۱۳ روستای پاییزی دیدنی در اطراف تهران!

۱۳ روستای پاییزی دیدنی در اطراف تهران!

۱۳ روستای پاییزی دیدنی در اطراف تهران!

روستا های پاییزی اطراف تهران و ملاقات با امپراطور نارنجی پوش

 روستا های پاییزی اطراف تهران گاها شگفتی ها و زیبایی هایی دارند نفس گیر و حیران کننده که در همان نگاه اول شما را به رویا های شیرین دوران کودکی فرو می برند. تصاویر و زیبایی هایی چشمگیر و جادویی که مخصوص فصل پاییز هستند و اگر با نم نم باران و عطر چای ترکیب شوند، دل کندن از آن ها غیر  ممکن است. البته ایران سراسر شگفتی و رنگ است اما در اطراف تهران هم کم نیستند روستا ها و اماکنی که با چیره دستی و به لطف مشاطه گری طبیعت، شما را غافلگیر خواهند کرد.

خرید آنلاین بلیط هواپیما،رزرو هتل  با مناسب ترین قیمت در سامانه سفر 24

آرامش دلنشین زندگی روستایی

زندگی روستایی نمادی از صفا و صمیمی است که این روزها شهرنشینان آرزوی داشتن چنین زندگی را دارند. در این سبک از زندگی، آرامش نقش اصلی را ایفا می کند و در گوشه و کنار روستا ها به چشم می خورد. یکی از ویژگی های اصلی  و برتری های زندگی روستایی نسبت به زندگی شلوغ و پر هیاهوی شهری، بی آلایشی و آرامشی است که تنها در دل روستاها و طبیعت زیبای آنها پیدا می شود. اگر می خواهید از هرگونه دغدغه فکری و آشوب و نگرانی های روزمره رها شوید، به روستا های پاییزی اطراف تهران بروید و ذهنتان را از جنجال و اتفاقات زندگی شهری آزاد کنید.

این روزها، شهرنشینان آرزو دارند که فقط یک شب آرامش دلنشین زندگی روستایی را تجربه کنند و ساعاتی را با خاطر آسوده سپری کنند. طبیعت زیبا و بکر روستاها، شب های آرام و دلنشین، خش خش برگ های پاییزی، صدای حیوانات اهلی در دل طبیعت و خانه های باصفا کاهگلی، همگی از درکنار هم یک زندگی آرام و بی دغدغه را رقم می زنند.  به طور کلی می توان گفت که زندگی بی سر و صدا و آرامش بخش در دل روستاهای پاییزی، نعمتی است که مردم شهر از آن بی نصیب هستند.

روستا های پاییزی اطراف تهران برای سفری ۱ روزه و رویایی

همه ما می‌دانیم که فصل پاییز گاهاً می ‌تواند دلگیر و سرد باشد. اما همین دلگیری، بهانه ای خوب است تا شما دل به جاده زده و با تمام گرفتاری ‌ها و برنامه ‌ریزی ‌های کاری، یک روز را برای بازدید از زیبایی های  اطراف پایتخت اختصاص دهید. تقریبا از میانه‌ های ماه مهر تا آبان ماه، هوا خنک است، اما سرمای گزنده‌ای ندارد. با این حال پاییز با تمام جلوه‌ گری در طبیعت خود را به رخ می‌کشد و شما را دعوت می‌کند به تماشای تماشا ترین  فصل خداوند. در ادامه این شما و این ۱۳ روستای شگفت انگیز و پاییزی در اطراف تهران که حتی شاید باور نکنید این نقاط زیر گوش شما و در نزدیکی پایتخت هستند ولی شما تا امروز حتی اسمشان را هم نشنیده ‌اید.

پاییز در ایران

  •  روستا های پاییزی | روستای سر تا پا پاییزی ایگل

در ادامه معرفی روستا های پاییزی اطراف تهران ، به روستای زیبای ایگل می ‌رسیم که ترکیبی اعجاز انگیز از طیف رنگی پاییز را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌ گذارد. اگر نقاش یا عکاس هستید توصیه می‌ کنیم که تحت هر شرایطی در فصل پاییز و حتی برای یک روز هم که شده خود را به این روستا برسانید. ترکیب زیبایی طبیعت در کنار صدای آب روان و آواز پرندگان شما را به قدری از خود بی‌ خود خواهد کرد که زمان و مکان را فراموش می‌ کنید. حالا که وارد این روستای  پاییزی در کنار تهران شده‌اید، سعی کنید از لحظه لحظه حضور خود در آن لذت ببرید.

در این روستا یک آبشار وجود دارد که از دور با نوایی آرام شما را به سمت خود می‌ خواند و هرچه به او نزدیک ‌تر می ‌شوید، صدای غرش آن بلند تر و قوی ‌تر خواهد شد. جاذبه ‌های طبیعی ایگل به یک یا دو زیبایی و جاذبه خلاصه نمی‌ شود. اگر به این منطقه سفر کردید، توصیه می‌ کنیم که حتماً به ملاقات بافت تاریخی و روستایی آن هم رفته و از ترکیب طبیعت و تاریخ در کنار هم لذت ببرید.

جالب است که بدانید برای رسیدن به روستای ایگل باید از لواسان و اوشون فشم عبور کنید. سپس قبل از رسیدن به روستای زیبای آهار، تابلوی روستای ایگل خودش به پیشواز شما می‌ آید. این روستا وسعت زیادی ندارد و برای یک سفر پاییزی یک روزه در کنار خانواده و دوستان مقصدی فوق العاده محسوب می‌ شود.

  • روستا برگ جهان یا برگ چون

برگ جهان یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستا های پاییزی اطراف تهران می باشد که به روستای برگ جون نیز شهرت دارد. این روستا یکی از مناطق بکر تهران بوده که کمتر کسی آن را می شناسد و در محدوده لواسان و دامنه جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده است . آب و هوای این روستا در فصل  بهار و تابستان بسیار معتدل بوده  و در فصل پاییز و زمستان سرد می باشد. اما طبیعت این روستا در فصل پاییز آنچنان زیبا و دلنشین است که نمی شود آن را از دست داد.

منظره پاییزی روستای برگ جون مانند یک تابلو نقاشی هنری می باشد. از جاذبه های دیدنی روستای برگ جهان می توان به قلعه دختر، زندان‌خانه لار،‌ غار خمیره و آبشار آن اشاره کرد. آب ‌وهوای این روستا بسیار دلپذیر بوده و  طبیعت پاییزی آن رویایی است! پوشش گیاهی این منطقه خاص بوده و در هم تنیده‌ است که همین موضوع زیبایی آن را دو چندان می کند. روستای زیبای برگ جهان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در پاییز می باشد.

روستا برگ جهان

  • آبشار زیبا و دلنشین روستای سنگان

در تعطیلات پاییزی خود اگر ساکن تهران هستید حتما سری هم به روستای بهشتی سنگان بزنید. طبیعت اطراف این روستا در کنار درختان پاییزی با طیف رنگی زرد تا قهوه ‌ای به همراه صدای خروشان آبشار منطقه، شما را با خود به قعر زیبا ترین رویایی ترین رویایی که می ‌شود تصور کرد، خواهد برد.

شهرت این روستا به دلیل وجود آبشار مرتفع و چشم نوازی است که سبب شده طبیعت اطراف آن، زیبا تر از هر منطقه دیگری شکل بگیرد. اگر در فصل پاییز به این روستا سفر کردید سعی کنید رنگ لباس خود را با طیف‌ های آبی، بنفش، سبز و صورتی انتخاب کنید تا در ترکیب با پس زمینه پاییزی منطقه، بهترین عکس‌ ها را گرفته و ثبت و ضبط کنید.

  •  الموت تهران و لوکیشن پاییزی آن

اینکه در میان روستا های پاییزی اطراف تهران ، الموت را به شما معرفی می‌کنیم چند دلیل دارد. دلیل اول اینکه این مکان به قدری زیباست که فاصله دورش اصلاً به چشم نمی‌ آید. البته در همین راستا به شما توصیه می‌ کنیم که برای بازدید از این روستا حداقل ۲ روز را به خود و خانواده ‌تان مرخصی بدهید.

شب را در قزوین و همین طور در اقامتگاه‌ های منطقه الموت بگذرانید و از حضور در زیر آسمان پر ستاره این شهر لذت ببرید. همچنین توصیه می‌ کنیم که حتماً سفر خود را در طول روز انجام دهید، چون الموت جاده ‌ای پر پیچ و خم دارد. ناگفته نماند که این جاده شما را به یاد جاده پر پیچ و خم چالوس خواهد انداخت. پس تا می‌ توانید از طول مسیر لذت ببرید تا در نهایت به قلعه زیبای الموت برسید.

  • روستا های پاییزی | روستای آبنیک

این روستای زیبا در اطراف تهران قرار دارد و از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات می باشد. طبیعت دلنشین روستای آبنیک آن را به فضایی دنج و دوست داشتنی تبدیل کرده است و در فصل پاییز، برگ های هزار رنگ درختان زیبایی چشم نوازی را به این روستا می بخشند. یکی از جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز این روستا، آبشار یخی آبنیک می باشد که دیدن آن را به شدت پیشنهاد می کنیم. سفر به این روستا، خاطره ای دلنشین و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

  • روستای خور برای یک سفر ناگهانی

حتماً برای شما هم پیش آمده که به صورت کاملاً ناگهانی و بدون برنامه ‌ریزی تصمیم به سفر گرفته ‌اید یا با یک تعطیلی از پیش تعیین نشده روبرو شده ‌اید. حالا قصد دارید تعطیلی خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید. پیشنهاد ما برای شما روستای خور است.

البته این منطقه در ۴ فصل سال زیبایی مثال زدنی خود را دارد و تفریحاتی مانند پیک نیک، کوهنوردی، طبیعت گردی و پیاده‌ روی از جمله فعالیت ‌ها و سرگرمی‌ هایی است که شما در این منطقه می ‌توانید انجام دهید. ضمن اینکه در کنار این فعالیت‌ ها قدم زدن بر روی برگ‌ های خشک پاییزی و شنیدن صدای خش خش آن ها در کنار فیلم برداری و عکاسی هم می تواند شما را بی ‌نهایت به وجد آورد.

بد نیست بدانید که این منطقه خوش رنگ و لعاب در مسیر جاده چالوس قرار گرفته و فاصله بسیار کوتاهی تا شهر تهران دارد. به صورتی که رفت و برگشت به آن شما را خسته نخواهد کرد و می ‌تواند برای شما بهترین لحظه‌ ها را رقم بزند.

روستای خور

  • روستای گزو و قدم زدن حوالی پاییز

روستای گزو یکی از روستا های پاییزی اطراف تهران است که یک جاذبه منحصر به فرد دارد و آن هم آبشار مرتفع و عجیبی است که چشم هر بیننده‌ ای را به خود خیره خواهد کرد. این آبشار که سبب شده روستای گزو به یکی از مقاصد رویایی تبدیل شود تنها ۲۵۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد. البته یکی از دلایل ناشناخته بودن این مکان نداشتن یک جاده آسفالت است که سبب شده دسترسی به این روستا با کمی طبیعت گردی همراه باشد.

اولین مسیری که شما را به روستای گزو می ‌رساند یک جاده کاملاً خاکی اما جنگلی و عجیب است که مانند کارتن رابین هود شما را به دل سکوت و آرامش خود دعوت می‌ کند. این جاده دقیقاً در قسمت پشتی سد البرز و در ادامه جاده کار سنگ قرار گرفته. باور کنید که عبور از این جاده در حضور درختان تنومند هزار ساله، شبیه به یک رویای زنده است.

همچنین یک جاده دیگر هم برای رسیدن به این روستا وجود دارد که از قسمت زیر آب در منطقه سوادکوه مازندران شما را به روستای گزو می‌ رساند. ناگفته نماند که در زمان طی کردن این مسیر بهتر است که حتماً از نقشه استفاده کنید.

  • دشت لار و ترکیب پاییز و بهار

پاییز و بهار ۲ فصل هم پای هم هستند که رقابتی سرسختانه با هم داشته و هر کدام عاشقان و دلخستگان خود را دارند. اما اگر شما هم برای انتخاب یکی از آن ها دچار تردید هستید، به شما توصیه می‌ کنیم که در فصل پاییز خود را به دشت لار در اطراف تهران برسانید. در این منطقه شما می توانید از هم آغوشی و ملاقات این دو فصل بی‌ نظیر با یکدیگر لذت ببرید.

دشت لار چه در بهار و چه در پاییز، زیبایی نفس گیر خود را دارد. بهار برای مشتاقان این فصل در دشت لار با پهنه گسترده همیشه رنگارنگی از گل‌ های وحشی به استقبال شما می ‌آید. پاییز هم با مراتع سرتاسر زر نشان مشتاقانه منتظر نگاه های تحسین برانگیز شما خواهد بود. ضمن اینکه در این منطقه شما مجموعه ‌ای کامل از دریاچه، دشت، آبشار، رودخانه، کوه و هوای مطبوع و پاک را مشاهده خواهید کرد.

  • چشمه اعلاء برای چشیدن طعم آبی گوارا

همان طور که می‌ دانید دسترسی به چشمه‌ های متعدد آب معدنی در تمام نقاط ایران امکان ‌پذیر نیست. اما اگر در پایتخت زندگی می‌ کنید و هوس حضور در میان چشمه ‌های آب معدنی و قرار دادن پا های خود درون آب این چشمه ها را دارید، نگران نباشید. روستای خوش منظره چشمه اعلا یکی از همان نقاطی است که در اطراف تهران قرار گرفته و می ‌تواند تمام آرزو های شما را برآورده کند.

چشمه ‌های این روستا شهرتی جهانی دارند و نام این روستا نیز به دلیل حضور این چشمه ‌های گوارا و منحصر به فرد است. این روستا وسعت زیادی ندارد اما تعدد بالای باغ‌ های سرسبز میوه سبب شده است که در تمام فصول پذیرایی با شکوهی از گردشگران و مهمانان خود داشته باشد.

فراموش نکنید که این روستا همان طور که در فصل بهار و تابستان دیدنی و خوردنی است، در فصل پاییز نیز با شکوه و عظمت هر چه تمام‌ تر منتظر حضور مهمانان و گردشگران خود است. اگر هوس برپایی یک پیک نیک داشتید، ما این روستا را به شما معرفی می‌کنیم. هرچند که برای یک تفریح ۱ الی ۲ ساعته نیز می ‌تواند مکانی مناسب و خاص باشد.

چشمه اعلا دماوند

  • روستای وردیج و واریش

شاید تصور حضور پاییز در کوهستان برای شما که ساکن تهران هستید کمی دور از واقعیت باشد. اما اصل قضیه این است که روستای وردیج این امکان را به شما می ‌دهد که با یک مسافرت یک روزه، پاییز را در دل کوهستان ‌های اطراف تهران تجربه کنید. روستای کوهستانی و زیبای وردیج که یک مقصد پاییزی و گردشگری جذاب در نزدیکی تهران به حساب می‌ آید، آب و هوای روستایی و بسیار خنکی دارد که سبب شده به یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای کوهنوردان تبدیل شود. کوه های این منطقه شکل و ظاهر خاصی دارند و حتی اگر شما کوهنورد هم نباشید یا به این تفریح علاقه نداشته باشید، باز هم شما را برای تفریح در میان خود وسوسه می‌ کنند. کوه ‌هایی حفره‌ دار، کمی گرد با سطحی تقریباً صاف و پنیری شکل که اگر قوه تخیل قوی داشته باشید در بعضی از نقاط  شما را به یاد جمجمه هایی بر روی یکدیگر چیده شده می اندازند.

برای رسیدن به این روستا بهترین مسیر، اتوبان خرازی شهر تهران است. این روستا تا تهران فقط ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. البته ناگفته نماند که اگر دوست داشتید سفر خود را از صبح آغاز کنید حتماً امکانات لازم را با خود همراه ببرید. تجهیزات موجود در این روستا بیشتر برای افرادی است که صاحب ملک و باغ هستند که به صورت خصوصی از آن استفاده می‌ کنند. مسافران و مهمانان باید شخصاً تمام امکانات را با خود همراه داشته باشند.

  • پاییز در پارک لویزان

بدون شک یکی از دیدنی ترین مناطق پاییز، طبیعت جنگلی با درخت‌های بلند کاج پارک لویزان است که حدودا در حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران واقع شده است. طبیعت زیبا و رنگارنگ این پارک در فصل پاییز به شکل محصور کننده ای نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند! پارک لویزان یکی از وسیع‌ ترین و زیباترین فضاهای سبز در محدوده تهران می باشد که طرفداران بسیاری دارد. در قسمت شمالی این پارک امکانات گوناگونی از جمله هتل و سفره‌خانه و امکانات تفریحی هیجان انگیز وجود دارد. طبیعت زیبا و دلنشین پاییزی این پارک در کنار صدای پرندگان، آرامشی بی نظیر را به شما می بخشد که نباید آن را از دست بدهید.

پارک لویزان در پاییز

  • پاییز زیبا و دیدنی در پارک سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار یکی از زیباترین فضاهای سبز طبیعی در تهران می باشد که به عنوان یکی از شکارگاه‌ های قدیمی ایران شناخته می شود. این شکارگاه حدود دویست سال پیش به پارک تبدیل شده است و امروزه طرفداران بسیاری دارد. تنوع پوشش گیاهی پارک سرخه حصار یکی از بارزترین ویژگی های آن می باشد که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. گونه های گیاهی این پارک بسیار غنی و زیبا هستند که در فصل پاییز از جذابیت  چشم گیری برخوردار می شوند. از امکانات تفریحی این پارک می‌توان به زمین پینت بال، میسر پیاده روی و پیست دوچرخه سواری بزرگ آن اشاره کرد.

  • سفر به روستای برغان برای عاشقان آلوی برغان

آخرین منطقه از روستا های پاییزی اطراف تهران که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، روستای برقان است که تا تهران و کرج فاصله کوتاهی دارد. این روستا به قدری جذاب است که در هر تعطیلی شما را به سمت خود فرا می‌ خواند. روستای پاییزی برغان زیبایی و خوش منظره بدون را به معنای واقعی کلمه در مقابل چشمان شما به نمایش در می‌آورد. تا اندازه ای که دوست دارید در اولین فرصتی که دست می ‌دهد، خود را به آن برسانید.

روستای برغان در دسته قدیمی ‌ترین و با قدمت ‌ترین مناطق اطراف تهران قرار گرفته و حتی قبل از تشکیل شدن کرج، مردم محلی در این روستا زندگی می ‌کردند. ویژگی جالبی که در سفر به این روستا آن را مشاهده خواهید کرد این است که در این روستا شما با معماری سنتی و بافت قدیمی بر جای مانده از قاجاریه روبرو هستید. این معماری شگفت در ترکیب با طبیعت، بهترین، کمتر دیده شده ‌ترین و رویایی‌ ترین تصاویر را برای عکاسی و فیلم برداری شما ایجاد کرده است.

سفر به آغوش روستا و طبیعت، به دور از مدرنیته

در این مطلب ۱۳ روستا از بهترین روستا های پاییزی اطراف تهران را به شما معرفی کردیم.  البته در اطراف تهران مناطق و نواحی بکر و منحصر به فردی وجود دارند که با طبیعت و مناظر بکر و کمتر دیده شده خود می ‌توانند مکانی مناسب برای سفر های ۱ تا ۲ روزه پاییزی شما باشند. در انتها توصیه می‌ کنیم که حتما بعد از به اتمام رسیدن تفریح و در پایان روز، در طبیعت زباله و رد پایی از خود بر جای نگذارید. ضمن اینکه فراموش نکنید برای احتیاط هم که شده لباس گرم کافی و تجهیزات مناسب سفر های پاییزی را با خود همراه کنید تا مشکلی برای شما پیش نیامده و غافلگیر نشوید.


جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست