سال ۳۳۶ در رم جشن گرفته شد.

معروف ترین غذای کریسمس چیست؟

بوقلمون، غذای اصلی کریسمس محسوب می‌شود، اما ممکن است در هر کشوری به شیوه متفاوتی پخته شود.

تعطیلات کریسمس کجا برویم؟

استانبول، دبی و ایروان از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات کریسمس در بین ایرانیان به حساب می‌آید.

کریسمس کجا سفر کنیم؟

کریسمس در اروپا به شیوه متفاوت و باشکوه‌تری برگزار می‌شود که در این بین پاریس و آلمان از شهرت بیشتری برخوردارند.

جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست