شهر زیبای تهران

شهر زیبای تهران

شهر زیبای تهران

تهران، یکی از جذابترین شهرهای ایران با اصالتی چند هزار ساله است که نه تنها امروزه بلکه از دیرباز و در زمان حکومت های مختلف هم پایتخت کشور عزیزمان محسوب میشد.تهران شهری توسعه یافته با انواع خدمات رفاهی و تفریحی در دامنه رشته کوه های البرز؛

پر از موزه، پارک، کاخ و رستوران به همراه جاذبه های تاریخی که همه سبب شده اند با وجودیکه تهران نه قدیمی ترین و نه زیباترین شهر ایران باشد اما پر رفت و آمدترین مقصد توریستی کشورمان شود.بیایید برای دیدن دنیا از پایتخت زیبای ایران محبوب خودمان شروع کنیم.

آب و هوای تهران

شهر زیبای تهران آب و هوای تهران برای شما یادآور ابری از دود و نفس تنگی ست؟ فکر می کنید تهران شهری کثیف و آلوده است؟ خب این ذهنیت شاید خیلی هم بیراه نباشد ولی تهران بزرگ روزهای پاک و تمیز زیادی هم دارد، روزهایی با آسمانی آبی و هوایی جادویی! از نظر دمایی، تهران شهری با آب و هوایی معتدل است که 4 فصل در آن کاملا به چشم می خورد اما پیشنهاد ما به شما این است که در بهار و پاییز به تهران سفر کنید و جادوی این کلان شهر را ببینید.

تهران

جاذبه های گردشگری در تهران

شهر زیبای تهران تهران تلفیقی از سنت و مدرنیته است که اگرچه شهری تاریخی شمرده نمی شود اما ترکیب زیبای مسجدهای دیدنی، پارک های باصفا، کاخ ها و عمارت های باشکوه آن سبب شده تا در این شهر زیبا نه تنها حوصله تان سر نرود بلکه وقت هم کم بیاورید.
همراه ما در سفر724 باشید تا باهم سری به جاذبه های معروف تهران بزنیم.

جاذبه های تهران

پارک های معروف در تهران

شهر زیبای تهران پارک و طبیعت جایی است که ما میتوانیم به آن پناه برده و با کشیدن نفس های عمیق استراحتی به ریه های نازنینمان بدهیم! پارک های تهران به قدری زیبا هستند که قطعا جزء جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. در قدیم بخش های زیادی از تهران فضای سبز بود و شاید به همین دلیل امروزه هم پارک های زیادی در تمام نقاط این شهر به چشم میخورد.به عقیده شما بهترین و جذاب ترین پارک تهران کدام است؟

پارک جمشیدیه

این پارک زیبا در شمال خیابان نیاوران قرار دارد که معماری منحصر به فردش آنجا را تبدیل به پارکی دیدنی کرده است. جمشیدیه اول قرار بود خانه سالمندان شود اما بعد تبدیل به پارکی شد که بسیار مناسب افرادی است که عاشق کوهنوردی هستند. در این پارک یک رستوران و یک چایخانه وجود دارد.

جمشیدیه

پارک ملت

بوستانی بزرگ و قدیمی که در خیابان ولیعصر واقع شده و جزء بزرگترین پارک های تهران شمرده می شود. در این پارک دریاچه ای کوچک وجود دارد و همچنین بسیار مناسب افرادی است که به اسکیت کردن علاقه دارند.

پارک ملت

پارک قیطریه

پارکی واقع در منطقه یک که روایت است در گذشته متعلق به خواهر ناتنی ناصرالدین شاه بوده و در سال 1356 تبدیل به پارک شده است. پارک قیطریه زیستگاه پرندگان بی شماری نیز می باشد و همچنین فرهنگسرای ملل، نگارخانه، کتابخانه، زمین بازی و… از امکانات آن می باشد.

قیطریه

پارک آب و آتش

می رسیم به یکی از جدیدترین و جذاب ترین پارک های تهران. آب و آتش در خیابان آفریقا (جردن) قرار گرفته و دارای زمین اسکیت، بوفه، کافه و رستوران می باشد. همچنین پل طبیعت که یکی از جاذبه های تهران است پارک آب و آتش را از روی اتوبان مدرس به پارک طالقانی وصل میکند. یکی از زیبایی های این پارک تندیس های مختلفی است که در جای جای آن قرار داده اند. همچنین پل ابریشم که بوستان بنادر را به گنبد مینا می رساند نیز روبروی آب و آتش می باشد. از دیگر امکانات این پارک می توانیم به کالسکه رانی، لانه کبوتر، برج آتش، آب نما، آلاچیق و… اشاره کنیم.

آب و آتش

ژوراسیک

از دیگر پارک های معروف تهران

  • پارک لاله
  • پارک ساعی
  • پارک نیاوران
  • پارک دانشجو
  • پارک پردیسان
  • پارک شفق
  • پارک هنرمندان
  • پارک جنگلی لویزان

 

بوستان هنرمندان

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست