سفری به سرزمین هابیت ها در دنیای واقعی!

سفری به سرزمین هابیت ها در دنیای واقعی!

سفری به سرزمین هابیت ها در دنیای واقعی!

روستای هابیتون

روستای هابیتون نامی آشنا برای علاقه‌مندان به سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است که طرفداران این فیلم تخیلی را به یاد شخصیت معروف این فیلم یعنی «فرودو» می‌اندازد. اما این روستا در واقعیت هم وجود دارد و یکی از مناطق جذاب توریستی در کشور نیوزلند در نیمکره جنوبی زمین است. هابیتون یک روستای بسیار باشکوه با مناظر چشم‌نواز است که در از آن به‌عنوان لوکیشن فیلم‌برداری و ضبط سری فیلم‌های معروف ارباب حلقه‌ها استفاده شده است.

این روستای زیبا یکی از بکرترین مناطق کشور نیوزلند محسوب می‌شود که طبیعت سرسبز و تپه‌های منحصربه‌فرد آن بازدیدکنندگان را شگفت‌زده کرده و به یکی از مناطق پرطرف‌دار در این کشور برای استراحت و طبیعت‌گردی تبدیل شده است. روستای هابیت به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار محبوب در نیوزلند شناخته شده است و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان به این مکان سفر می‌کنند تا در نزدیکی خانه‌های خرچنگ‌ها قدم بزنند و از زیبایی‌های منطقه نهایت استفاده را داشته باشند. اگر قصد سفر به کشور نیوزلند را دارید و یا به دنبال کشف روستای شگفت‌انگیز فیلم ارباب حلقه‌ها هستید، حتماً این مقاله از مجله گردشگری سفر 724 را دنبال کنید تا شما را به قلب روستای شگفت‌انگیز هابیت ببریم.

روستای هابیتون در نیوزلند

شاید برخی تصور کنند که این روستای زیبا فقط بخشی از داستان مجموعه فیلم‎های ارباب حلقه‌ها است و واقعیت ندارد. اما باید به شما بگوییم که این روستا کاملاً واقعی است و روستای زیبای هابیتون (Hobbiton Village) در کشور نیوزلند در قاره اقیانوسیه قرار دارد. روستای هابیتون که به عنوان یک مکان جذاب و شگفت‌انگیز برای بازدیدکنندگان در نیوزیلند شناخته می‌شود، بخشی از خاک این کشور است که در درون مزرعه‌ای خانوادگی قرار دارد.

این روستای تاریخی با مساحتی در حدود ۱۲۵۰ هکتار مناظر طبیعی و چمنزارهای زیبای خود در نزدیکی شهرهای هینورا و ماتاماتا (Matamata) واقع شده است و یکی از قطب‌های گردشگری نیوزلند محسوب می‌شود که در شمال جزیره نیوزلند قرار دارد. برای دسترسی به هابیتون باید حدود سه ساعت از اوکلند رانندگی کنید تا به این روستای پر ماجرا برسید.

روستای هابیتون

ماجرای ساخت فیلم ارباب حلقه‌ها در هابیتون

روستای هابیتون در نیوزلند به معنای واقعی یک روستای بکر و دست‌نخورده است که شاید تا قبل از ساخت مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها کمتر کسی از وجود آن باخبر بود. بدون شک پیتر جکسون کارگردان فیلم‌های ارباب حلقه‌ها با انتخاب این روستا به‌عنوان لوکیشن فیلم‌برداری باعث افزایش شهرت روستای هابیتون نیوزلند شده است. این مزرعه الگوی معماری مناسبی برای دنیای وسیع و خیالی تالکین‌ها داشت و همین موضوع باعث شد که سازندگان این فیلم به بهترین شکل ممکن از جاذبه‌های این روستا برای ساخت فیلم استفاده کنند.

در سال ۱۹۹۸ گروه پیتر جکسون در جستجوی تپه‌هایی برای فیلم‌برداری بودند که در روستای زیبای هابیتون به طور اتفاقی با مزرعه الکساندر در Waikato نیوزیلند برخورد کردند. آن‌ها معتقد بودند که این منطقه شباهت چشمگیری به توصیف‌های مربوط به داستان تالکین‌ها دارد. در این مزرعه یک درخت کاج بزرگ بر بالای یک دریاچه قرار داشت که بعدها Bag End در کنار آن قرار گرفت. منطقه اطراف به طور کامل دست‌نخورده بود و هیچ ساختمان یا جاده‌ای وجود نداشت به همین دلیل ارتش نیوزیلند حدود ۱.۵ کیلومتر جاده ساخت و ۳۷ خانه هابیتی به همراه باغ‌ها، پرچین‌ها، یک آسیاب و پل‌های قوسی دوگانه را در مقیاس واقعی ایجاد کرد.

خانه‌های خیالی روستای هابیتون

روستای معروف هابیتون یک مکان کاملاً بکر و دست‌نخورده است که در این روستا و حومه آن فقط ۱۴ هزار نفر زندگی می‌کنند و روستا جمعیت زیادی ندارد. اما خانه‌های هابیت روستا که مخصوص آدم کوچولوها بوده در واقعیت فقط یک‌خانه است و بقیه خانه‌های هابیتی که در فیلم مشاهده کردید همگی غیرواقعی بوده است. در واقع ۳۷ خانه از ۴۲ خانه هابیتی که در فیلم ارباب حلقه‌ها مشاهده می‌کنید، بخشی از دکور این فیلم تخیلی است که توسط طراحان صحنه به‌صورت کاملاً حرفه‌ای ساخته شده که در یک نگاه نمی‌توان غیرواقعی بودن آن‌ها را تشخیص داد.

البته پس از ساخت سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها به دلیل افزایش جمعیت گردشگران در این منطقه یک رستوران و مهمان‌خانه هم در این روستا ساختند تا توریست‌ها پس از گردش بتوانند برای غذاخوردن از امکانات این مجموعه استفاده کنند. رستوران «اژدهای سبز» به عنوان یک مکان اقامتی و تفریحی برای گردشگران خدمات متنوعی ارائه می‌دهد.

روستای هابیتون

پرورش گوسفند در روستای هابیتون

یکی از نکات جذابی که گردشگران در زمان بازدید از روستای معروف هابیتون با آن مواجه می‌شوند، تعداد زیاد گاوها و گوسفندهایی است که در این منطقه روستایی نگهداری می‌شود. همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم روستای هابیتون در قلب مزرعه خانوادگی الکساندر قرار دارد و شغل این خانواده پرورش دام و صادرات گوشت و پشم است. در این مزرعه در حدود ۱۳ هزار گوسفند و همچنین بیش از ۳۰۰ گاوگوشتی وجود دارد که گوشت و پشم گوسفند از اصلی‌ترین صادرات آن‌ها محسوب می‌شود.

 قورباغه‌های پر سروصدای روستای هابیت

یکی از مشکلات گروه فیلم‌برداری ارباب حلقه‌ها در زمان ضبط سکانس‌های این فیلم بدون شک صدا قورباغه‌هایی بود که در داخل برکه پرآب این روستا زندگی می‌کردند. آن‌ها تقریباً کل زمان فیلم‌برداری را مشغول سر و صداکردن بودن که این موضوع مشکلاتی را برای ضبط سکانس‌های این فیلم ایجاد کرده بود. قورباغه‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند بومی نیوزلند نیستند و از کشور استرالیا به این منطقه آمده‌اند، صدای زیادی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نژاد از قورباغه‌ها در روستای هابیتون در نیوزلند است که احتمالاً در حین گردش در این روستا با آن‌ها روبرو خواهید شد.

ماجرای کاشت درخت سیب و گلابی در دهکده هابیتون

یکی از بخش‌های جذاب کتاب معروف ارباب حلقه‌هایی جایی است که بچه زیر درخت آلو هستند. اما در نیوزیلند درختان آلو به دلیل اندازه‌ بیش از حد بزرگ برای کوتوله‌های این داستان اندازه مناسبی نداشتند و به همین دلیل کارگردان فیلم پیتر جکسون درختان سیب و گلابی را جایگزین درخت‌های آلو در این باغ کرد. یک واقعیت جذاب دیگر در مورد درختان این روستا به درخت بلوط تقلبی آن برمی‌گردد. در دهکده هابیتون همه درخت‌ها کاج هستند، به‌جز یک درخت جعلی بلوط که از پلاستیک ساخته شده و شما می‌توانید در بالای روستا آن را مشاهده کنید.

طعم نوشیدنی‌های رستوران دهکده هابیتون

در پایان تور روستای هابیتون شما به فروشگاهی به نام The Green Dragon Inn می‌رسید که در اولین فیلم هابیت احتمالاً آن را دیده‌اید. فضا به طور خاص برای این فیلم ساخته شده و هر قسمت چوبی روی دیوارها احتمالاً شما را به یاد صحنه‌ای از این فیلم می‌اندازد. در اینجا نوشیدنی Good George Brewing به‌صورت انحصاری ارائه می‌شود و از دیگر نوشیدنی‌ها، زنجبیل، دانه‌های عنبر و همچنین سیب نیز موجود است. همچنین نوشیدنی انگلیسی به نام Oatbarton Brew نیز وجود دارد که بدون الکل بوده و برای کودکان مناسب است.

روستای هابیتون

مراسم عروسی و تولد در هابیتون

روستای هابیتون تبدیل به یک مقصد گردشگری معروف در نیوزلند شده است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند در محیطی که هماهنگی زیادی با شرح‌ کتاب‌ها و فیلم‌ها دارد در کنار هم‌سفران خود قدم بزنند و در زمان تماشای خانه‌های هابیت عکس‌های جذابی ثبت کنند. خانه‌های کوچک هابیتی با جزئیات معماری خاص و چشم‌اندازهای زیبا از تپه‌ها و مناظر طبیعی اطراف، تجربه‌ای فوق‌العاده از جهان فانتزی تالکین را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

فروشگاه The Party Marquee که پشت The Green Dragon واقع شده برای علاقه‌مندان به برگزاری مراسم‌های خاصی همچون عروسی و یا تولد در این روستا بسته‌های ویژه‌ای طراحی کرده تا این افراد بتوانند به نحو احسنت برای مراسم خود برنامه‌ریزی کنند. این بسته‌ها برای طرفداران فیلم “ارباب حلقه‌ها” بسیار جذاب خواهد بود، زیرا شما می‌توانید همچون یک هابیت یا یک Elf لباس بپوشید و در فضایی که به‌صورت اختصاصی برای مراسم شما طراحی شده عروسی یا تولد خود را با تِم خاطره‌انگیز بگیرید.

هزینه بازدید از دهکده هابیتون در نیوزلند

برای بازدید از روستای هابیتون در نیوزیلند شما می‌توانید از اوکلند یک خودرو اجاره کرده و به سمت این روستای زیبا رانندگی کنید یا از اتوبوس‌های استفاده نمایید که مستقیم از اوکلند به سمت روستا حرکت می‌کنند. این سفر تقریباً ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و مسیر اتوبوس بدون توقف تا ماتاماتا ادامه دارد. بلیط ورودی به این روستا که در مزرعه خانوادگی قرار دارد برای بزرگسالان حدود ۷۹ دلار و برای کودکان ۹ تا ۱۶ساله کمتر از ۴۰ دلار است.

مدت‌زمان تور و بازدید از روستا حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه است. همچنین می‌توانید قبل از ورود به روستا از فروشگاه The Green Dragon Inn نوشیدنی و خوراکی‌های لازم را بخرید و یا در پایان بازدید از روستا از فروشگاه The Shires Rest یادگاری‌ها و سوغاتی‌های مرتبط با هابیتون را برای هدیه به عزیزانتان تهیه کنید و با خود به خانه بیاورید. اغلب گردشگران این روستا کسانی هستند که شاید یکبار هم مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها را ندیده باشند و صرفاً برای استراحت و تماشای مناظر طبیعی این منطقه به روستا آمده‌اند.

روستای هابیتون

جمع‌بندی

روستای هابیتون هابیتون در کشور نیوزلند قطعاً یکی از زیباترین روستاهای جهان است. در زمان قدم‌زدن در چمنزارها و طبیعت بکر این روستا احتمالاً مناظر زیادی شما را یاد فیلم‌های معروف ارباب حلقه‌های می‌اندازد، زیرا این فیلم معروف در این دهکده ضبط شده است. هابیتون یکی از آن جاذبه‌های گردشگری است که هر بازدیدکننده را به دنیایی غریب و دلنشینی می‌برد، جایی که افسانه و واقعیت به‌هم‌تنیده و یک تجربه زنده از ابتکارات هنری و خلاقیت انسانی را به نمایش می‌گذارد.

سؤالات متداول

۱. روستای هابیت در کدام کشور قرار دارد؟

این روستای شگفت‌انگیز در شمال جزیره نیوزلند در نزدیکی شهرهای هینورا و ماتاماتا (Matamata) واقع شده است.

۲. چه زمانی می‌توان از روستای هابیتون بازدید کرد؟

گردشگران هر هفت روز هفته از ساعت صبح تا عصر می‌توانند با اتوبوس یا خودرو شخصی خود را به این روستا برسانند و با تهیه بلیط از محوطه آن بازدید کنند. همچنین تورهای متنوعی در سطح شهر اوکلند برای بازدید از این روستا وجود دارد.

۳. هزینه بلیط ورودی روستای هابیت‌ها چقدر است؟

هزینه بلیط ورودی به روستای معروف هابیتون برای بزرگسالان و کودکان در طول تورها و تجربه‌های مختلف متفاوت است. اما طبق بررسی‌ها در حال حاضر برای ورود به این روستا بزرگسالان باید حدود ۷۹ دلار و کودکان ۹ تا ۱۶ساله مبلغ ۴۰ دلار بپردازند.

۴. لوازم موردنیاز برای بازدید از روستای معروف هابیتون چیست؟

اگر قصد دارید از روستای زیبای هابیتون بازدید کنید، بهتر است یک دوربین عکاسی یا موبایل با دوربین باکیفیت همراه خود داشته باشید تا لحظات خاطره‌انگیز خود از حضور در این روستا را ثبت کنید. همچنین اگر برنامه‌ای برای گشت‌وگذار طولانی‌تر دارید، یک کیف کوچک حاوی اقلام ضروری همچون آب، کفش مناسب برای پیاده‌روی طولانی هم همراه خود ببرید.


جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست