جزیره هاوایی کجاست؟

جزیره هاوایی کجاست؟

جزیره هاوایی کجاست؟

هاوایی یکی از ایالت های تشکیل دهنده «ایالات متحده آمریکا» است. جزیره هاوایی در 21 اوت 1959 پنجاهمین ایالت «ایالات متحده آمریکا» شد. هاوایی مجمع الجزایری آتشفشانی در مرکز اقیانوس آرام است. این جزایر در 2397 مایلی (معادل 3857 کیلومتر) شرق سانفرانسیسکو و کالیفرنیا، و 5،293 مایلی (معادل 8،516 کیلومتر) غرب مانیل در فیلیپین قرار دارند. پایتخت هاوایی «هونولولو» است که در جزیره «اوآهو» واقع شده است.

جزیره هاوایی

موقعیت مکانی جزیره هاوایی بر روی نقشه

جزیره هاوایی چهارراه اقیانوس آرام

جزیره هاوایی از نظر اقتصادی بویژه صنعت کشاورزی قوی است. فعالیت های با اهمیتی که در جزیره هاوایی صورت می پذیرد شامل: تحقیق و توسعه در اقیانوس شناسی، ژئوفیزیک، نجوم، ارتباطات ماهواره ای و زیست پزشکی می باشد. این ایالت که اغلب چهارراه اقیانوس آرام نامیده می شود، از نظر استراتژیک برای سیستم دفاعی جهانی ایالات متحده آمریکا بسیار مهم است چرا که به عنوان یک مرکز حمل و نقل اصلی در حوضه اقیانوس آرام عمل می کند. در نهایت، هاوایی یک مرکز فرهنگی و یک قطب بزرگ توریستی در جهان به شمار می آید. مساحت جزیره هاوایی معادل 10970 مایل مربع برابر با 28412 کیلومتر مربع است. جمعیت این جزیره در سال  2020 میلادی برابر با 1,455,271 نفر اعلام شده است.

جزیره هاوایی

هاوایی قطب گردشگری جهان!

ناحیه خشکی ایالت هاوایی از قله های زنجیروار کوه های آتشفشانی پدید آمده است. این قله های آتشفشانی در هلالی 1500 مایلی (معادل 2400 کیلومتر) 8 جزیره اصلی و 124 جزیره کوچکتر را تشکیل داده اند. جزایر اصلی این ایالت عبارتند از: مولوکای، کائوآی، لانایی، کاهولاو، نیهاو، مائوئی، اوآهو و جزیره هاوایی!

جاذبه های گردشگری جزیره هاوایی

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که چرا سالانه افراد زیادی برای بازدید از هاوایی به این جزیره سفر می کنند؟ پس بیایید به برخی از دلایل اصلی برای بازدید از هاوایی نگاهی بیندازیم.

آب و هوای مساعد

آب و هوای مساعد یکی از نکات مهمی است که گردشگران هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات و انتخاب مقصد سفر به آن توجه بسیاری می کنند. هاوایی یکی از بهترین آب و هوا را در سراسر جهان دارد. در جزایر هاوایی دما در طول سال نسبتاً ثابت است و تنها در فصل زمستان کمی مرطوب تر و در تابستان کمی خشک تر می باشد. بارش باران در طول سال این جزایر را سرسبز و با طراوت نگه می‌دارد. هوا معمولا آفتابی است و هنگامی که بادهای تجاری شروع به وزیدن می کنن، نسیم خنک، یک روز عالی را در جزایر هاوایی خلق می کند.

جزیره هاوایی

جزیره همیشه سبز هاوایی

مردمان خونگرم

در هر مقصد سفری ممکن است عده ای از افراد محلی علاقه چندانی به حضور بازدیدکنندگان نداشته باشند اما هاوایی به نوعی از این امر مستثنی است. علاوه بر خونگرم و مهربان بودن مردمان هاوایی بخشی از دلیل پذیرش آسان بازدیدکنندگان این است که گردشگری «صنعت» اصلی در جزیره هاوایی می باشد. تقریباً در هر خانواده فردی وجود دارد که در صنعت گردشگری کار می کند.

جزیره هاوایی

میوه های گرمسیری جزیره هاوایی

سواحل زیبا

با بیش از 750 مایل خط ساحلی و بیش از 400 ساحل نامگذاری شده، که همگی جزو سواحل عمومی هستند، مطمئناً در جزیره هاوایی و سایر جزایر این ایالت، ساحلی که برای شما و خانواده شما عالی باشد را پیدا خواهید کرد. در جزیره هاوایی می توانید رنگ ساحل خود را نیز انتخاب کنید، سواحل شنی سفید، سواحل شنی زرد، سواحل شنی سیاه، سواحل شنی قرمز و حتی یک ساحل شنی شگفت انگیز سبز رنگ! از آنجایی که شرایط اقیانوس می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، بهترین توصیه برای شنا کردن در این سواحل زیبا این است که یک ساحل حفاظت شده نجات غریق را انتخاب کنید.

جزیره هاوایی

سواحل زیبای جزیره هاوایی!

آتشفشان های هاوایی

در کائوآی، بازدیدکنندگان می‌توانند در یک تور هلیکوپتری برای بازدید از دهانه کوه «Waialeale» که یکی از مرطوب‌ترین نقاط روی زمین است، شرکت کنند. در اوآهو، تقریباً همه بازدید کنندگانی که برای اولین بار به این جزیره می روند، از قله کوه دیاموند هد «Diamond Head» دیدن می کنند. یکی از کارهای محبوب در جزیره مائوئی، رانندگی به سمت قله هالیکالا «Haleakala» برای دیدن طلوع خورشید است. در میان تمام موارد ذکر شده، محبوب ترین آتشفشان از نظر بازدیدکنندگان آتشفشان «Kilauea» در جزیره هاوایی است که از تاریخ 3 ژانویه سال 1983 میلادی در حالت فوران دائمی بوده است.

جزیره هاوایی

آتشفشان «Kilauea»، جزیره هاوایی

اقیانوس و فعالیت های آبی در جزیره هاوایی

جایی که هم ساحل وجود دارد و هم آب بالطبع فعالیت و ورزش های آبی نیز وجود خواهد داشت. جزیره هاوایی نیز از این امر مستثنی نیست. در جزیره هاوایی طیف وسیعی از فعالیت‌ های اقیانوسی وجود دارد که می‌توانید در آن شرکت کنید. برای کسانی که می‌خواهند موج سواری کنند، هاوایی برخی از بهترین مکان‌های موج‌ سواری در جهان را به گردشگران ارائه می دهد. اگر از غواصی لذت می برید آبهای شفاف جزیره هاوایی و آبزیان منحصر به فرد آن یکی از بهترین مکان ها برای انجام این فعالیت می باشد. آب های جزیره هاوایی دارای ماهی های صخره ای زیبا، لاک پشت های دریایی سبز، فوک های راهب هاوایی و حتی چند نوع کوسه است. علاوه بر موارد ذکر شده تورهای کاتاماران تورهای قایق زودیاک، تورهای تماشای نهنگ، تور تماشای غروب آفتاب به همراه شام بر روی کشتی و ماهیگیری از دیگر فعالیت های آبی موجود در هاوایی می باشند.

غواصی در آب های اقیانوسی جزیره هاوایی

فرهنگ و غذاهای محلی در جزیره هاوایی

هاوایی تنها ایالت در «ایالات متحده آمریکا» است که همه شهروندان در آن جزو اقلیت های قومی هستند. علاوه بر اهالی بومی هاوایی که از جزایر پلی‌نزی به هاوایی رفته اند، این جزایر گروه ‌هایی از مردم را از سراسر جهان به خود جذب کرده‌اند. از جمله این افراد می توان به قفقازی ‌ها، چینی ‌ها، ژاپنی ‌ها، فیلیپینی ‌ها، اسپانیایی‌ ها، لاتین تبار‌ها و… اشاره کرد. این افراد که برای کار در مزارع میوه های گرمسیری به هاوایی مهاجرت کرده بودند، عملا باعث تلفیق فرهنگی شدند. بنابر آنچه گفته شد، غذاهای سنتی در هاوایی ترکیبی از غذاهای سنتی فرهنگ های متعدد موجود در این جزیره (چینی، ژاپنی، فیلیپینی، هاوایی و…) می باشد. رستوران ‌هایی که این غذاهای سنتی و قومیتی را ارائه می‌دهند، یکی از بهترین و مقرون ‌به ‌صرفه ترین محل ها برای غذا خوردن در جزیره هاوایی هستند.

جزیره هاوایی

غذاهای جزیره هاوایی برگرفته از فرهنگ بومی منطقه و مردمی است که به این جزیره مهاجرت کرده اند.


جهت دیدن مقاله های بیشتر گردشگری اینجا را کلیک کنید

Tags: , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست