اقامتگاه ماجرای هرمز

اقامتگاه ماجرای هرمز

معرفی اقامتگاه ماجرای هرمز و علت شهرت آن

اقامتگاه ماجرای هرمز

جزیره زیبا و رنگارنگ هرمز پر از جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز است. این جزیره در چند سال اخیر به مقصدی محبوب بین گردشگران تبدیل شده است. مسافران داخلی و خارجی زیادی در سفرشان به جنوب ایران حتماً از جزیره هرمز بازدید می‌کنند. افزایش تعداد گردشگران این جزیره باعث شده اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌های متعدد و جذابی مانند اقامتگاه ماجرای هرمز راه‌اندازی شوند. هتل ماجرا یک اقامتگاه جذاب و رنگارنگ است که امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. با سفر 724 همراه باشید تا با اقامتگاه ماجرای جزیره هرمز بیشتر آشنا شویم.

چطور به جزیره هرمز برویم؟

برای سفر به جزیره هرمز، ابتدا باید با پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس خود را به جزیره قشم یا بندرعباس برسانید. سپس از طریق اسکله حقانی قشم یا اسکله بندرعباس با اتوبوس دریایی یا همان شناورها به جزیره هرمز بروید و گشت‌وگذار خود را در این جزیره زیبا آغاز کنید.

اقامتگاه ماجرا کجاست؟

اقامتگاه ماجرا کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؟ این اقامتگاه زیبا در ساحل غربی جزیره هرمز قرار دارد. پس از رسیدن به جزیره هرمز باید از بندرگاه موتور سه‌چرخ، موتور یا ماشین کرایه کرده و خودتان را به کیلومتر پنج جاده ساحلی به سمت فرش خاکی برسانید.

آدرس اقامتگاه ماجرا هرمز: استان هرمزگان، ساحل غربی جزیره هرمز، کیلومتر پنج جاده ساحلی به سمت فرش خاکی

شماره تماس: ۰۷۶۹۱۰۰۹۰۸۰

معرفی اقامتگاه ماجرا

اقامتگاه ماجرا بخشی از پروژه عظیم «حضور در جزیره هرمز» است. کمپ فرش و مرکز تفریحی و توریستی رونگ بخش‌های دیگر این پروژه هستند که قبل از اقامتگاه ماجرا اجرا شده‌اند. این پروژه دارای طراحی متفاوت و هماهنگ با محیط جزیره بوده . هدف از آن افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی به هرمز است.

کار ساخت اقامتگاه ماجرا از سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۰.۰۰۰مترمربع آغاز شد. هزینه ساخت این مجموعه جذاب تقریبا ۱۸ میلیارد تومان برآورد شده بود . این هزینه در مقایسه با هزینه مصالح مصرفی در پروژه‌های مشابه در رده متوسط قرار دارد.

اقامتگاه ماجرای هرمزاقامتگاه رنگارنگ ماجرا با طراحی خاص و تماشایی خود چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این اقامتگاه جذاب این روزها به یکی از جاذبه‌های جزیره تبدیل شده است . گردشگران علاقه‌مند، هنگام گشت‌وگذار در هرمز حتماً سری به این گنبدهای رنگی می‌زنند.

معماری اقامتگاه ماجرا

در معماری اقامتگاه ماجرای هرمز از مولفه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی جزیره استفاده شده است. این مجموعه به‌خاطر معماری خاص خود در سال ۱۳۹۹ رتبه دوم جایزه معمار در بخش ساختمان‌های عمومی را از آن خود کرد. در سال ۲۰۲۰ هم موفق به کسب جایزه بین‌المللی مسابقه تیدا از کشور تایوان شد.

معمولاً هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای ایجاد دید بهتر با ارتفاع زیاد ساخته می‌شوند. برخلاف این رویه در پروژه ماجرا برای احترام به طبیعت و رعایت اصول پایداری زیست‌محیطی، از روش «ابر خشت نادر خلیلی» استفاده شده است. همچنین برای هماهنگی این بنا با خانه‌های کم‌ارتفاع محلی و جلوگیری از تسلط سازه روی انسان به جای ساخت اقامتگاه به‌صورت یک‌تکه، این مجموعه خرد شده و فضاهای کوچک گنبدی‌شکل با استفاده از شن، ماسه و خاک ساخته شده‌اند.

طراحی اقامتگاه ماجرا تلفیقی از معماری سنتی و مدرن ایرانی است. شکل کلی اقامتگاه و نحوه قرارگیری گنبدها بر اساس بناها و بافت محله‌های سنتی جزیره و گنبدهای ابر خشتی آن هم بر اساس آب‌انبارهای قدیمی هرمز طراحی شده‌اند. در پایان، گنبدها، محوطه و داخل بناها با استفاده از رنگ‌های شیمیایی بسیار جذاب رنگ‌آمیزی شده‌اند.

فضای داخلی گنبدهای خشتی این اقامتگاه مانند قسمت بیرونی آن رنگارنگ است. لوازم ساده و مینیمال به زیبایی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند تا آرامش و راحتی را برای مهمانان فراهم کنند. همچنین وجود پنجره‌های بزرگ در گنبدها باعث هدایت نور به داخل آن‌ها شده است.

برای جلوگیری از فرسایش خاک، در محوطه و بخش ساحلی پروژه اقامتگاه ماجرا سیل‌بند خاکی ساخته شده است. فضای سبز این پروژه هم شامل ۵۱۲ نهال از گونه‌های بومی منطقه مانند انبه، مشعل، گارم زنگی، یاس درختی و کنار است. علاوه بر این، برای حفاظت از خاک منطقه از بوته‌هایی مانند حنا، خرزهره و گل کاغذی استفاده شده . بدین‌ترتیب هیچ گونه مهاجمی در فضای سبز اقامتگاه ماجرا دیده نمی‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های طراحی این پروژه، درنظرگرفتن آبشخورهایی برای آهوهای جزیره در محوطه است. جالب است بدانید با طراحی این آبشخورها، در چند سال اخیر تعداد آهوها و پرندگان در محوطه‌ی هتل بیشتر شده است.

اقامتگاه ماجرای هرمز

اقامتگاه ماجرا، یک پروژه ارزشمند

به دلیل طراحی خاص، اقامتگاه ماجرا یک پروژه ارزشمند و دارای اهمیت است. این پروژه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب می‌کند. در کنار کمک به رشد اقتصادی جزیره هرمز، باعث شناخت بیشتر فرهنگ و تاریخ مردم این جزیره می‌شود. تمام مراحل ساخت این پروژه به کمک مردم بومی هرمز انجام شده و پرسنل آن هم از بین مردم بومی جذب شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت مسئولین پروژه به یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت این هتل یعنی اشتغال‌زایی، دست پیدا کرده‌اند.

امکانات اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز

امکانات اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز شامل ۱۷ سوئیت اقامتی با طراحی خاص و جذاب است. این اقامتگاه حداکثر ظرفیت ۸۴ نفر مهمان را دارد و در سوئیت‌ها و اتاق‌های آن امکاناتی مانند تختخواب، مبلمان، میز و صندلی، سشوار و اسپلیت فراهم شده است.

این اقامتگاه جذاب دارای یک رستوران است که در محیطی ساده انواع غذاهای دریایی، محلی و انواع نوشیدنی‌ها را برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام سرو می‌کند. همچنین استخرهای اقامتگاه ماجرا با حجم ۵ مترمکعب طراحی شده‌اند و در کنار آن‌ها فضای محصور آفتاب‌گیر برای بانوان در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات اقامتگاه ماجرا می‌توان به کافی‌شاپ، پارکینگ غیرمسقف و لاندری اشاره کرد.

مالک و کارفرمای اقامتگاه ماجرا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مالک و کارفرمای اقامتگاه ماجرا چه کسانی هستند. این اقامتگاه جذاب توسط بخشی خصوصی فعال در حوزه فرهنگ و بدون استفاده از تسهیلات ساخته شده است. کارفرمای این پروژه آقای احسان رسول اف و مالک آن آقای علی رضوانی است. همچنین شرکت مشاور این پروژه شرکت «طراحان و بناکنندگان زاو» است.

اقامتگاه ماجرای هرمز

فرایند رزرو اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز

شما عزیزان می‌توانید فرایند رزرو اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز را به‌صورت آنلاین انجام دهید. پرسنل این مجموعه تلاش می‌کنند اتاق‌ها و سوئیت‌های این اقامتگاه جذاب را در بهترین شکل در اختیار مهمانان قرار دهند و اقامت راحت و لذت‌بخشی را برای آن‌ها فراهم کنند. همچنین مسافرانی که در این اقامتگاه ساکن نیستند هم می‌توانند از کافه و رستوران عمومی آن استفاده کنند و در صورت تمایل در قسمت‌های مشخص شده توسط حراست عکس‌های زیبایی را به ثبت برسانند.

جمع‌بندی درباره اقامتگاه ماجرای هرمز

در این مقاله اقامتگاه ماجرای هرمز را معرفی کردیم. همان‌طور که گفته شد این اقامتگاه با طراحی خاص خود و امکانات خوبی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد توانسته رضایت گردشگران جزیره را کسب کند. همچنین این اقامتگاه به‌خاطر ظاهر متفاوت خود این روزها به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره تبدیل شده است و حتی مسافرانی که در این مجموعه اقامت ندارند هم هنگام گشت‌وگذار در جزیره چند دقیقه‌ای را در محوطه اقامتگاه توقف کرده و مناظر گنبدهای رنگارنگ آن را تماشا می‌کنند.


جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست