استانبول کارت چیست و چه مزایایی دارد؟

استانبول کارت چیست و چه مزایایی دارد؟

استانبول کارت چیست و چه مزایایی دارد؟

همه چیز درباره استانبول کارت

اگر اهل مسافرت و گشت‌وگذار باشید، احتمالا تا حالا به این نکته پی برده‌اید که با انجام بعضی کارها، هزینه‌های‌ سفر برایتان کمتر می‌شود. کاهش هزینه در سفرهای خارجی به دلیل نوسانات و رشد قیمت ارز اهمیت ویژه‌ای دارد. از آنجایی که استانبول از اصلی‌ترین مقاصد سفر خارجی ایرانی‌هاست، در این متن یکی از راهکارهای کاهش هزینه سفر به استانبول را در اختیارتان گذاشته‌ایم. این راهکار استفاده از استانبول کارت برای رفت‌وآمدهای داخل شهر است. اما استانبول کارت دقیقا چیست؟ چه کارکردهایی دارد؟ چه طور می‌توان آن را تهیه کرد؟

برای جواب همه این سوالات با ما در مجله گردشگری سفر724 همراه باشید.

هزینه‌‌های بالای رفت‌وآمد در استانبول

به دلیل گران بودن قیمت سوخت و بعضی چیزهای دیگر، هزینه جابه‌جایی با تاکسی در استانبول سرسام‌آور است. از سوی دیگر زمانی که در استانبول هستید، برای گشت‌وگذار و خرید باید مدام در شهر تردد کنید. بنابراین منطقی است که به فکر چاره‌ای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه باشید.

طبیعی است که در این مواقع به سراغ مترو، اتوبوس، تراموا و… بروید. مسلما کرایه این وسایل کمتر از تاکسی است، اما حتی برای استفاده از این وسایل حمل‌ونقل عمومی باز هم می‌توانید هزینه‌تان را کاهش دهید. اما چه طور؟

تاکسی استانبول

بهترین راهکاری که برای این موضوع پیشنهاد می‌شود، استفاده از استانبول کارت است. شما کی‌توانید برای پرداخت هزینه اتوبوس، مترو و… از استانبول کارت استفاده کنید که به میزان چشمگیری هزینه‌های رفت‌وآمد را کمتر خواهد کرد.

استانبول کارت چیست؟

به طور کلی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در استانبول، نمی‌توانید پول نقد بدهید. استانبول کارت، کارت مخصوصی برای شهروندان و گردشگران است که با استفاده از آن می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. شما می‌توانید مشابه کارت مترو در ایران، این کارت را شارژ کنید. با استانبول کارت، هزینه‌های جابه‌جایی شما با وسایل نقلیه عمومی در شهر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر می‌شود.

جالب است بدانید در دوران شیوع کرونا این کارت‌ها به HESS Code وصل بود تا مشخص شود هر شهروند یا گردشگر چند دوز واکسن زده یا سابقه ابتلا به کرونا دارد یا خیر؟

Tags: , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست