معرفی فرودگاه دالامان ترکیه

معرفی فرودگاه دالامان ترکیه

معرفی فرودگاه دالامان ترکیه

فرودگاه دالامان ترکیه | Dalaman Airport

اگر می خواهید که به جاذبه های جنوب غرب ترکیه دسترسی داشته باشید، تنها کافیست که به فرودگاه دالامان ترکیه بلیط هواپیما و پرواز خود را خریداری کنید. از دیگر شهرهای مهم ترکیه می توان به شهر دالامان و مارماریس اشاره کرد. مارماریس با جاذبه های ساحلی و محیط توریستی که دارد هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است و در نتیجه پروازهای بین المللی به فرودگاه دالامان ترکیه برای رسیدن به مقصد مارماریس زیاد است. در مجله الی گشت سعی شده است که اطلاعاتی راجع به تمام فرودگاه های سراسر دنیا به شما داده شود تا اگر در حین سفر، به فرودگاهی در هر مکان وارد شدید، بتوانید از این اطلاعات بهره ببرید. همچنین از سایت یا اپلیکیشن الی گشت می توانید که به بیشتر شهرهای دنیا، بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید. آژانس مسافرتی سفر724 با بیش از ۹۰۰ ایرلاین در دنیا همکاری دارد.

این فرودگاه ۱۲ گیت پرواز و ۸ پل ارتباطی برای سوار شدن به هواپیما دارد. ساخت این فرودگاه در سال ۱۹۷۶ شروع شد و در تاریخ ۱۹۸۱ فرودگاه دالامان ترکیه افتتاح گردید. این فرودگاه مساحتی به ابعاد ۶.۱۵ میلیون متر مربع را در بر می گیرد. به طور همزمان از این فرودگاه می تواند حدود ۳۵ هواپیما پرواز داشته باشد. مساحت طبقه همکف آن، ۹۵۰۰۰ متر مربع می باشد. ساختمان ترمینال قدیمی همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان برای پروازهای داخلی فعال است. از این فرودگاه به شهرهایی مانند آنکارا و استانبول در ترکیه و شهرهایی همچون برلین، باکو، وین، بلگراد، لندن، آمستردام، مسکو و بسیاری دیگر پرواز مستقیم انجام می شود. در سال ۲۰۱۸ از شهر دوبلین به مقصد دالامان اولین پرواز انجام گرفت و این دو شهر نیز با این پرواز به یکدیگر متصل شدند.

از سایت سفر24 به راحتی می توانید برای فرودگاه دالامان ترکیه پرواز خود را خریداری کنید.

درباره فرودگاه دالامان ترکیه

این فرودگاه، فرودگاهی بین المللی است و یکی از سه فرودگاه در جنوب غربی ترکیه است که به این ناحیه خدمات رسانی می کند. ۲ فرودگاه دیگر این ناحیه، فرودگاه میالس-بدروم و فرودگاه آنتالیا است. فرودگاه دالامان ترکیه دو پایانه دارد. ترمینال قدیمی برای پروازهای داخلی استفاده می شود و ترمینال جدید برای پروازهای بین المللی است. این فرودگاه برای خدمات رسانی به مناطق گردشگری اطراف و همچنین دالامان ساخته شده است.

در این فرودگاه، پروازهای به بیش از ۱۲۰ مقصد در سراسر ترکیه، اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه انجام می شود. در بین دو ترمینال داخلی و بین المللی راه ارتباطی راهرویی است که با کمی پیاده روی می توانید در بین این دو جابه جا شوید. اگر از شهر دالامان می خواهید به فرودگاه برسید تنها کافیست که خیابان D555 را که مستقیم به طرف جنوب حرکت می کند، بپیمایید. در این فرودگاه کانترهای اطلاعات در سالن های خروجی و ورودی قرار دارند که به مسافران سرگشته راهنمایی می دهند. همچنین بسیاری از آژانس ها در این سالن ها غرفه فروش دارند.

اطلاعات کلی فرودگاه دالامان ترکیه

نام فرودگاه دالامان ترکیه: Dalaman Airport

نوع فرودگاه: همگانی و نظامی

کد یاتا: DLM

کد ایکائو: LTBS

ارتفاع از سطح دریا:  ۲۰ متر

ترمینال ها: ۲ ترمینال

سایتyda.aero

آدرس: Ege Mh., 48770 Dalaman/Muğla Province, Turkey

تلفن: +۹۰ ۲۵۲ ۷۹۲ ۵۵ ۵۵

امکانات ترمینال

  • پول و ارز

در این فرودگاه یک بانک، یک دستگاه خودپرداز و صرافی قرار دارد که در صورت نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید. با این وجود به شما پیشنهاد می دهیم که تبدیل ارز خود را در فرودگاه انجام ندهید. برنامه ریزی سفر خود را به گونه ای داشته باشید که از قبل ارز مورد نیاز خود را خریده باشید.

  • غذا:

بعد از سفر های طولانی و یا در هنگام بازگشت شاید دلتان بخواهد که غذایی بخورید اما وقتی در شهر برایتان نمانده است. خوب در فرودگاه دالامان ترکیه رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارند که می توانید به آن ها سفارش غذا بدهید. غذاهای فست فودی و ترکی در این فرودگاه سرو می شوند. رستوران ها و حیاط اغذیه فروشی ها در ناحیه بیرونی فرودگاه قرار دارند.

  • خرید

یک مرکز خرید، که به شکل و هم نام با گرند بازار (بازار بزرگ) ساخته شده ، برای خرید، در فرودگاه قرار دارد. فروشگاه های این بازار، انواع اجناس ترکی و صنایع دستی ترکیه را از فرش ها و چرم های مصنوعی تا انواع جواهرات، ظروف آشپزخانه و … را به فروش می رسانند. در قسمت ورودی و خروجی مغازه هایی با اجناس بدون مالیات دیده می شود که در ترمینال پروازهای بین المللی می توانید از آن ها خرید کنید. همچنین روزنامه فروشی و دکه نیز در این فرودگاه دیده می شود.

  • چمدان

انبار چمدان با هزینه حدود ۱ یورو در دسترس شما قرار داده می شود. برای اجناس و چمدان های گمشده در این فرودگاه می توانید به شماره تلفن ۵۵۵۵ ۲۵۲ ۹۰+ تماس بگیرید.

  • دیگر امکانات

در صورت نیازهای پزشکی، در فرودگاه دالامان ترکیه خدمات پزشکی و دارویی در اختیارتان قرار داده می شود. همچنین اتاقی برای کودکان و مراقبت از آن ها وجود دارد.یک مسجد کوچک، صومعه و کلیسا نیز برای تمام ادیان در این فرودگاه در نظر گرفته شده است.همچنین برای سرگرمی نوجوانان یا هر فردی می توانید به اتاق بازی های کامپیوتری بروید و در وقت اضافه خود بازی کنید.

امکانات فرودگاه

  • امکانات مربوط به کنفرانس ها و جلسات اداری

اگر به دلایلی مجبور شدید که در فرودگاه دالامان ترکیه جلسات کاری خود را برگزار کنید یا کارهای مربوط به تجارت خود را انجام دهید.، یک سالن CIP در اختیار شما قرار داده می شود. سالنی که بسیار آرام و خلوت بوده و می توانید در حین سفارش نوشیدنی و غذا به صحبت های کاری با شریک تجاری خود یا شرکت طرف قرارداد خود بپردازید. همچنین سرعت بالای وای فای در این سالن به شما اجازه می دهد که به راحتی تماس های اینترنتی و تصویری خوبی برگزار کرده و با هر شخصی که می خواهید ارتباط بگیرید. امکانات ملاقات در فرودگاه دالامان ترکیه چندان زیاد نیست. با این حال اگر به دنبال امکانات بیشتری هستید، می توانید به هتل های بزرگتر در مرکز شهر مراجعه کنید. یکی از هتل های نزدیک فرودگاه که چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهند، اسپا ترمال هتل ترمماریس Spa Thermal Hotel Thermemaris خواهد بود. برای تماس با این هتل می توانید شماره آن را از طریق سایت هایی همچون Booking یا Agoda آن را پیدا کنید.

  • امکاناتی برای افراد ناتوان

ساختمان ترمینال برای افراد بر روی ویلچر یا کسانی که معلولیت دارند، سرویس های بهداشتی مخصوصی در نظر گرفته است. ویلچر در اختیار افراد می گذارد.همچنین آسانسور، بالابر و رمپ هایی برای رفت و آمد این افراد در نظر گرفته است. اگر مسافری به دنبال خدمات بیشتر باشد، می تواند با ایرلاین سفر خود تماس گرفته و این خدمات را به آن ها درخواست دهد.

  • پارکینگ ماشین

پارکینگ فرودگاه، خدماتی بلند مدت و کوتاه مدت را برای پارک کردن ماشین ها در فرودگاه دالامان ترکیه ارائه می دهد. فضای پارکینگ در قسمت روبروی ساختمان ترمینال اصلی قرار گرفته و محدوده ای در حدود ۵۵۰ متر مربع را پوشش می دهد.

  • کرایه ماشین

اگر گواهینامه بین المللی دارید، می توانید به راحتی در همین فرودگاه اقدام به کرایه ماشین کنید. شرکت هایی که ماشین کرایه ای در اختیار مسافران قرار می دهند، در این فرودگاه تنها شامل دو شرکت به نام های آویز Avis و یوروپ کار Europcar است. اگر به دنبال مکان این شرکت ها هستید، در فرودگاه به قسمت پروازهای بین المللی رفته و در قسمت پروازهای ورودی می توانید غرفه های این دو شرکت را پیدا کنید.

حمل و نقل فرودگاه دالامان ترکیه

  • اتوبوس:

شرکت اتوبوس رانی هاواس Havas با شماره تلفن ۰۴۸۷ ۴۴۴ و ایمیل WWW.havas.net مجری اتوبوس های حمل و نقل فرودگاه دالامان ترکیه است و سرویس رفت و برگشتی از مارماریس به فرودگاه دارد. این اتوبوس ها در مدت ۹۰ دقیقه این مسیر را طی می کنند و کرایه ای به اندازه ۱۵ لیر می گیرند. اتوبوس هایی که به سمت فتیه Fethiye می روند، مسافران را در مدت یک ساعت و با کرایه ۱۰ لیر به مقصد می رسانند. بین فرودگاه دالامان و مرکز شهر دالامان هیچ اتوبوسی قرار نداشته و ایستگاه اتوبوس دالامان در مکانی در شمال شهر واقع شده است.

اگر می خواهید به مرکز شهر دالامان بروید، باید تاکسی بگیرید. از آنجا می توانید برای رفتن به شهرهای اطراف اتوبوس سوار شوید.

  • تاکسی

در بیرون از ترمینال بین المللی فرودگاه، می توانید ایستگاه تاکسی را ببینید. تاکسی ها ۲۴ ساعته در اینجا فعال هستند. اگر می خواهید که به مرکز شهر دالامان بروید، تنها راهی که دارید، گرفتن تاکسی است. تاکسی ها این مسیر ۶ کیلومتری را به قیمت ۴۰ لیر می روند. اگر می خواهید به مارماریس بروید، کرایه تاکسی آن مبلغی حدود ۱۸۵ لیر خواهد شد. برای رفتن به فتیه باید حدود ۱۵۰ لیر را بپردازید. قبل از سوار شدن به هر تاکسی راجع به قیمت و کرایه با راننده صحبت کنید.

منبع: worldtravelguide.net

Tags: , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست