منطقه راس الخیمه امارات

منطقه راس الخیمه امارات

منطقه راس الخیمه امارات

معرفی کامل منطقه راس الخیمه امارات، گوهری نا آشنا برای ایرانیان

منطقه راس الخیمه امارات، شمالی‌ترین و کوچک‌ترین امارات از امارات متحده عربی است که به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب و جذاب در این کشور شهرت جهانی پیدا کرده است. راس الخیمه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، شامل بیابان‌های خاص، کوه‌های شنی، ساحل و محیط‌های طبیعی، همچنین میزبان ده‌ها مکان مقدس و تاریخی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

منطقه راس الخیمه امارات در یک نگاه

کشور امارات متحده عربی
منطقه غرب آسیا
مساحت ۱٬۶۸۴ کیلومترمربع
زبان عربی
میانگین دما ۲۷ درجه سانتیگراد
اقلیم گرم و خشک
پوشش گیاهی گیاهان بیابانی
تفاوت با زمان جهانی GMT+4
کد تلفن ۰۰۹۷۱-۷
واحد پول درهم امارات متحده عربی (AED)

منطقه راس الخیمه امارات در شمال کشور امارات متحده عربی واقع شده است و منطقه موسندم (Musandam) در عمان را احاطه می‌کند. راس الخیمه، یکی از هفت امارت امارات متحده عربی، در قسمت شمالی این امارت و در حاشیه خلیج‌فارس قرار دارد. پایتخت این امارت نیز همانند نام امارات، راس الخیمه است. این منطقه نزدیک دبی قرار دارد و ایران همسایه آن در سمت مقابل خلیج‌فارس است.

منطقه راس الخیمه امارات

شماره تلفن‌های اضطراری در راس الخیمه

  • آمبولانس / اورژانس: ۹۹۸
  • پلیس: ۹۹۹
  • آتش‌نشانی: ۹۹۷
  • گارد ساحلی: ۹۹۶

بهترین زمان برای بازدید از منطقه راس الخیمه امارات

منطقه راس الخیمه امارات به دلیل اقلیم بیابانی در تابستان بسیار گرم و مرطوب است. میانگین دمای تابستان در این منطقه ۳۵ درجه سانتیگراد است و ممکن است تا ۴۵ درجه سانتیگراد نیز برسد. ماه‌های زمستانی با میانگین دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بهترین زمان برای بازدید از این منطقه هستند. البته جشنواره عوافی نیز که در منطقه راس الخیمه امارات متحده عربی است، در فصل بهار بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری راس الخیمه

منطقه راس الخیمه امارات که بهترین زمین‌های کشاورزی این کشور را دارد، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های امارت در زمینه گردشگری شناخته می‌شود. راس الخیمه تجربه‌ای لذت‌بخش را به گردشگرانی که به ماهیگیری و مشاهده پرندگان علاقه‌مند هستند تجربه‌ای لذت‌بخش را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگانی هم که از فعالیت‌های خارج از اقامتگاه لذت می‌برند، می‌توانند وقت خودشان را با فعالیت‌های مختلفی مانند کوهنوردی، سافاری در بیابان، غواصی و گلف سپری کنند.

همچنین پارک صقر، بزرگ ترین پارک عمومی امارات، به خصوص توسط خانواده ‌هایی که با کودکان شان از این منطقه بازدید می کنند، به دلیل وجود بازی‌ های بسیار سرگرم ‌کننده‌ اش ترجیح می ‌شود. در ادامه با محبوب ترین جاذبه های گردشگری منطقه راس الخیمه امارات بیشتر آشنا خواهیم شد.

۱- جبل جیس (Jebel Jais)

جبل جیس یک از شناخته شده ترن جاذبه‌های گردشگری منطقه راس الخیمه امارات است. جبل جیس که بخشی از رشته‌کوه‌های حجر است، بلندترین کوه در امارات متحده عربی با قله‌ای به ارتفاع ۱۹۳۴ متر است. جاده‌ای به‌تازگی با طول ۲۰ کیلومتر تا وسط کوه افتتاح شده است. همچنین بر روی مسیر عبوری پلتفرم‌های مشاهده با مناظری زیبا وجود دارد. امکان مشاهده منظره‌های شگفت‌انگیز این کوه از تپه‌هایی در نزدیکی قسمت بالایی جاده وجود دارد. واقع در حدود ۵۵ کیلومتری شمال شرقی راس الخیمه، این منطقه به‌ویژه برای علاقه‌مندان به عکاسی فرصت‌های بسیار جذابی را فراهم می‌کند. اینجا می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از کوه جبل جیس با سنگ‌های نارنجی رنگ بگیرید.

منطقه راس الخیمه امارات

۲- کوهستان حجر (Hajar Mountains)

کوه‌های حجر در نقطه‌ برجسته‌ منطقه راس الخیمه امارات قرار دارند. این کوهستان، یک مسیر گردشگری یک‌روزه ایده‌آل هستند که اغلب توسط عاشقان طبیعت انتخاب می‌شوند. رنگ‌ها در این کوهستان که سایه‌های زنگاری دارند، به طور مداوم در طول این گشت‌وگذار تغییر می‌کنند. کوهستان حجر به بازدیدکنندگان یک منظره زیبا از آسمان امارات متحده را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کوه‌های حجر که بزرگ‌ترین آفیولیت ‌ها (سنگ‌های آذرین از پوسته‌ اقیانوس) را در جهان دارند، توجه زمین‌شناسان را نیز به خود جلب می‌کنند.

۳- ساحل راس الخیمه (Ras Al Khaimah Beach)

برای کسانی که می‌خواهند زیر آفتاب استراحت کنند، در منطقه راس الخیمه امارات، تعداد زیادی ساحل وجود دارد. خط ساحل طولانی این امارات پر است از اقامتگاه‌های لوکس با سواحلی خصوصی از شن‌های طلایی. اکثر این هتل‌ها همچنین اجازه می‌دهند که افرادی که در آن‌ها اقامت ندارند هم از امکانات ساحل بهره‌ ببرند. سواحل، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی در این منطقه، تمام امکانات موردنیاز برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی دلچسب را دارند. انواع ورزش‌های آبی مانند کانو و جت اسکی نیز در ساحل راس الخیمه ارائه می‌شود.

۴- موزه ملی راس الخیمه (National Museum of Ras Al Khaimah)

موزه ملی راس الخیمه مجموعه‌ای عالی از اشیا باستان‌شناسی و انسان‌شناسی را میزبانی می‌کند. به‌خصوص طبقه اول این موزه با مجموعه‌ای از اسناد، دست‌نوشته‌ها و قراردادها بین راس الخیمه و پادشاهان بریتانیا بسیار جالب است. علاوه بر سلاح‌های سنتی، اشیا باستان‌شناسی مرتبط با اولین ساکنان منطقه راس الخیمه امارات تا دوران اسلامی در این موزه نگه‌داری می‌شود. بخش انسان‌شناسی موزه نیز زندگی سنتی منطقه، معماری، پرورش مروارید، پس‌زمینه تاریخی، فرهنگ کشاورزی و صید را نمایش می‌دهد.

منطقه راس الخیمه امارات

۵- شیمال (Shimal)

روستای کوچک شیمال که در حدود ۱۲ کیلومتر شمال شهر راس الخیمه واقع شده است، یک منطقه مسکونی باستانی است که قدمت آن به سال‌های ۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰ قبل از میلاد باز می‌گردد. این روستا که نزدیک به کوه‌های حجر قرار دارد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی در امارات متحده عربی است. در بازکاوی‌های باستان‌شناسی، سفال، کاسه‌های سنگی، تفنگ‌ها و دستبندهایی که از برنج یا مس ساخته شده‌اند، همگی از این منطقه به‌ دست آمده‌اند. یکی از مهم‌ترین  کشف‌ها شیمال در منطقه راس الخیمه امارات، یک آرامگاه دایره‌ای ‌شکل بزرگ است که به دوران ام النار تعلق دارد. همچنین، قلعه حصن الشیمال که در یک تپه سنگی واقع شده است، چشم‌انداز زیبایی از منطقه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

۶- پارک آبی آیس لند (Ice Land Water Park)

پارک آبی آیس لند که با تم قطبی خود شناخته می‌شود، یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در روزهای گرم برای استراحت در منطقه راس الخیمه امارات انتخاب کنید. این پارک آبی که یک مرکز سرگرمی خانوادگی به شمار می‌رود، با سرسره‌های آبی بزرگ، استخر المپیک و استخرهای کودکانش، فعالیت‌های متعددی را برای سرگرمی بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در منطقه سرگرمی، بوفه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید پس از تفریح در پارک آبی، از آن‌ها هم استفاده کنید.

۷- باغ وحش راس الخیمه (RAK Zoo)

باغ‌وحش رس الخیمه با مساحت تقریبی یک میلیون مترمربع، محل اقامت برخی از گونه‌های بی‌نظیر از حیوانات است. این باغ‌وحش با حفظ محیط‌زیست طبیعی حیوانات، قفس‌های دارای تهویه هوا و دیوارهایی یا تصاویر سه‌بعدی، بازتابی از زیستگاه اصلی حیوانات را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

این مجموعه حدود چهل گونه از حیوانات دیدنی، نادر و در معرض خطر از جمله شیرهای آفریقایی و شیرهای سفید، ببرهای سفید و طلایی، پلنگ‌های سیاه و یوزپلنگ و انواع پرندگان زیبا را به نمایش می‌گذارد. این باغ‌وحش یک باشگاه آموزشی برای یادگیری اسب‌سواری را هم دارا است.

۸- زیپ ‌لاین جبل جیس (Jebel Jais Zipline)

بلندترین زیپ‌لاین جهان (با طولی برابر ۲.۸ کیلومتر) در جبل جیس، یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های ماجراجویی در منطقه راس الخیمه امارات متحده عربی است. این مکان در نزدیکی قله جبل جیس قرار گرفته است و زیپ‌لاین از بالابه‌پایین کوه حرکت کرده و می‌تواند به سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برسد!

منطقه راس الخیمه امارات

حمل و نقل در راس الخیمه

از آنجایی که در منطقه راس الخیمه امارات اتوبوس، مترو و قطاری وجود ندارد، تاکسی‌ها گزینه اصلی و محبوب ترابری هستند. این واقعیت که تاکسی‌ها راحت و ارزان هستند، حمل و نقل در شهر را آسان می‌کند. اجاره خودرو احتمالاً بهترین راه برای بازدید آسان از تمام نقاط راس الخیمه است. هزینه‌های اجاره خودرو بسته به اندازه، برند، کیفیت و نوع خودرو متغیر است.

حمل و نقل از فرودگاه راس الخیمه

شما می ‌توانید از فرودگاه بین‌ المللی راس الخیمه که در فاصله ۲۳ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد، با تاکسی، اجاره خودرو یا اتوبوس فرودگاه به مرکز شهر برسید.

اقامت در منطقه راس الخیمه امارات

منطقه راس الخیمه امارات، یک منطقه گردشگری است که دارای گزینه‌های متعددی برای اقامت است. مکان‌های اقامتی در طول ۶۴ کیلومتر از ساحل شهر گسترش یافته‌اند. برای اقامت، می‌توانید از میان گزینه‌های هتل‌های لوکس، متوسط، اقتصادی یا هتل های ساحلی در شهر انتخاب کنید. هفت هتل برتر که می‌توانند تجربه اقامتی فراموش‌نشدنی را برای شما در راس الخیمه رقم بزنند؛ عبارت‌اند از:

  • هتل ریتز-کارلتون راس الخیمه، صحرای الوادی (The Ritz-Carlton Ras Al Khaimah, Al Wadi Desert)
  • هتل هیلتون راس الخیمه، ریزورت و اسپا (Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa)
  • هتل والدورف آستوریا راس الخیمه (Waldorf Astoria Ras Al Khaimah)
  • ریزورت کوو روتانا (The Cove Rotana Resort)
  • هتل جنه راس الخیمه (Jannah Ras al Khaimah)
  • اقامتگاه لانگ ‌بیچ (Longbeach Campground)
  • هتل بی ‌ام بیچ (BM Beach Hotel)

بهترین غذاها و رستوران‌ها در راس الخیمه

در منطقه راس الخیمه امارات، مصرف غذاهای دریایی بسیار رایج است. منوی رستوران‌های این منطقه، با ماهی و میگوی تازه که از خلیج‌فارس تأمین می‌شوند، تزیین شده‌اند. سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگارنگ نیز در غذاها استفاده می‌شوند. ویژگی ممتاز غذاهای محلی استفاده فزاینده از ادویه‌های محلی است. ممکن است در تمامی خوراک‌های این منطقه دارچین، زعفران، زردچوبه، بادام و میوه‌های خشک را ببینید. روش‌های پخت منحصربه‌فرد آشپزی عربی نیز باعث افزودن طعمی متفاوت به گوشت قرمز و سفید در رستوران‌های راس الخیمه می‌شود.

برخی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در منطقه راس الخیمه امارات عبارت‌اند از:

  • آنکور (The Anchor)
  • رستوران المرجان (Al Marjan Restaurant)
  • زیتونا هاوس (Zaitouna House)
  • میت پوینت (Meat Point)
  • لکسینگتون گریل والدورف آستوریا راس الخیمه (Lexington Grill at Waldorf Astoria Ras Al Khaimah)

منطقه راس الخیمه امارات

تجربه خرید در منطقه راس الخیمه امارات

موارد جذابی که می‌توانید در رس الخیمه به عنوان سوغاتی تهیه کنید عبارت‌اند از: خرما، شکلات شتری، فرش و قالیچه، عطرهای بدون الکل، شال‌های پشمینه و جواهرات طلا. برای تجربه یک خرید دلچسب، می‌توانید به مراکز خرید بزرگی مانند راک مال (RAK Mall)، مانار مال (Manar Mall) و سفیر مال (ُSafeer) در شهر مراجعه کنید.

تفریحات شبانه در راس الخیمه

در منطقه راس الخیمه امارات در ارتباط با مصرف الکل محدودیت‌هایی وجود دارد. مصرف الکل در خیابان یا در مکان‌های عمومی ممنوع است. بااین‌حال، این محدودیت‌ها چیزی از جذابیت زندگی شبانه در راس الخیمه کم نمی‌کند و گردشگران می‌توانند در کلوب‌های شبانه، بارها و رستوران‌ها زمانتان را سپری کنند. از کلوب‌های شبانه رنگارنگ و بارهای مختلف تا برگزاری رویدادهای موسیقی زنده و کنسرت‌های موسیقی جاز، گزینه‌های بسیاری برای سرگرمی‌های شبانه را در دسترس خواهید داشت.

نکات مهم قبل از سفر به راس الخیمه

چند نکته مهم که قبل از سفر به منطقه راس الخیمه امارات باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید عبارت‌اند از:

۱. به‌طورکلی در کشور امارات متحده عربی، عکس‌برداری از افراد بدون اجازه ممکن است به عنوان یک جرم سایبری در نظر گرفته شده و جریمه‌های قابل‌توجهی را شامل حال شما کند.

۲. در صورت نقض قوانین راهنمایی‌ورانندگی، مانند رانندگی در حالت مستی یا عبور از چراغ‌قرمز، جریمه‌های جدی و سنگینی را متحمل خواهید شد.

۳. در ماه مبارک رمضان، لازم است از خوردن غذا در خارج از منازل و رستوران‌ها و مکان‌های بسته خودداری کنید.

کلام آخر

منطقه راس الخیمه امارات متحده عربی، یک منطقه فرهنگی و تاریخی بی‌نظیر برای گردشگری است. با ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی، بازارهای جذاب و ساختمان‌های مدرن، این شهر درخشان، به یکی از مقاصد توریستی برجسته در جهان تبدیل شده است. با جاذبه‌هایی مانند زیپ‌لاین جبل جیس، موزه ملی راس الخیمه و کوه‌های حجر، هر سال به محبوبیت این منطقه افزوده می‌شود. بدون شک، راس الخیمه بافرهنگ و طبیعت کم‌نظیر خود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد.


جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست